joi, 29 septembrie 2011

Plagiatul, boala grea

Un comentariu al lui Melly la articolul cu poeziile lui Florin Laiu ma face sa revin la Protestul maimutelor, pt ca deja am gasit multe date pe net in legatura cu acest subiect.

Comentariul lui Melly arata asa:

A publicat pe scribd / Stihuri de altadata /Uploaded by: Florin Laiu

in data de 01/02/2011. Eu am pus aceasta poezie pe blog in 2009 dupa ce am primi-o in email cu semnatura A.Dumitru... si vad si alte bloguri care au aceasta poezie si din 2008. Eu totusi cred ca este o traducere din engleza si nu o creatie proprie a dl. Laiu.


Raspunsul meu deja tindea sa fie prea vast, de aceea l-am transferat aici:

Am dat din nou search, de data asta cu protestul maimutelor, am gasit o postare a cuiva, din 2008, care il indica pe FL ca autor:

Ba chiar exista si un videoclip din 2008 cu varianta lui Florin Laiu, insa nu precizeaza autorul

In 2009 deja se discuta despre plagiat

nu mai modificati sau mutilati operele noastre
Va implor! Nu mai modificati sau mutilati micile noastre opere!!! Originalul e la mine!
Dupa cum vedeti poezia nu are decat prima parte ...cuprinsul si incheierea le-am finalizat dupa ce m-am mutat la chicago.Un prieten a vazut poezia si a pus-o din intamplare pe net.In original am numit-o "revolta unei maimute" dar in faza finala ea apare sub titlul "descendenta"
Va rog frumos,indiferent daca credeti sau nu ce scriu aici,nu mai modificati operele ! VA IMPLOR!!!Daca vreti s-o aveti trimite-ti-mi un scurt mesaj in email la revgeorgepetre@yahoo.com

Plagiatura?
Daca poezia de mai sus, care seamana ca doua picaturi de apa cu cea postata de Dvs nu e a d-lui Florin Laiu, nu poate fi vorba de o "mutilare" sau "modificare", ci pur si simplu de PLAGIATURA, si e pacat. Va rugam sa sa scoateti adevarul la lumina, in numele Adevarului si pentru descurajarea pe viitor a plagiturii( a se citi a furtului).







ptr fratele Gica
Frate Gica,pacatul sa fie al aceluia care a furat!...Daca comparati poezia mea cu cea de sus ve-ti vedea ca a mea are nuanta crestina! Acesta este scopul poeziilor pe care le scriu! Domnul sa va binecuvinteze! Uita-ti-va de asemenea si peste celelalte poezii din volumul meu




Dar cineva, intr-un alt comentariu sublinia ca aceasta poezie e diferita de celelalte:

Protestul maimutelor
Aceasta pezie este mai mult decat deosebita, este extrordinara, prin mesajul ei atat de sugestiv si bine structurat. Cu aceasta poezie, Florin Laiu, s-a detasat mult de toate celelalte poezii ale sale. Cred, ca ar trebui sa mai incerce. Felicitari!

Si pt ca cine cauta gaseste am descoperit (multumesc Google) si poezia despre care George Petre spune ca a fost plagiata, va las sa judecati daca mergeti la articolele anterioare pe aceeasi tema

Descendență (inițial sub titlul Revolta unei maimuțe)

Descendență

Odată, o maimuță
Din neamul anecdotic,
Venind la sfat pe-o creangă
De arbore exotic,
A zis: "Atențiune!...
Sunt foarte afectată
Ca circulă o vorbă
Deloc adevărată:
Că omul ar descinde
Din buna noastră rasă!...
Însăși ideea-aceasta
Îmi pare odioasă!
Ați pomenit vreodată
Divorțuri printre noi?
Copii lăsați pe drumuri
Sau strigăt de război?
Cine-a văzut în hoardă
La noi bolnavi mintali,
Drogați, lacomi de-avere
Sau homosexuali!
Escroci, bandiți, gherile
Sau vreo tutungerie?...
În neamul nostru nobil,
Nu vezi așa prostie!

Noi n-avem mafii crude
În stirpea noastră-aleasă
Nici teroriști, nici dogme,
Nici luptele de clasă...
Cât am bătut eu jungla,
Scuzați,n-am observat
În obștea maimuțească
Cocotier privat!?
Nici paznici și nici garduri,
Nici pui murind de foame
Sau omorâți în taină
De-așa-zisele mame!...
Nu veți vedea vreodată
Cât soarele și luna
O minte de maimuță
Dospind în ea minciuna!
Și iată înc-un lucru
Din lumea mea de jos:
La noi nu se întâmplă
Război religios!
Nici sfinte inchiziții,
Nici libertăți în lanțuri
Nici chefuri după care
Să ne culcăm prin șanțuri,
Nici ordini mondiale,
Nici naționalism
Și nici vreo îndoială
Ce duce-n ateism...
E-adevărat că omul
S-a coborât la noi
Dar știți? Fiți rezonabili,
N-a coborât din noi!

