luni, 12 septembrie 2011

Leapsha cu poza 125-Gradina mea de legume

Azi incepe reabilitarea termica a blocului. Si cum noi nu avem (inca) termopane vom avea marea bucurie sa avem santier in casa. Asta n-ar fi nimic, intram si noi "in randul lumii" (nu ca as simti o mare durere ca nu sunt inglobata in marea uniformizare ce o presupune"lumea") dar s-ar putea sa fiu nevoita sa renunt la mini-gradina de legume de la fereastra. 

Istoria ei e simpla: de la o vreme mie imi plac f mult ardeii iuti. Cum diverse publicatii sustin ca principiul lor activ, capsicina, ar duce chiar la vindecarea ulcerului iar printre multele mele probleme medicale se afla si asta se apre ca organismul meu stie mai bine decat mine ce ii trebuie.

Deci am cumparat ardei iuti in prostie, unii mai verzi, dar cei mai multi copti bine. Sotul meu, care visa la legumicultura prin naveta macar semi-lunara la "mosie", a adunat cu grija semintele si a produs o multime de rasaduri, dandu-mi mie sarcina sa le plantez. Am facut-o ignorand toate regulile dar unele exemplare s-au dovedit mult mai rezistente decat ne asteptam, mai ales daca tinem seama de faptul ca, din motive independente de noi, distanta dintre doua deplasari "la locul faptei" a ajuns la doua luni, udarea lor ramanand in sarcina lui Doamne-Doamne.

Totusi, pe portiunea de teren destelenita f aproximativ nu au incaput toate rasadurile sale si atunci am folosit atat ghivece cat si cutii de inghetata dietetica (se gaseste rar si e al naibii de scumpa, dar nu mai am rabdare sa o prepar in casa, incat am o colectie apreciabila de asemenea recipiente ce asteapta sa fie reciclate)  pt a incropi o minigradina. Rasadurile s-au prins toate dar au rodit numai cele cu ardei mici, rotunzi. 

Sotul meu a cumparat si seminte de alte plante, visand la salate suculente, intre altele, din toate tot eu am fost mai castigata, pt ca semintele de salvie au incoltit frumos (cumparasem din Franta si seminte de lavanda de care mi-am amintit anul acesta, n-a rasarit nici macar un fir) incat atunci cand prepar paste am totdeauna la indemana un sortiment de arome proaspete: salvie, busuioc, oregano si maghiran. 
 Salvie
Ardei iute.

3 comentarii:

Tetris spunea...

Simpatici! De cand eram mica imi placea cum arata ardeii

Cat despre reabilitare: felicitari! Mare problema rezolvi, mai ales ca pe la noi prin sector n-am prea vazut blocuri reabilitate. Blocul nostru nici nu a depus dosarul, cica ... :(

disa spunea...

Felicitari pentru calitatea de agricultoare, pe langa multe altele!

Viorica spunea...

@ Tetris.
Eu am vazut blocuri reabilitate, unul pe Uverturii, chiar langa teatrul Masca si doua prin vecini.
Fostul nostru administrator, un om f sufletist, a depus dosarul printre primele. Dar sa stii ca inca n-a inceput "distractia", cica intre 12 si 15 dar sedinta cu locatarii e programata vineri.
@ Disa Cred ca parerea ta despre mine e mai buna decat merit. E adevarat ca ma preocupari multiple si nu-mi prea ajung nici timpul si nici puterile, in schimb sunt cam superficiala.