sâmbătă, 5 noiembrie 2011

Cup of China 2011 --Fete Programul scurt

Cum am mai spus in alte comentarii, cupele internationale sunt un bun prilej pt juniori sa-si faca intrarea in competiti importante si sa capete experienta. Este si cazul campioanei Rusiei, Adelina SOTNIKOVA care are numai 15 ani. Imi amintesc ca si Irina Slutskaia avea numai 15 ani cand a participat prima data la Campionatul European, dar intre timp s-a schimbat nu numai sistemul de notare ci si regulamentul si acum sportivii trebuie sa aiba 16 ani impliniti pt a participa la campionate. AS a fost f concentrata asupra elementelor pe care urma sa le execute, a mai si cazut la combinatie incat prestatia ei nu s-a ridicat la inaltimea laudelor ditirambice ale Yvonnei Ghita. Este f bine ca Rusia are in asteptare vreo 4-5 fete pregatite pt campionate, pt ca deocamdata patinatoarele ei nu stralucesc.

Din pacate nu ma reusit sa vad cum au evoluat chinezoaicele, nici nu mai stiu din ce motiv.

Si  Christina GAO a cazut cand a incercat sa faca dublu Axel, in schimb i-a reusit combinatia de triplu Flip cu dublu Touloupe precum si triplul Lutz, in schimb la partea artistica a cam lasat mult de dorit, desi a facut pirueta mea preferata, Bielmann. YG a comentat ca a innotat cam mult cu bratele, pt ca nu stie ce sa faca cu ele.

Imi amintesc ca acum cativa ani Valentina MARCHEI era cam in razboi cu Carolina Kostner, viata a dovedit ca VM nu numai ca e mai inconstanta, pt ca nici pe CK nu o da constanta afara din casa, ci si ca are mai putin talent iar pe masura ce trece timpul distanta dintre cele doua se mareste, si nu in favoarea Victoriei. Desi programul a fost fara greseala, dupa parerea mea, totusi punctajul obtinut nu a fost pe masura asteptarilor. YG a insistat asupra faptului ca a renuntat la Morozov in favoarea lui Yuka Sato, CG a plusat spunand ca Morozov e prea arogant ca antrenor, prea plin de el, se axeaza numai pe anumiti sportivi. O fi stiind el ce spune, doar si el e antrenor. Vara trecuta avea un fel de scoala pe patinoarul de la Mallul AFI, din Cotroceni.

Ksenia MAKAROVA a avut cam multe greseli, a cazut, a ratat, dar Cornel Gheorghe a laudat-o ca da atentie la fiecare miscare, chiar si a degetelor, ca se preocupa de fiecare detaliu in secventa de pasi.. Piruetele au aratat ca are o mare mobilitate, mai ales ca a facut si ea Bielmann. CG a mai potolit entuziasmul YG pt coregrafie si partea artistica spunand ca degeaba iti doresti (sa fii perfect) daca nu ai ce-ti trebuie de la mama natura si ca trebuie separate partea tehnica de cea artistica (pt ca degeaba a fost KM artista, daca tehnicul nu a ajutat-o)

Mie Kanako MURAKAMI mi s-a parut cam zbuciumata, a inceput cu o combinatie buna, triplu Flip cu triplu Touloupe insa la triplu Ridberger a aterizat pe doua picioare. Pirueta, executata in viteza, terminata cu Bielmann, mi s-a parut cam plimbata, la terminarea programului KM a fost cam suparata. YG a vazut-o calma, patinand cu lejeritate, perfectionista. CG a insistat si el asupra felului parca fara efort, firesc in care aluneca, ai putea fi tentat sa zici "asa puteam si eu" cand de fapt ceea ce face ea e destul de greu. YG nu mai tacea tot vorbind de partea artistica, asa face mereu cand cineva greseste la tehnic ea insista pe coregrafie de parca patinajul artistic ar contine numai elemnte de balet, nu si sarituri, piruete si in general de parca nici nu ar fi nevoie ca sportivii sa se pregateasca din pdv al tehnicii de patinat. Eu n-am pus in viata mea patine in picioare dar am invatat cu timpul sa apreciez atat gratia si eleganta programelor, cat si continutul lor tehnic. Diferenta e ca YG comenteaza la TVR, unde o aud mii de oameni, iar eu doar pe blog, unde clar am mult mai putina "audienta". 

Preferata mea la cupele pe care le-am vazut este f tanara americana de origine japoneza Mirai NAGASU. 
A avut un program superb, o incantare de privit, fara greseala, a facut cea mai frumoasa pirueta Bielmann din tot concursul, si aceasta pirueta au facut-o toate chinezoaicele. Eram sigura ca are sanse chiar la aur, daca italiana Carolina KOSTNER o sa greseasca.

Si a gresit, la triplu Ridberger a atins cu mainile gheata, e drept ca a avut o combinatie de triple Touloupe in timp ce MN a avut doar de triplu Lutz (cotat mai bine decat Touloupe) cu dublu Touloupe. Ma intrebam chiar in timpul programului, vazand cu cata abilitate se fereste sa faca Lutz, care i-a pus mereu probleme, daca iar i se vor umfla notele cu pompa, stiind ca au fost campionate europene la care era suficent sa intre pe gheata si oricat gresea la tehnic i se dadeau note disproportionat de mari la tehnic si devenea campioana. Ei bine, asa s-a intamplat si acum, a primit note enorme la artistic in comparatie cu tehnicul si s-a cocotat in fruntea clasamentului. Singura consolare e ca MN e mai tanara si cand despre CK se va vorbi numai la trecut ea va putea sa arate cu adevarat ce calitati are. Si nu numai eu am avut impresia ca lui MN i s-a facut o nedreptate, ci si CG, desi el nu a fost asa vehement cum sunt eu acum, insa oricum e mai in tema decat mine.


Ladies - Short Program
 
Result Details
 
  Pl.  NameNationTSS
=
TES
+
PCS
+
SSTRPECHINDed.
-
StN.
1Carolina KOSTNERITA61.8831.4430.447.717.367.617.757.610.00#10
2Mirai NAGASUUSA60.9631.7529.217.297.117.397.367.360.00#9
3Adelina SOTNIKOVARUS53.7429.6625.086.366.146.256.396.211.00#4
4Kanako MURAKAMIJPN53.0925.8027.297.046.686.716.826.860.00#8
5Kexin ZHANGCHN52.8531.4721.385.575.115.435.365.250.00#1
6Bingwa GENGCHN52.6129.6622.955.865.505.825.715.790.00#3
7Valentina MARCHEIITA52.4226.4625.966.546.146.646.466.680.00#6
8Christina GAOUSA51.9929.3423.655.965.715.935.966.001.00#5
9Ksenia MAKAROVARUS45.9020.4426.466.826.466.296.716.791.00#7
10Qiuying ZHUCHN35.2816.4019.885.144.894.864.965.001.00#2
 
Legend
TSSTotal Segment Score
TESTechnical Element Score
PCSProgram Component Score
SSSkating Skills
TRTransitions
PEPerformance/Execution
CHChoreography
INInterpretation

Niciun comentariu: