marți, 15 noiembrie 2011

NHK Trophy=Cupa Japoniei Fete Programul Scurt

Trebuie sa spun ca atunci cand am urmarit programul scurt la dans harnicii muncitori de la reabilitarea termica a blocului au gaurit de zor peretii cu bormasina si astfel abia de am auzit muzica sau am distins comentariile, Mamita la un moment dat si-a pus disperata mainile la urechi, dar nu ne-am lasat, n-am inchis televizorul si nu ne-am parasit domiciliul, ci am indurat cu stoicism conditiile vitrege ca sa ne bucuram macar de imagini. Istoria s-a repetat si la o parte din programul scurt al fetelor.

Ca tara organizatoare, Japonia a avut dreptul sa prezinte trei sportive la NHK Trophy. Din pacate Shoko ISHIKAWA  nu a are gratie, nu e expresiva deloc. Stie ea cate ceva, a incercat o combinatie de triple dar nu a reusit a doua saritura, a facut un triplu Flip din pasi insa doar un simplu Axel, mai are inca mult de lucrat, mai ales la partea artistica. Cornel Gheorghe ne-a explicat ca la sarituri ea tine piciorul liber prea sus si de aceea executia are de suferit.

Mult mai bine s-a prezentat Agnes ZAWADZKI care a avut un program destul de bun, reusind o combinatie de triple dar a pus mana jos la triplu Lutz, mi-a placut cata atentie a dat degetelor in poze, cat de gratios a lucrat cu bratele. In schimb YG a zis ca b nu da atentie la partea artistica si s-a apucat sa emita niste consideratii privitoare la statura patinatorilor. M-am simtit eu jenata pt CG stiind ca nu e inalt, dar dragul de el i-a explicat cu multa rabdare ca desi patinatorii mai scunzi au mai mult echilibru cei mai inalti si cu bratele mai lungi arata mai bine pe gheata. E drept ca AZ a fost mai apreciata pt partea tehnica. 

Un program mai bun decat m-am asteptat a avut Mae Berenice MEITE. A facut cea mai buna combinatie de triple de pana atunci, cum sunt "fana" piruta Bielman mi-a placut ca a avut doua asemenea piruete in program, se pare ca mai are mult de lucru la componente, comparatia cu Surya Bonali e net in defavoarea ei, SB s-a remarcat de la inceputul carierei, am vazut--o inca de cand avea 15 ani, ca un mare talent, nu e cazul lui MBM. Din pacate a inceput "muzica ce-mi place", adica uruitul de bormasina chiar in timpul programului ei, n-am mai auzit deloc comentatorii, ca sa inteleg de la CG exact ce nu a fost in regula in program.

Preferata mea la aceasta cupa a fost Ashley WAGNER. Mi se pare tare frumusica si talentata, o scumpa, cand zambeste parca rasare soarele. A patinat in viteza, cu gratie, e fragila, de statura potrivita, nici prea inalta, nici prea scunda. N-a avut ea combinatie de triple, doar tripla cu dubla, dar a executat bine sariturile si piruetele, poate i-a ulipsit ceva tranzitii, la asta chiar ca nu ma pricep, am vazut ca arbitrii de la componente nu au notat-o tot ata de bine ca cei de la tehnic. M-a impresionat antrenorul ei, care la 82 de ani a tinut sa traverseze oceanul ca sa fie alaturi de eleve lui. Ea era chiar fericita cand s-a terminat programul, m-am bucurat si eu pt ea.

Acum cativa ani, cand avea numai 16 ani, Elene GEDEVANISHVILI era preferata mea. Alte fete asteapta ani pana sa fie luate in seama, ea a erupt ca o stea, din pacate apoi a cam palpait, acum s-a prezentat mai bine la programul scurt, desi a cam ezitat la dublu Axel. A avut o secventa de pasi f dificila, la un moment dat a mers numai pe un picior, ne-a spu alta data CG de ce e asa greu, pt ca trebuie sa isi ia elanul numia din miscarile corpului. Asteptam si de la ea o piruta Bielmann, se pare ca nu o mai stapaneste. CG il cunoaste pe fostul ei antrenor si a vorbit cu el, cica ar fi vrut sa o ajute in continuare dar ea n-a mai venit la antrenamente.

Imi aminteam ca Cynthia PHANEUF este destul de talentata dar programul ei scurt a fost o catastrofa. A cazut la triplu Lutz, a facut doar un dublu Ridberger in loc de triplu, era clar ca se va clasa undeva la coada.

Mao ASADA a debutat cu un simplu Axel dar in continuare programul ei a fost minunat, nici nu stiu cand a trecut timpul. Partea ei tare a fost cea artistica, a interpretat muzica f bine, am fost surprinsa sa aflu ca o are drept coreografa pe vestita Tarasova. Seria de pasi, a fost superba, Bielman o minune, ce mai , programul ei a fost de exceptie, pacat de ratarea de la inceput. Nici nu m-am mai enervat ca ianinte de intrarea pe gheata YG ii tot dadea cu triplul Axel pe care o sa-l faca MA, parca acel dracusor despre care am mai vorbit a tinut sa o contrazica. Mi a placut mult costumul ei, de inspiratie orientala, iar la sfarsit patinoarul era plin de flori. CG nu a fost asa entuziasmat ca mine, el zicea ca a dominat pe la varsta de 15-16 anu dar pe masura ce avanseaza in varsta isi pierde increderea in sine, nu mai e in forma de acum 2-3 ani. Ea a fost prima sportiva care a avut note mai mari la partea artistica decat la cea tehnica.

Frumoasa  Kiira KORPI a aparut intr-o rochita f galbena, care i-a pus si mai tare in evidenta parul ei oxigenat, a facut ce a stiut ea mai bine, o combinatie de doua Touloupe, un triplu Ridberger bun si doar un simplu Axel. Au salvat-o notele de la componente, destul de ridicate, nu discut cat de meritate pt ca slaba calitate tehnica nu odata impieteaza si asupra aspectului artistic, dar uneori arbitrii dau note mari la componente chiar daca sunt ratari la tehnic.

De la Alena LEONOVA am avut mari pretentii cand am vazut-o prima data, intre timp m-am lamurit ca e departe de a fi noua Slutskaia si nu ma mai asteptam la mare lucru acum, din fericire m-a contrazis cu un program bun mai ales din pdv tehnic, cu o frumoasa combinatie de trpile Touloupe continuata cu teriplu Flip si obligatoriul dublu Axel. A fost f expresiva, nostima, cu mutrisoare simpatice, a avut trei piruete frumoase, a dansat pe gheata, lucru ce l-a facut pe CG sa afirme ca e varianta feminina a lui Javier Fernandez. A fost f fericita cand a terminat programul si la afisarea notelor in sala s-a auzit un oftat, cred si eu, spectatorii normal ca tineau cu mao Asada. CG a apreciat ca a devenit mai agresiva, la sfarsit avand un gest ca si cum taie gatul cuiva. Am vrut sa vad videoclipul dar NHK a blocat continutul probei de fete programul scurt, m-am asteptat sa blocheze toate videoclipurile, poate timpul nu e trecut.

Un program absolut superb, de departe cel mai bun al serii, a avut Akiko SUZUKI. YG nu mai tacea spunand cat e de in varsta (27 de ani), m-am bucurat cu atat mai mult cand am vazut ce sarituri perfecte a avut, o combinatie de triple Touloupe, un triplu Lutz executat din pasi (orice o fi insemnand asta, CG ne-a spus ca e ceva fff greu) si un dublu Axel sarit parca in joaca. Sala a aclamat entuziasmata, si pe buna dreptate, pt ca si interpretarea artisitica a fost la inaltime, desi mai putin apreciata de arbitri decat cea tehnica, patinoarul s-a umplut de flori si la sfarsitul programului ei. Am scris atunci ca s-ar putea sa o intreaca pe AL si nu m-am inselat. AS a sarit in sus de bucurie la aflarea punctajului, sala a izbucnit in urale.

Ladies - Short Program
 
Result Details
 
  Pl.  NameNationTSS
=
TES
+
PCS
+
SSTRPECHINDed.
-
StN.
1Akiko SUZUKIJPN66.5535.0931.468.007.547.967.867.960.00#10
2Alena LEONOVARUS61.7631.7929.977.437.047.827.507.680.00#9
3Mao ASADAJPN58.4228.3330.097.687.257.547.547.610.00#7
4Elene GEDEVANISHVILIGEO57.3729.8027.576.896.547.076.937.040.00#5
5Ashley WAGNERUSA55.8829.4526.436.616.396.796.616.640.00#4
6Agnes ZAWADZKIUSA53.8429.3924.456.295.896.006.216.180.00#2
7Kiira KORPIFIN53.7024.3129.397.467.147.257.397.500.00#8
8Mae Berenice MEITEFRA52.0529.9022.155.865.255.545.545.500.00#3
9Cynthia PHANEUFCAN45.4221.0025.426.396.216.186.466.541.00#6
10Shoko ISHIKAWAJPN45.0723.6421.435.545.255.325.505.180.00#1
 
Legend
TSSTotal Segment Score
TESTechnical Element Score
PCSProgram Component Score
SSSkating Skills
TRTransitions
PEPerformance/Execution
CHChoreography
INInterpretation

Niciun comentariu: