duminică, 30 ianuarie 2011

Lanturi si logica

Din cand in cand imi mai intra pe ureche cate o stire despre ce masuri intelepte, pardon, idioate, mai ia onor guvernul. Daca am inteles eu bine se vor da amenzi celor care vor circula cu lanturi la roti pe portiunile de drum unde nu e zapada sau gheata. 

Imi si imaginez bravii nostri soferi mergand cativa km pe portiunea cu gheata sau zapada cu lanturile puse, oprindu-se ca sa le scoata cand dau de o portiune curata si tot asa, de parca lanturile astea ar fi un fel de pereche de ochelari pe care o pui sau o scoti dupa cum este sau nu soarele acoperit de nori.

Eh, la cate dispozitii ilogice se dau in tara asta, ce mai conteaza una in plus...

sâmbătă, 29 ianuarie 2011

Leapsha cu poza 12

Pentru ca am publicat cateva articole despre antioxidanti azi pun o ilustrare a celor scrise.

Campionatul European de Patinaj Artistic 2011--Dans--Programul liber

Nu e nici un secret pt nimeni ca proba de dans liber e cea mai populara si mai apreciata proba din cadrul campionatului, ca toate programele, chiar si cele ale perechilor aflate mai in coada clasamentului merita sa fie vazute, fiind o incantare pt ochi. Nu de aceeasi parere au fost cei de Eurosport (Romania) care, desi chiar in programul lor trebuiau sa inceapa transmisia de la Berna la 20:30 au preferat sa intarzie transmisia dand in loc Magazinul de la tenis. Parca niciodata nu m-a enervat mai tare limbutia Yvonnei Ghita, desi ea avea numai rol de traducator.Si asa se face ca in loc sa vedem 20 de programe de dans liber am vazut numai 15. Sa nu spuneti atata paguba, pt ca pt aficionados, printre care ma numar, e o pierdere insemnata.

Ce m-a impresionat la acest campionat a fost nr mare de ridicari originale, cam la fiecare program m-am minunat cum de le-a venit ideea sa faca asemenea ridicari, care mai de care mai interesanta si mai dificila. nu odata diferenta de punctare s-a facut prin aprecierea acuratetei si dificultatii secventei de pasi, precum si prin observarea atenta a sicronizarii (sau absentei ei, dupa caz) la piruetele side by side sau la twizle-uri. Unele twizle-uri au fost facute in oglinda, sporind atat dificultatea cat si frumusetea lor.

Cele mai multe costume au fost f interesante dar vreo cateva chiar nu mi-au placut. Astfel ucrainienii Nadezhda FROLENKOVA / Mikhail KASALO care au dansat pe muzica din filmul Dirty Dancing (ah, ce bine ca n-a comentat aici Alina Alexoi, cat m-a iritat anul trecut cu ambitia ei de a povesti filmele in timpul programului) au avut el o camasa fluorescenta si ea o rochita portocalie cu flori dublata cu ceva flurescent. Pur si simplu portocaliul nu se potrivea cu stridenta culorii fluoresceinei. Mi-a parut bine ca in sfarsit Yvonne Ghita a invatat sa pronunte corect numele fetei din cealalta pereche ucraineana, Siobhan HEEKIN-CANEDY / Alexander SHAKALOV. Shioban (nume irlandez) si nu Sioban. In schimb m-a cam enervat ca "ii lua fatza" lui Florin Gafencu, sarind sa comenteze ea intai ce s-a vazut pe gheata, facand ea aprecieri de valoare de parca ea ar fi fost arbitru international si nu el. 

Despre costumul germanilor Nelli ZHIGANSHINA / Alexander GAZSI ce sa zic, ceva mai ridicol nu cred ca am mai vazut in vreun concurs, cand ziceam deunazi de program ca e ridicol era vorba de fapt ca citisem undeva un comentariu tocmai despre aceste costume, cred ca se comenta Gala de la Oberstdorf. Pantalonii lui in special erau de mare comicarie, dar nici despre tutu-ul ei exagerat care i se tot ridica de pe fund nu pot sa spun ca avea vreo tangenta cu eleganta. Avand in vedere ca muzica a fost Liebestraum by Franz Liszt si Four Seasons by Antonio Vivaldi n-am prea inteles ce cauta mertonomul, f laudat de comentatorii nostri, in Anotimpurile lui Vivaldi. Ca intruchipau niste figurine de pe un ceas treaca-mearga, dar ce-are asta cu prefectura vivaldiana?

Mi-a placut perechea italiana Lorenza ALESSANDRINI / Simone VATURI pentru ca a ales muzica din fimul "Rocco si fratii sai", mi-am amintit cu nostalgie cat de tare mi-a placut tanarul si delicatul, necunoscut pana atunci dar avand rolul principal, Alain Delon, cu minunatii lui ochi albastri (cand era tanar sotul meu semana intrucatva cu AD) reusind sa-l eclipseze pe mai versatul Renato Salvatori, asta sub conducerea regizoruluii Luchino Visconti (na, ca divaghez eu acum). Interesant e ca uitasem ca si Annie Girardot a jucat in acest film, YG insa era documentata.
In schimb pur si simplu nu l-am recunoscut pe Maurizio Margalio, antrenorul celeilalte perechi italiene, Federica TESTA / Christopher MIOR. De data asta nu s-a mai repetat povestea de la fete si aprecierea a fost corecta in cazul italienilor. Si ca sa raman tot la ei o sa spun ca Federica FAIELLA / Massimo SCALI si-au aratat adevarata lor clasa interpretand f frumos Manolete - The Passion Within, un dans spaniol, el avand un minunat costum albastru de toreador, reusind astfel sa mai avanseze in clasament, dar nu destul pt o medalie.
O interpretare dramatica a muzicii din Les Miserables by Claude -Michel Schönberg a avut perechea lituaniana Isabella TOBIAS / Deividas STAGNIUNAS, dar sunt departe de valoarea predecesorilor lor Margarita Drobiazco/Povilas Vanagas. Totusi Isabella, care a fost balerina de profesie, a interpretat ca pe scena.

Un alt costum care nu mi-a placut a fost cel al fetei din perechea ceha Lucie MYSLIVECKOVA / Matej NOVAK. Ar fi fost bine, cred eu , daca se multumea sa aiba o rochita cu o fusta negra asimetrica, dar a simtit nevoia sa adauge pe partea unde fusta nu acoperea piciorul un fel de fustuta f scurta, roz. Ma rog, gusturile mele nu sunt neaparat cele mai estetice, mai ales in materie de rochii.

Despre Pernelle CARRON / Lloyd JONES FG a spus ca au avut un program sofisticat, mie mi-au placut cei doi blonzi, desi YG a cam strambat din nas. Un real progres fata de alti ani a aratat perechea ungara Nora HOFFMANN / Maxim ZAVOZIN, mi-ar placea sa ii vad in viitor pe podium. YG ne-a scutit de laudele exagerate la adresa rolului jucat de antrenorul Nicolai Morozov (poate gresesc, poate in alta ocazie a insistat pe acest rol, dar sigur a facut-o la adresa unor patinatori)  care era si el prezent, dar ca fost antrenor. Muzica Nagyidai Ciganok (Gypsy Witch) soundtrack by Experidance a fost interpretata cu maiestrie, Nora fiind o vrajitoare atragatoare. 

Nu stiu de ce de data asta britanicii Sinead KERR / John KERR nu m-au mai vrajit cu programul lor, probabil ma asteptam si din partea lor la ceva inovatii in materie de ridicari, nevazandu-le am ramas cu impresia de deja vu, totusi programul lor a fost suficient de valoros ca sa le asigure medalia de bronz. 

Ei, si a venit randul perechilor rusesti. Din nou vom avea ocazia pe viitor sa vedem cum isi sufla in ceafa unii altora, toate perechile, in ciuda tineretii lor, dand dovada ca scoala rusa de dans pe gheata are valori. Primii au fost Ekaterina RIAZANOVA / Ilia TKACHENKO care au avut fiecare un alt partener inainte de acest campionat dar au reusit sa fie perfect sincronizati cand au interpretat un dans mexican, Mexico, lucru care a entuziasmat-o pe YG. Pe ei i-a antrenat Nicolai Morozov.

Au urmat Elena ILINYKH / Nikita KATSALAPOV antrenati de Alexander Zhulin si Oleg Volkov. Ei au interpretat cu mult aplomb Don Quixote by Leon Minkus avand ridicari originale si inedite. Una din ridicari a fost atat de originala incat ea a cam avut dificultati sa-si treaca piciorul peste capul lui, dar pana la urma a reusit. Si ea a avut un tutu de balerina, dar unul elegant, care ii venea f bine, maro cu auriu. Comentatorii au spus ca daca nu vedeai gheata iti puteai inchipui ca sunt pe scena de la Balshoi Teatr, atat de pregnante au fost elementele de balet.

Costume aparent simple a avut cea mai buna din cele trei perechi ruse, cea care patineaza impreuna inca din 2000 Ekaterina BOBROVA / Dmitri SOLOVIEV, daca acum sunt poate prea tineri pt aur au toate sansele sa-l castige in viitor daca vor fi tot atat de bine pregatiti. Ea a avut o rochie lunga rosie, care la un moment dat l-a cam incurcat pe el la ridicari, el un costum negru. Au interpretat melodii dintr-un film sovietic despre care n-am auzit, Noapte Alba. Programul a fost unul romantic, interpretat cu eleganta. 

Cei din urma s-a udovedit a fi cei dintai, experienta indelungata (patineaza impreuna tot din 2000) si-a spus cuvantul si in sfarsit francezii Nathalie PECHALAT / Fabian BOURZAT nu au mai rams in afara podiumului, cum in mod atat de frustrant s-a intamplat anul trecut. Programul lor bazat pe un potpuriu de Charlie Chaplin (au avut si italienii Federica TESTA / Christopher MIOR un program cu melodii de Charlie Chaplin, dar nu a fost nici pe departe o interpretare atat de reusita, cu toata indrumarea lui Maurizio Margalio) a fost asa de bine interpretat incat a ridicat sala in picioare. Programul lor parca s-a terminat prea repede. M-am bucurat pt ei dar nu am mai stat sa vad si premierea ca sa pot sa ma asez mai repede in fata calculatorului sa scriu ce am vazut.Trebuie sa mai spun ca s-a vazut ca alegerea de a se antrena la Moscova sub indrumarea lui Alexander Zhulin a fost cat se poate de inspirata.

 
FPl.NameNationPointsSDFD
1Nathalie PECHALAT / Fabian BOURZAT

FRA
167.4011
2Ekaterina BOBROVA / Dmitri SOLOVIEV

RUS
161.1422
3Sinead KERR / John KERR

GBR
157.4933
4Elena ILINYKH / Nikita KATSALAPOV

RUS
153.4844
5Federica FAIELLA / Massimo SCALI

ITA
145.9295
6Ekaterina RIAZANOVA / Ilia TKACHENKO

RUS
145.0556
7Nelli ZHIGANSHINA / Alexander GAZSI

GER
140.6977
8Nora HOFFMANN / Maxim ZAVOZIN

HUN
140.3068
9Pernelle CARRON / Lloyd JONES

FRA
135.41810
10Lucie MYSLIVECKOVA / Matej NOVAK

CZE
135.35109
11Siobhan HEEKIN-CANEDY / Alexander SHAKALOV

UKR
123.271111
12Isabella TOBIAS / Deividas STAGNIUNAS

LTU
121.361213
13Nadezhda FROLENKOVA / Mikhail KASALO

UKR
120.861312
14Penny COOMES / Nicholas BUCKLAND

GBR
116.471814
15Sara HURTADO / Adria DIAZ

ESP
115.811715
16Lorenza ALESSANDRINI / Simone VATURI

ITA
115.351418
17Allison REED / Otar JAPARIDZE

GEO
114.731617
18Federica TESTA / Christopher MIOR

ITA
112.641519
19Ramona ELSENER / Florian ROOST

SUI
111.861916
20Brooke Elizabeth FRIELING / Lionel RUMI

ISR
99.632020
21Irina SHTORK / Taavi RAND

EST
FNR21

Campionatul European de Patinaj Artistic 2011--Fete--Programul scurt

S-a terminat alta zi de concurs in congelatorul din Berna. Si cand spun congelator nu glumesc deloc. Spunea Yvonne Ghita ca a vorbit la telefon cu Cornel Gheorghe si ca in patinoar sunt minus 10 grade. Celsius, nu Fahrenheit. (Fahrenheit incepe de la 32 si se termina la 212, se foloseste numai in USA si e zapacitor sa incerci sa faci singur conversia, exista situri speciale pt asta, eu am descoperit unul aici). Explicatia e simpla: patinoarul e descoperit. Cum s-a facut ca s-a cazut de acord ca acest patinoar sa fie folosit pt campionate (e de dimensiuni olimpice) ma depaseste. Si asa am raspuns persoanei care a ajuns pe blogul meu vrand sa afle de ce e atat de frig in patinoarul din Berna.

Totusi concursul s-a desfasurat fara prea mari incidente, sportivii parca si-au suflat nasul mai rar decat in alte ocazii (nu le-or fi paralizat de ger cilii din nas, tocmai am vazut la dr Oz explicatia pt faptul ca ne curge nasul cand e ger, cica paralizezaza cilii care incalzesc aerul care intra in nas si mucii--scuzati-- nu se mai duc pe gat, ci ies afara, sau poate or fi inghetat si mucii in nas, scuze pt explicatia prea plastica).

Mai mult, contrar obiceiului, au fost mult mai putine cazaturi (caderi) la programul scurt la fete iar minunata pirueta Bielmann a fost executata bine chiar si de fete care nu au stralucit deloc la sarituri. Dealtfel si la fete, ca si la baieti, partea cea mai reusita a programului cam la toate concurentele a fost tocmai cea care e cea mai placuta la privit, anume executarea piruetelor. E adevarat ca elvetienii se mentin in top in acesta privinta, dar nu mi-a fost rusine cu majoritatea covarsitoare a fetelor. 

Din pacate reprezentnta tarii noastre, Sabina Mariuta, stabilita in Canada, nu a reusit sa se califice pt programul scurt, am inteles ca a facut multe greseli, clasandu-se pe locul 18 din 19 la preliminarii. Am revazut-o in schimb cu placere pe Fleur MAXWELL, pe care am vazut-o pe patinoarul Flamaropol cu ocazia spectacolului Kings on Ice (inca odata mii de multumiri pt acel cadou, draga mea fiica). Desi a evoluat in prima grupa, care se presupune ca e cea mai slaba, a reusit sa ajunga pe locul 17. Si daca tot vorbesc despre Kings on Ice am sa spun ca m-am bucurat tare ca l-am revazut pe Stephane Lambiel in chip de reporter, chiar daca a fost numai pt cateva minute la sfarsitul programului liber la dans.

Ca si la baieti m-am bucurat ca am putut vedea toate fetele care au participat la programul scurt, numai asa se poate aprecia mult mai bine valoarea celor din fruntea clasamentului. 4 din cele 28 de participante au trebuit sa paraseasca concursul, numai 24 calificandu-se pt finala. Mai nou exista si "medalii scurte", in acest mod numarul celor ce primesc premii devine mai mare daca se produc schimbari in top trei dupa programul liber. Iar noul sistem de apreciere permite asemenea surprize, subiectivismul jucand un rol mult mai mic decat in cazul vechiului sistem. 

Totusi nu vreau sa treec mai departe fara sa-mi ventilez neplacerea cu care am privit  punctajul primit de Carolina KOSTNER. Se stie ca si ea, ca si Brian Joubert, au mari ambitii inainte de campionate, vin cu multa aroganta si multe pretentii in concurs dar ca li se intampla uneori ca psihicul sa le joace feste si sa greseasca in mod stupid. Astfel Carolina  are mari probleme cu Lutzul, stie ca nu poate sa-l faca (si-mi amintesc cat de suparat era Nicolae Bellu cand a vazut ca a iesit camipoana europeana o finlandeza care nu putea sa faca Lutz, stiind ca japonezele fac asemenea saritura si trezite din somn, ba chiar unele fac si triplu Axel) si a ales pt progr scurt sarituri mai usoare, insa nu a fost in stare sa le faca nici pe alea pe toate, dand cu fundul de pamant la doua din ele. Cu toate astea notele i-au fost unflate cu pompa, altfel nu pot sa-mi explic cum de au fost ata de mari. 
Mie mi s-a parut ca finlandeza Juulia TURKKILA calca bine pe urmele compatrioatelor sale mai "veterane" si ca promite mult, mi-a placut f mult eleganta cu care a evoluat. In rest nu prea am ce comenta in plus in legatura cu fetele din primele grupe, poate doar faptul ca si aici se observa schimbul de generatie, multe din ele fiind debutante in campionatul european. Cea de-a treia italiana din concurs, Alice GARLISI, a "reusit" si ea sa cada, dar mai intai a ingenuncheat, o greseala pe care nu am mai vazut-o pana acum.

YG si NB au comentat f mult si pe langa concursul la care priveau, astfel am aflat de la NB ca nu numai campionatele Rusiei sau USA sunt f dificile pt participanti, dar si cele ale Japoniei, fiind sute de concurente in final ramanad vreo 30. Au mai comentat ei faptul ca in afara de Finlanda tarile nordice europene nu exceleaza la patinaj artistic fete, lucru inexplicabil.

Am ajuns sa-mi fie frica cand se lanseaza YG in laude inaintea inceperii programului vreunui sportiv, pt ca tonul ei ditirambic este aproape imediat contrazis de contraperformanta respectivei persoane, astfel cand a inceput sa povesteasca despre ce grozava a fost Sonia Henje (pe care am vazut-o intr-un film) inante de evolutia norvegienei Anne Line GJERSEM mi s-a strans inima, intr-adevar biata fata, desi a intrat pe gheata in grupa de mijloc nu a reusit sa se califice.

YG era f socata de faptul ca se foloseste un nr limitat de bucati muzicale pt ilustrarea programelor dar si mai socata de faptul ca Brian Joubert si Florent Amodio au folosit aceeasi bucata muzicala la programul scurt si ca Federatia Franceza a fost de acord cu acest lucru. NB a explicat situatia prin faptul ca FA a vrut sa-l enerveze pe BJ (si a reusit, adaug eu) de aceea nu a renuntat la melodie desi stia inca din august ca si BJ o foloseste. 


O rochita interesanta, rosie avand corsajul cu motive in solz de peste a avut estoniana Gerli LIINAMÄE, care mi-a placut si cum a evoluat, cred ca promite. Mi-a atras atentia si rochita mov a belgienei Ira VANNUT, care deasemenea se incadreaza, dupa parerea mea, in categoria celor care promit sa evolueze mult mai bine in viitor. O impresie buna a facut si elvetiana Romy BÜHLER, bineinteles ca mai ales datorita piruetelor.

Despre italianca  Carolina KOSTNER am spus mai sus, n-o sa inteleg nicodata cum de a obtinut ea 53,17 puncte, aproape la fel de mult ca georgiana Elene GEDEVANISHVILI (53,68) care a avut un program mult mai bine executat, sarituri fara greseala, impresia artistica binecunoscuta din alte concursuri. Interesant la Elene a fost faptul ca a ales sa se imbrace cu o salopeta neagra, poate ca sa puna in evidenta faptul ca a mai slabit. Poate a explicatie a "succesului CK ar fi faptul ca presedintele ISU, Ottavio Cinquanta e tot italian, dar criteriul acesta nu functionat la juriul de baieti in cazul lui Samuel Contesti.

Mi-a parut rau de biata rusoaica Alena LEONOVA care plangea pe banca stiind ca faptul ca a ratat practic Axelul facand simplu in loc de dublu si astfel a ajuns pe locul 13. In schimb despre frantuzoaica Mae Berenice MEITE, care prin culoarea sa a amintit de Surya Bonalli, avand insa o alura mult mai atletica sunt sigura ca vom mai auzi multe lucruri bune in viitor. Are o tehnica f buna, poate mai are de lucrat la partea artistica, dar nici SB nu era prea apreciata pt partea artistica atunci cand a aparut prima data, cu alura ei de scheletel negru. Practic MBM a avut un program fara greseala, se vedea ca patineaza cu placere si ca se bucura de faptul ca a sarit bine si corect.

Rusoaica Ksenia MAKAROVA a avut cel mai bun program din penultima grupa, in ciuda tineretii ei (18 ani). A interpretat f bine un Flamenco de Didalia (si cat mi-am stors creierii la dans sa-mi amintesc cine a mai interpretat un flamenco, uitasem complet). In schimb cealalta italianca, Valentina MARCHEI nu a reusit nici de data asta sa-si vada implinit visul de a-si intrece compatrioata, ea a gresit la combinatie facand doar o tripla cu simpla pt ca s-a dus prea aproape de mantinela, dar nu a cazut, precum CK, dar a luat un punctaj mai mic.

Ei dar in ultima grupa am avut ocazia sa vad cateva frumoase si talentate, incepand cu blonda finlandeza Kiira KORPI eleganta ca intotdeauna, a avut un program impecabil, continuind cu frumoasa bruneta elvetiana, preferata mea de mult (ce ochi are, stralucesc ca doua stele) Sarah MEIER deasemenea talentata si eleganta, cu un program destul de bun.

Blonda suedeza Viktoria HELGESSON are cam aceeasi alura cu KK, ea nu a fost deloc multumita de notele primite, eu insa din programul ei am apreciat mai putin secventa de pasi (ce mai, nu mi-a placut) in schimb o surpriza placuta pt mine a fost germana Sarah HECKEN, mi-a placut mult si rochita ei de dantela neagra cu trandafiri rosii (unul din ei in par) f potrivita cu muzica aleasa, Tango de los Exilados by Walter Taieb and Vanessa Mae, din pacate juriul a avut alta parere, nemultumindu-ma pe mine, bineinteles ca si pe ea. 

N-am mai avut rabdare sa o privesc pana la sfarsit pe britanica Jenna MCCORKELL, am comutat pe TVR1 ca sa mai prind un pic din Jumong, era clar ca intrebarea YG daca se va ridica la nivelul sotului sau, Kevin Van Der Perren e cam deplasata, stiam ca e departe, de altfel s-a clasat in urma spaniolei Sonia LAFUENTE

 
FPl.NameNationPointsSPFS
1Kiira KORPI

FIN
63.501
2Ksenia MAKAROVA

RUS
60.352
3Sarah MEIER

SUI
58.563
4Viktoria HELGESSON

SWE
54.704
5Elene GEDEVANISHVILI

GEO
53.685
6Carolina KOSTNER

ITA
53.176
7Mae Berenice MEITE

FRA
51.617
8Valentina MARCHEI

ITA
51.248
9Sarah HECKEN

GER
51.129
10Ira VANNUT

BEL
50.9010
11Sonia LAFUENTE

ESP
49.1011
12Jenna MCCORKELL

GBR
48.6512
13Alena LEONOVA

RUS
48.4013
14Juulia TURKKILA

FIN
45.1714
15Romy BÜHLER

SUI
44.4215
16Gerli LIINAMÄE

EST
44.0716
17Fleur MAXWELL

LUX
43.6417
18Svetlana ISSAKOVA

EST
42.3018
19Viktoria PAVUK

HUN
42.1819
20Hristina VASSILEVA

BUL
39.1120
21Dasa GRM

SLO
38.9721
22Alice GARLISI

ITA
38.7922
23Alexandra KUNOVA

SVK
38.6723
24Karina JOHNSON

DEN
38.3024
25Anne Line GJERSEM

NOR
FNR25
26Irina MOVCHAN

UKR
FNR26
27Clara PETERS

IRL
FNR27
28Birce ATABEY

TUR
FNR28