joi, 3 noiembrie 2011

Skate Canada-Programul scurt- Baieti

Maratonul de patinaj artistic de la Skate Canada a continuat cu o inregistrare de la programul scurt baieti. Deja incepusem sa ma intreb cum de poate rezista Yvonne Ghita sa dea atata din gura, pt eu obosisem sa o ascult, dar ea a facut fata cu brio sarcinei de a comenta tot-tot, ba chiar la un moment dat nu s-a mai auzit Nicolaie Bellu decat vag de tot (probabil inchisese din greseala microfonul) si a comentat numai ea.

Elladj BALDE a intrat pe gheata cu mare aplomb si cu tot atata aplomb a picat de cate ori a putut. Rar mi-a fost dat sa vad un program atat de slab la baieti. Se pare ca nu i-a ajutat la nimic ca provine din Rusia, avand mama rusoaica si tata din Guineea. (In timpul studentiei ma intrebau unii sud-americani, colegi ai prietenei mele din Venezuela, daca stiu pe ce continent e Guyana, se mirau ca stiu geografie, cica la ei in tarile de unde proveneau nu se prea invata la materia asta, se asteptau sa zic ca e in Africa, pt ca se face des confuzie intre Guyana si Guineea). Pacat de muzica aleasa, Malaguena.

Nici programul lui Ross MINER n-a stralucit, la un moment dat a si cazut, e drept ca s-a ridicat f repede si a contiunat de parca nimic nu s-ar fi intamplat, dar NB a fost suparat pe el pt ca "a dat dovada de neglijenta nu de lipsa de valoare, a facut secventa de pasi intr-un picior, fara elan inaintand numai din intoarceri si miscarile corpului.

Denis TEN, pe care l-am remarcat inca de la debutul lui si de la care am avut totdeauna mari asteptari, a avut un program mult mai bun decat predecesorii, e drept ca si diferenta de valoare e mai mare dar, asa cum a remarcat si NB a facut greseli pt ca s-a impiedecat dintr-o neglijenta copilareasca. Nici antrenorul lui, Frank Caroll, nu a fost multumit, desi interpretarea Concertului de Rahmaninov a fost buna din pdv artistic. El a castigat Jocurile de iarna Asiatice. Acum ca s-a mai maturizat ii iese din ce in ce mai tare in evidenta figura tipica de coreean, desi reprezinta Kazahstanul. Daca imi amintesc bine are intre stramosi un general coreean.

Un alt rus stabilit in Canada, Andrei ROGOZINE a avut un program f frumos, cu o interpretare buna a muzicii, tot clasica, Edward Griegg. Mie mi s-a parut ca tehnic nu a avut nici o greseala, totusi s-a situat in urma lui DT. Mi-am zis, se vede scoala rusa de patinaj. Si lui NB i-a placut de el, a spus cam asa: "mult nerv si talent interpretativ iesit din comun, simte muzica, artist al ghetii, foarte frumoasa inlatuire de elemente si muchii spectaculoase." Eu am scris cand am vazut punctajul "Nu se poate! Sub Denis Ten?"

O surpriza extrem de placuta a produs Javier FERNANDEZ, pe care l-am remarcat in campionatele precedente ca fiind f simpatic si extraordinar de talentat la cei 20 de ani ai lui. Brian Orser a facut o adevarata minune cu el. A inceput cu un frumos cvadruplu, a continuat cu o multime de sarituri exceptionale, dar nu a neglijat deloc nici partea artistica, are reale calitati de showman si un zambet cuceritor. Mi-a fost insa teama ca la programul liber nu va rezista pana la sfarsit. Faptul ca intrat in competitie in grupa intai, presupusa mai slaba s-a dovedit a fi lipsit de importanta, valoarea si-a spus cuvantul. NB ne-a spus ca va veni si la Cupa Rusiei, amintesc aici ca Eurosoprt ne va regala in fiecare weekend cu cate o cupa si Doamne, cat mai am de scris despre acest trofeu! Despre cvadruplu NB a spus ca e o saritura perfecta, de kinograma.

Tot din Rusia, dar reprezenrtand Suedia, a fost si Alexander MAJOROV, din modul in care a patinat s-a vazut clar ca modelul lui este Yagudin. Este puternic, atletic dar, asa cum spune NB nu stapaneste elemente dificile din pdv tehnic, cred ca asa se explica si punctajul. Antrenamentele lui se desfasoara in familie, tatal e antrenor iar mama coregrafa.

Dublul campion mondial la juniori, Adam RIPPON, a fost o prezenta palcuta pe gheata cu carliontii lui bogati, costumul prevazut cu rubasca (camasa ruseasca) pt a fi in ton cu muzica, Korobushko, dar mai ales prin modul in care a patinat. A avut un program destul de bun atat din pdv artistic cat si tehnic.

Din pacate, desi timpul in care a efectuat programul a trecut pe nesimtite,  Kevin VAN DER PERREN a fost departe de a avea o zi buna. Dupa ce ca el nu prea are simt artistic, este doar un bun tehnician care poate sari toate felurile de sarituri care exista de data asta a dovedit ca poate rata destul de mult, mai ales la programul scurt, care de obicei nu-l lasa sa arate tot ce poate. NB a spus ca tot ce castiga el la tehnic pierde din pdv artistic.

Marturisesc cinstit ca mie nu-mi place Patrick CHAN, si pt ca a venit dupa dragul de Javier Fernandez mi-am dorit cu rautate sa greseasca destul ca sa se situeze in urma lui. Si a reusit. A reusit sa greseasca la cvadruplu. Insa era clar ca va castiga f multe puncte la partea artistica pt ca ce-i al lui e al lui, este as in ce priveste interpretarea si legatura intre elemente. Apoi el neschimbandu-si programul scurt din sezonul anterior (de ce sa repari ceva ce nu e stricat, why fix something not broken, nu-i asa?) a fost mai sigur pe el, ratarea cvadruplei fiind datorata presiunii pe care a pus-o JF asupra lui.

Mi s-a parut ca Daisuke TAKAHASHI a mai slabit, programul sau a fost f bun, si-a imbunatatit mult aspectul artistic dar, asa cum am mai spus si altadata, a facut-o in detrimentul celui tehnic, si astfel nu a reusit sa-l intreaca pe JF.

Men - Short Program
 
Result Details
 
  Pl.  NameNationTSS
=
TES
+
PCS
+
SSTRPECHINDed.
-
StN.
1Javier FERNANDEZESP84.7145.6039.117.687.577.937.898.040.00#5
2Daisuke TAKAHASHIJPN84.6642.4142.258.438.188.578.468.610.00#10
3Patrick CHANCAN83.2840.3842.908.938.368.398.688.540.00#9
4Adam RIPPONUSA72.8936.6136.287.506.717.507.147.430.00#7
5Denis TENKAZ71.4038.9433.466.936.326.716.826.681.00#3
6Andrei ROGOZINECAN67.2835.6831.606.505.966.506.256.390.00#4
7Alexander MAJOROVSWE65.1433.3631.786.296.076.396.396.640.00#6
8Kevin VAN DER PERRENBEL64.0131.8632.156.576.296.546.506.250.00#8
9Ross MINERUSA60.8329.6231.216.435.966.216.436.180.00#2
10Elladj BALDECAN55.9928.8228.175.825.325.645.575.821.00#1
 
Legend
TSSTotal Segment Score
TESTechnical Element Score
PCSProgram Component Score
SSSkating Skills
TRTransitions
PEPerformance/Execution
CHChoreography
INInterpretation

Niciun comentariu: