vineri, 20 ianuarie 2012

Paul's Miraculous Adventure

As vrea sa stiu daca e cineva in lumea asta mare caruia sa nu ii placa desenele animate. Cand erau fetele mele mici era o adevarata efervescenta in a se difuza desenele lui Disney, cateva filme le-am vazut la cinema, ne parea rau ca sunt prea mici si nu o sa le tina minte, dar a fost o vreme cand TVR-ul difuza o multime de desene animate de buna calitate, iar fetele nu ezitau sa strige " veniti ca au inceput desenele animate", desi noi, ca adulti, trecusem de mult de varsta cand le apreciam in exclusivitate. 

Apoi am inceput sa ne uitam la "Leca Noci Detsa" (din motivele cunoscute de cei ce au trait in anii 80) cu tot atata bucurie. Dar ne aminteam inca, destul de nostalgici, de unele seriale animate japoneze, eu am urmarit mai ales Heidi, dar au mai fost inca multe altele, din care as cita doar Sandy Bell. Imi placeau ochii mari ai personajelor (chiar daca supradimensionati), dar si modul in care vorbeau, pt ca atunci nu se dublau, cred ca multa lume stia sa citeasca, acum am inceput sa cred ca nr analfabetilor, unii chiar trecuti prin scoala, a inceput sa creasca.

Ei, si iata ca nu numai noi urmaream in anii 70 seriale animate japoneze, o faceau si coreenii. Sigur surorile Hong, care au scris scenariul la "The Greatest Love" au vazut serialul numit in engleza Paul's Miraculous Adventure. De aceea si foloseste acest serial in dialaogul pe care il are Pil Joo cu  Se Ri in legatura cu sentimentele sale (ale lui PJ) pt Ae Jong. Dragul de PJ (v-am spus ca imi place mult acest personaj care, dupa parerea mea, s-ar potrivi mai mult cu AJ si chiar ar fi in stare sa o faca mai fericita pt ca este un gentleman desavarsit, dar in serialele coreene genntlemanii nu au niciodata castig de cauza, helas, cred ca nici in viata reala, pt ca protagonistele prefera cam intotdeauna Bad Guys) ii povesteste lui SR cum Paul incerca mereu sa-si salveze prietena, Nina, din ghearele zmeului cel rau, care o rapise intr-un  tinut fantastic, dar ea nu vrea sa-l paraseasca pe zmeu. PJ spune ca el nu ar fi chiar Paul, ci mai degraba unul dintre personajele care il ajuta pe Paul, anume Ciuperca, aflat initial in slujba zmeului dar care ulterior devine un apropiat al lui Paul. Am vazut in BestLove Dictionary ca se mai fac referiri la acest serial si dupa acest dialog, dar eu am ajuns numai la episodul 14 (din 16) si nu vreau nici macar sa citesc despre ce e vorba.

Bineinteles ca am cautat imediat pe Google ce s-a publicat despre acest serial si iata ce am gasit:  

Paul's Miraculous Adventure (ポールのミラクル大作戦 Pōru no Mirakuru Daisakusen?, also known as "Paul's Miracle Strategy Plan") is an action-adventure anime television series created by Tatsunoko Productions. The series was broadcast across Japan on the Fuji TV network from October 3, 1976, to September 11, 1977, and lasted 50 half-hour episodes. The series director was Hiroshi Sasagawa, of Speed Racer and Tokimeki Tonight fame.

Aventurile minunate ale lui Paul, cunoscute si ca Miraculosul plan strategic al lui Paul (sau Paul in Taramul Fantastic=Paul In Fantasyland, dupa alte surse) este un serial de desene animate de actiune create de Tatsuno Production. Serialul a fost difuzat in Japonia pe FujiTV din 3 oct 1976 pana in 11 Sept 1977 si a avut 50 de episoade de jumatate de ora fiecare. Regizorul a fost Hiroshi Sasagawa, care a facut si faimoasele Speed Racer si Tokimeki Tonight.

Exista si  o scurta prezentare a serialului in care se spune ca Paul a primit de ziua lui o jucarie numita Pakun, care nu era una obisnuita, ci deschidea un portal intr-o lume fantastica. Paul intra in acesta lume fntastica impreuna cu prietena sa Nina insa acesta e rapita de raul Belt Satan. In alta sursa am vazut ca Paul se tot lupta sa o salveze si reuseste de cateva ori, insa numai temporar, pt ca ea e din nou rapita de BS. Si asa ma inteles mai bine de ce Dokgo Jin zice la un moment dat ca el o va rapi pe Ae Jung.  Bineinteles ca dupa multe aventuri Paul reuseste sa o scape pe Nina din ghearele celui rau, ramane de vazut cum inteleg surorile Hong sa respecte povestea lui Paul si a Ninei.

Am incercat sa gasesc serialul pe net si am reusit sa gasesc varianta sa dublata in italiana. Se pare ca cineva a compilat tot serialul dublat in italiana si l-a pus pe you tube, dureaza 2:05:22 ore, ceea ce mi se pare cam putin. Tot la acest link putei gasi un rezumat al serialului, scris in italiana. De aici am aflat ca ciuperca de care vorbea Pil Joo era otravitoare si ca se numea Kinoppi.

Tot din Wikipedia am copiat lista distributiei din serialul original

Staff

  • Director: Hiroshi Sasagawa
  • Episode Direction: Mizuho Nishikubo, Hidehito Ueda
  • Screenwriters: Jinzo Toriumi, Yu Yamamoto
  • Planning: Jinzo Toriumi, Shigeru Yanagawa
  • Created by: Tatsuo Yoshida
  • Character Designs: Akiko Shimamoto
  • Art Director: Mitsuki Nakamura
  • Animation Director: Hayao Nobe
  • Music: Shunsuke Kikuchi
  • Animation Production: Tatsunoko Production, Top Craft
  • Production: Tatsunoko Production Co., Ltd. / Fuji TV

Cast


Pozele le-am gasit pe mai multe situri, nu am notat de unde le-am imprumutat, deci nu o sa dau linkuri (de parca as fi dat vreodata, shame on me! SOPA scrie pe mine)







2 comentarii:

Daeyang spunea...

Am asteptat aceasta intrare. Buna treaba ! Si buna recomandare. Ma trezesc uneori concentrata la tv , brusc realizand ca la desene ma uit .. caci , se uita fiul meu. Mie imi placea , tin minte , Sandy Bell ... generatia zilelor noastre probabil nu stiu cine este :PPP

Viorica spunea...

Ma bucur ca iti e de folos.