luni, 5 septembrie 2011

Hiroshige--One Hundred Famous Views of Edo.

Cand am vizitat Muzeul National al Irlandei din Dublin am tinut neaparat sa vad gravurile lui Hiroshige. Fermecata de frumusetea lor si de minutizitatea cu care au fost pictate, precum si de armonia culorilor am inceput sa caut reproduceri ale acelor gravuri pe net dar nu am gasit. In schimb acum, dupa ce am fost la expozitia lui Hokusai "Pelerinaj la Muntele Fuji" si am vazut pe Wikipedia "pelerinajul" facut de Hiroshige , mi-am reluat cautarile. 

Tot n-am gasit picturile din Dublin, in schimb Brooklyn Museum ne ofera noua, iubitorilor de arta un adevarat regal printr-o "Open Collection" a gravurilor de o excelenta calitate (si cele din Dublin sunt de calitate f buna, am citit undeva ca dupa blocurile de lemn originale Ukyio-e s-au facut vreo mie de gravuri de pe fiecare, pana cand blocurile s-au tocit de tot, muzeul din Brooklin a reusit sa aiba unele din primele serii de gravuri) numite One Hundred Famous Views of Edo. Va invit sa le vedeti pe indelete si sa savurati si explicatiile exceptionale care, bazandu-ma pe faptul ca Amazon ofera o carte cu acest titlu, ar apartine lui Henry D. Smith. 

Contrar obiceiului acum am sa pun numai una din cele 118 picturi ale lui Hiroshige, am ales una care are in prim plan niste flori de cires japonez, de obicei Hiroshige picteaza pomi de ciresi infloriti care arata ca niste norisori albi sau roz cu liniute negre in interior.

 Aceeasi imagine, preluata din Wikipedia
Iata cum picteaza de obicei florile de cires, de data asta e o imagine din albumul "Thirty-six Views of Mount Fuji"


Niciun comentariu: