sâmbătă, 5 noiembrie 2011

Cup of China 2011 --Baieti Programul liber

Fianala mult asteptata nu a  fost lipsita de surprize, nu chiar placute pt mine. Dar sa incep cu inceputul: primul pe care l-am vazut Kevin REYNOLDS  (pe Richard DORNBUSH l-am ratat si e pacat pt ca vazand clasificarea imi dau seama ca a avut un program liber mult mai valoros decat cel scurt)  s-a tinut de cuvant si chiar a facut cele 3 cvadruple promise. Din pacate i-a reusit doar cvadruplu Salkow, cvadruplul Touloupe l-a aterizat pe doua picioare, a cazut cand a facut triplul Axel, la fel si cand a facut cvadruplul Ridberger. Si-a revenit apoi si a mai facut o combinatie de trei triple, Flip, Touloupe si Ridberger, ba chiar si una de triplu Lutz cu triplu Touloupe, dupa a treia combinatie, un triplu Salkow cu dublu Ridberger Cornel Gheorghe a exclamat "este un Kevin Van Der Perren al Canadei". Yvonne Ghita, care ma calca din ce in ce mai mult pe nervi, a fost de parere ca nu sta locului pe gheata (asta ar mai lipsi, sa stea ca o statuie, nu e de ajuns ca a cazut) dar CG a avut grija sa spuna ca e prima data cand vede un program cu un continut tehnic atat de bogat.

Jialiang WU nu a avut nici o cvadrupla, mai mult, a cam avut greseli tehnice, desi a avut combinatii in care a executat si triplu Axel, totusi triplul  Axel individual l-a cazut, nici artistic nu a prea facut bine, CG a zis ca "muzica are ritmul ei, el are ritmul lui".

In schimb compatriotul lui Nan SONG care mi-a placut inca de la programul scurt, a avut un program de exceptie. A inceput cu o combinatie de cvadruplu Touloupe cu triplu Touloupe executata perfect, a continuat cu un cvadruplu Touloupe si un triplu Axel de asemenea de mare clasa, la secventa de pasi publicul l-a aplaudat pe buna dreptate (e Campionul Chinei). Mi-a placut f mult cum misca bratele, le-a unduit frumos. Dupa ce si-a terminat toate sariturile din program a intrat relaxat in a doua serie de pasi, dinamica, dar nu s-a lasat pana nu a mai facut o combinatie de dublu Axel cu dublu Touloupe. Mi-am propus sa-l urmaresc la mondiale, sunt sigura ca o sa am ce vedea. La sfarsitul programului a comunicat f bine cu sala, ridicand mainile si indemnand publicul sa-l aplaude, dovada ca are si calitati de showman, abia astept Gala. Din pacate jocul punctelor si faptul ca nu a avut un program tot atat de stralucit si la scurt a facut ca sa nu poata castiga cupa, aceasta revenindu-i celui aflat la ambele programe pe locul trei, lucru ce mi l-a facut si mai nesuferit pe american Nan Song luand doar medalia de bronz.

Din pacate Nobunari ODA a incercat sa faca un cvadruplu (poate pt ca a vazut ca desi nu a gresit la scurt nu a capatat punctele pe care le spera) , a pus mana jos soi la triplu Flip, lui CG nu i-a placut deloc programul sau, pe care l-a vazut cam sters, el considera ca japonezul se afla pe o panta descrescatoare si se pare ca NO ar vrea sa intre in invatamant. Am observat ca a facut doua triplu Axel, dar ambele individuale, ar fi trebuit ca al doilea sa fi fost in combinatie. YG, cu obsesia ei pt familia Morozov (ii placea in mod evident Stanislas) a sarit repede cu gura spunand ca plafonarea a inceput cand a renuntat la NM, lucru contrazis cu vehementa de CG care a presupus ca o accidentare recenta sau responsabilitatea de familist (care responsabilitate se pare ca ii joaca feste si lui KVDP, desi acesta nu are, inca, copii) sa ii distraga atentia de la performanta.

Si Jeremy ABBOTT care s-a pregatit indelung pt cvadrupla, a cazut la aterizare, dar ce conteaza daca el a capatat cupa?. A mai avut o pregatire lunga ulterioara pt un Axel care i-a iesit doar simplu, a reusit insa alte sarituri si alte componente ale programului, totusi am remarcat inca din timpul programului ca mai bun a fost chinezul NS, si notele mi-a udat dreptate. a avut la un moment dat o faza cand la programul de pasi a pus o mana jos si a stat asa cateva secunde lungi de parca se intreba ce mai are de facut, poate ca obosise si voia sa-si mai traga sufletul. A avut insa o pirueta de final f frumoasa, care a fost aplaudata. A fost dezamagit la final si era si normal. CG a remarcat ca a avut muzica lenta, cu totul diferita de cea antrenanta de la scurt, dar si ca a avut intrarile in sarituri din tranzitii dificile, pt care va primi puncte. Am fost f de acord cu Yvonne ca NS a fost cu mult mai bun.

Cand a intrat pe gheata Yuzuru HANYU CG era de parere ca ar putea castiga aurul. Mi-ar fi placut dar nu odata s-a intamplat ca baieti care se prezinta f bine la scurt sa rateze cam mult la liber, asa s-a intamplat nu numai odata cu Gh Chiper sau mai recent cu Javier Fernandez la Skate Canada. YG a inceput sa il laude din rasputeri, a inceput sa mi se faca frica stiind ca de obicei laudele astea nu se confirma deloc in program. Si baiatul a fost cam nesigur pe fortele sale, s-a vazut asta cand si-a facut cruce inainte de a incepe. A inceput in forta cu un cvadruplu Touloupe bine executat, a continuat cu un triplu Axel f bun, un triplu Flip si o secventa de pasi care insa nu se compara cu ce stie sa faca Gacinschi, care urma. Din pacate la combinatia de triplu Axel cu triplu Touloupe a cazut la a doua saritura si parca incepuse sa se rupa firul, pt ca a cazut si la triplu Lutz, a mai facut un triplu Ridberger si mi-am zis s-a dus dracului aurul, ar fi bine daca ar ajunge pe podium. N-a fost sa fie, e inca tanar, poate altadata. Mi-a placut ca a facut o pirueta Bielmann superba la sfarsit, parca Denis Ten mai reusea pe vremuri asa ceva. CG ne-a povestit ca in timpul tsunamiului a trebuit sa iasa repede din patinoarul in care se antrena pt ca a fost ras de pe fata pamantului, din fericire nici un sportiv nu a patit nimic. CG a fost de parere ca la prima cazatura s-a vazut lipsa de experienta, ar fi trebuit sa deschida si sa faca numai o dubla, si nu o tripla, a pierdut mai mult la puncte asa. YG ne-a spus ca are astm si ca nu poate sta mai mult de doua ore pe gheata, asta zic eu ca arata marele lui talent, sa reusesca ceea ce altii, mai sanatosi, nu pot face nici dupa multe ore asidui de antrenament.

Artur GACHINSKI, de la care aveam mari asteptari, a ratat nu numai cvadruplul de inceput, dar si la Axel a aterizat pe doua picioare si a facut un pas in lateral, s-a redresat la combinatia de triplu Axel cu dublu Touloupe. YG se intreba cum poate securiza aurul, intrebarea era cel putin retorica, pt ca era clar ca se dusese aurul pe alte meleaguri, se punea deja intrebarea daca va mai ajunge pe podium. Mie mi s-a parut ca pana si la pasi a avut o dezechilibrare (mi s-a mai intamplat ca eu sa vad o greseala clara la un  sportiv si comentatorii nostri nici sa nu observe) a facut doar un dublu Axel in loc de triplu, a gresit si la triplu Ridberger, s-a redresat el cumva apoi, dar deja era clar ca JA ia cupa iar el nici macar o medalie. De fapt JA capatase o multime de puncte la artistic, asa cum prevazuse Cornel, pt ca daca era numai dupa partea tehnica nu mai lua cupa in veci. YG se intreba daca i-a fost frica de japonez, din nou CG i-a raspuns cam taios (cred ca l-a agasat pana la urma si pe el cucoana) "i-a fost frica de el insusi", pt ca "atunci cand apar greseli tehnice apar greseli si la componente".

Mi-a parut rau pt YH si chiar pt ambitiosul AG dar m-am bucurat ca au ajuns pe podium NO si NS.

Men - Free Skating
 
Result Details
 
  Pl.  NameNationTSS
=
TES
+
PCS
+
SSTRPECHINDed.
-
StN.
1Nan SONGCHN154.0386.4567.586.796.257.116.716.930.00#4
2Nobunari ODAJPN149.4674.3076.167.867.437.577.687.541.00#5
3Jeremy ABBOTTUSA149.1769.6780.508.007.827.938.188.321.00#6
4Yuzuru HANYUJPN145.1672.8074.367.617.297.257.467.572.00#7
5Richard DORNBUSHUSA142.3476.7865.566.616.396.466.616.710.00#1
6Artur GACHINSKIRUS140.9069.0472.867.297.077.217.507.361.00#8
7Kevin REYNOLDSCAN140.1079.3062.806.436.076.296.366.252.00#2
8Jialiang WUCHN117.4363.4954.945.865.215.545.575.291.00#3
 
Legend
TSSTotal Segment Score
TESTechnical Element Score
PCSProgram Component Score
SSSkating Skills
TRTransitions
PEPerformance/Execution
CHChoreography
INInterpretation

Si rezultatele finale
Men
 
Result
 
FPl.NameNationPointsSPFS
1Jeremy ABBOTT

USA
228.4933
2Nobunari ODA

JPN
227.1142
3Nan SONG

CHN
226.7551
4Yuzuru HANYU

JPN
226.5324
5Artur GACHINSKI

RUS
222.5416
6Richard DORNBUSH

USA
205.2785
7Kevin REYNOLDS

CAN
204.4177
8Jialiang WU

CHN
182.4968

2 comentarii:

Ana spunea...

Am apucat si eu sa vad proba baietilor. Nu l-am prins pe chinezul de pe podium, asa ca nu imi pot da cu parerea despre dumnealui, dar pentru mine revelatia a fost Yuzuru. Auzisem lucruri frumoase despre el, dar cred ca a fost prima oara cand l-am vauzt in actiune. E foarte promitator, desi la partea de interpretare mai are multe de invatat. Oricum, eu l-am trecut pe lista mea de favoriti, lista care e tot mai scurta, in ultimul timp. Din pacate.

Viorica spunea...

Tocmai l-am vazut la Gala, a fost fenomenal, dar ES a incheiat brusc transmisia.