De când se știe neamul
Maimuțăresc pe veci,
Niciunul dintr-ai noștri
N-a luat bilet la meci!...
Niciunul nu conspiră,
Noi n-avem vânzători
Cum se întâmplă-adesea
La ei în adunări!
Vă spun, metamorfoza
Nu face două boabe,
Bețivii lor adesea
Îi vezi în patru labe!
Noi ne-ndreptăm spinarea
Iar ei se cocoșează,
Vorbind de creațiune
Îi vezi că aiurează...
Își pun doar etichete
De filozofi sau capi,
De oameni de știință
N-ai loc, nu mai încapi

Evoluționismul
Îi duce-n degradare,
Din doi ce-s împreună
Unul se vrea mai mare!
Cine-a văzut nevastă,
Vreo fată sau nepoate,
Umblând dintr-ale noastre
Jumate dezbrăcate!?...
Vă spun că mi-e rușine
S-aduc o atestare
Că omul ar descinde
Din tagma noastră mare!
Nici măcar teoria
Cea cromozomială
N-atestă erudiția
Și o găsesc banală!
.........................
Și-n timp ce-și spunea spiciul
Maimuța mai cu zel,
La sfat se adunară
Maimuțe fel de fel:
Veniră pe familii,
Pe rase,pe culori,
Tot felul de maimuțe
De te prindeau fiori...
Și au votat cu toate
'Ntr-un glas, într-o cadență
Să nu îl recunoască
Pe om ca descendență!...
.............................
Și-acuma se-nțelege
Că-i doar o anecdotă,
Pe care niciodată
Un om nu o adoptă.
Niciunul din mulțimea
Ce suntem adunată,
Maimuței nu-i conferă
Dreptul să-i fie tată!...
Și-acuma dați-mi voie
Să mă exprim și eu:
Eu recunosc ca tată
Numai pe Dumnezeu!
Doar El e Creatorul,
E autonomia,
Să nu ne fure nimeni
Doar cu filozofia!

Proveniența noastră
A fost și-o fi mereu:
Noi suntem descendenți
Direct din Dumnezeu!

Amin Chicago-2006
George Petre

Abia acum am descoperit site-ul vostru de cateva saptamani... Regret că cineva a incercat sa denatureze originalul. De fapt, poezia am inceput-o inainte sa vin eu in U.S.A. si cineva a pus-o pe net fara sa stie ca nu are tot continutul.Va rog, va implor,nu mai denaturati micile noastre inspiratii ce vin de la Regele nostru! Multumesc! George Petre - Chicago. Daca ai citit poezia mi-ar place sa fii criticul meu, sau sa-mi spui parerea ta. Multumesc! Autorul
 
Un comentariu suna asa:
iubitor de poezie...
frumos...cum Dumnezeu inspirä suflete mereu, si-n multe feluri ....prin care "EL" transmite : adevärul,lumina,si vocea Lui, tuturor ce-L cautä din inimä. (FI BINECUVINTAT bruder !

I-o fi venit inspiratia autorului direct de la Dumnezeu (Regele nostru),  dar uite ca si Atotputernicul mai uita sa precizeze ca altcineva a avut aceeasi idee in engleza...



autor necunoscut (in limba engleză), prelucrată în limba romană de Florin Lăiu
Poezia aceasta am găsit-o citind cartea “Proiectat să dureze” de Dwight K. Nelson (in engleză “Built to last”). Aş fi curios sa văd cum sună în engleză, dar pentru asta ar trebui să cumpăr cartea de pe net…dar la criza asta…mă mulţumesc cu varianta tradusă. Cartea am scanat-o si o puteti descarca de AICI
http://ovidiusmd.wordpress.com/2010/08/22/protestul-maimutelor/

Varianta despre care Florin Laiu pretinde ca e modificata am gasit-o pe un alt blog, publicata in 2010 si atribuita tot lui FL

Varianta atribuita lui A Dumitru a aparut inca din 2007 cu titlul Revolta unei maimute, dar acolo nu se precizeaza nici un autor.

Daca vreti sa o ascultati recitata exista un videoclip semnat Marius Bratu (pt ca nu precizeaza autorul cineva ar putea crede ca si acesta pretinde ca e autorul controversatei poezii) aici. Indiferent cine e autorul poeziei videoclipul esta f bine facut, concluzia discutabila.

Ei, dar daca ma opream la primele pagini calatoria mea in timp pe urmele maimutei revoltate s-ar fi oprit aici, dar iata ca inca din 2006 se scria ca pe net circula ca anonime doua variante ale poeziei, cea semnata ulterior A Dumitru si cea inca anonima  chiar si pt mine si anume din 2003 respectiv 2004.

Ma opresc aici cu cercetarea pt ca risc sa ajung fie la Pitecantropus Erectus, fie la Adam si Eva.

4 comentarii:

Anonim spunea...

"Ma opresc aici cu cercetarea pt ca risc sa ajung fie la Pitecantropus Erectus, fie la Adam si Eva"

Genial! :))))))

Va sarut,
Bianca

Viorica spunea...

Draga Bianca
M-ai gadilat asa de tare la amorul propriu ca nu m-am putut abtine si am apasat pe butonelul "publicati"

melly spunea...

Sunteţi genială!
Cine caută... găseşte!

Viorica spunea...

Aoleu! O sa incep sa cred in geniul meu inexistent :))