sâmbătă, 7 ianuarie 2012

Buna ziua ti-am dat....

De cand am blog pot sa spun, fara exagerare, ca viata mea s-a schimbat. Mai exact s-a schimbat de cand Ciupercutza m-a incurajat sa scriu iar Dono m-a pus in blogroll. De atunci am facut cunostinta, fie direct, prin devirtualizari, fie indirect, prin email, cu o multime de oameni deosebiti, despre care pot spune ca au devenit prietenii mei, care m-au si ajutat la nevoie. Ba chiar am si participat la o nunta de bloggeri, eveniment de care imi amintesc si acum cu drag.

Pana acum am avut o singura experienta, nu neaparat neplacuta ci mai degraba stanejnitoare, cu cineva care ma tot bombarda cu tot felul de invitatii pe hi5, incat a trebuit sa bag in spam intreaga retea ca sa scap de spamurile (mesajele nesolicitate) respective. Omul nu e rau intentionat, e numai puternic inclinat spre prietenii cu sexul frumos si faptul ca are un simt artistic f dezvoltat nu a fost suficient ca sa faca sa imi dispara senzatia de stanjenire in ce il priveste.

Iata insa ca de curand cineva a scris un comentariu despre Vasile Militaru si s-a oferit sa imi trimita si alte materiale despre acest poet care a avut atat de suferit cand in tara noastra s-a instaurat comunismul. Pt ca in comentariu omul isi dadea adresa de email nu l-am publicat (si nici nu o sa-l public, doar nu degeaba am bifat moderarea pt comentarii) si am raspuns pozitiv la oferta.

Ei, dar nu degeaba spun coreenii ca "nu exista pranz gratuit" in sensul ca "totul se plateste pe lumea asta" pt ca in acest caz e f valabila zicala "buna ziua ti-am dat, belea mi-am capatat", in cutia mea postala au inceput sa curga zilnic nenumarate mesaje, cele mai multe cu atasamente, fara nici o legatura cu poetul atat de indragit de amandoi.

Mai e o zicala cu aplicatii practice in viata mea " Dumnezeu nu bate cu maciuca". Pe la inceputurile lucrului meu cu calculatorul aveam obiceiul, daca imi placea vreun text umoristic, sa-l copiez si sa-l trimit imediat prietenilor. Am invatat repede ca e bine sa-l trimit ca "undisclosed recipient" adica sa folosesc optiunea BCC ca sa nu dau ocazia vanatorilor de adrese sa le culeaga pe cele ale prietenilor si rudelor, totusi pe una dintre prietene sigur am agasat-o cu glumitele mele nesolicitate (ce mai, spam in toata regula), incat pur si simplu a rupt legatura cu mine in mod unilateral.

Marturisirea pacatelor mele nu se incheie aici. Cand am invatat sa fac ppsuri am inceput sa le trimit, tot nesolicitate, multora din lista mea de adrese. Acum, cand am o lista enorma de ppsuri care asteapta sa fie deschise (poate sa am timp de ele in alta viata, ca in asta nu cred) incep sa inteleg cam ce simteau recipientii ppsurilor mele, chiar daca erau undisclosed. Totusi toti au fost politicosi si nu mi-au spus nimic.

In schimb cand am decis sa folosesc propunerea Blogger-ului ca atunci cand public ceva sa trimita el prin email la 10 persoane articolele respective se pare ca am atins culmea spamului. Fiind vorba de persoane f apropiate o parte din ele si-au luat inima in dinti si m-au rugat sa le sterg de pe lista, ceilalti cu spus "nici o problema, citesc doar ce ma intereseaza si atat". Cum blogul meu e greu sa fie incadrat intr-o categorie anume cred ca pana la urma fiecare a gasit cate ceva de citit, sau macar cateva poze de privit. Din fericire pt propria stima au existat si persoane care au solicitat sa fie trecute pe acea lista de privilegiati.

Dar omul despre care v-am vorbit mai sus se pare ca simte o mare placere sa primeasca emailuri cu atasamente, altfel nu pot sa-mi explic insistenta cu care imi umple mie zilnic cutia postala, desi l-am rugat, cat de politicos am putut (e drept ca l-am si avertizat ca daca nu-mi respecta rugamintea il bag in spam) sa nu trimita mai mult de un email la 2-3 zile. Doar se spune inca din evanghelii sa nu faci altora ce nu-ti place tie.

Mai am eu o prietena care imi trimite multe emailuri, cu ea e alta situatie, am facut schimb de poze de famile si de autobiografii, stiu ca e f inimoasa si inclinata sa faca binele cu forta (si ce bine mi-a prins acesta inclinatie cand farmacistii au decis sa nu mai importe hormoni tiroidieni si mi-a facut ea rost...nu intru in amanunte, dar nu stiu cand si cum voi reusi sa-mi arat intreaga recunostinta) si mai stiu ca are nevoie de schimbul nostru zilnic de mesaje ca de aer.

Omului care ma spameaza insa nu ma simt datoare, pt ca i-am trimis si eu materialele pe care le aveam cu opere ale lui Vasile Militaru. Inutil sa spun ca s-a facut ca nu intelege rugamintea de a rari mesajele , ba chiar m-a sfatuit ca ppsurile sa le depozitez pe un disc exterior, ca sa nu-mi incarc prea tare hard diskul. Mersi de sfat, pe mine lipsa timpului ma obliga sa le las nedeschise in primul rand, lipsa de spatiu deocamdata e secundara, as putea sa o rezolv cu un simplu delete.

Poate nu ma apucam sa fac publica acesta experienta f neplacuta daca nu as fi primit de curand un email cu subiectul "Fw: Redirecţionat: Fwd: Ultimul album al lui Florin Salam:Delicios". E adevarat ca era vorba de o gluma si ca eu, berbeaca cum sunt, am cedat primului impuls si n-am asteptat sa se descarce poza cu o caseta in care in loc de banda magnetica erau desenate doua felii de salam ci am scris furioasa "URASC MANELELE! Daca imi mai trimiti asa ceva chiar bag mesajul in spam!"

Raspunsul nu s-a lasat asteptat:  "STIU SI EU DAR TREBUIA SA TE UITI E O FOTOGRAFIE ... DACA MA MAI AMENINTI TE STERG DIN LISTA N-AM NEVOIE DE INCA O GAITA CLAR ?" completat, cum altfel, cu inca un email: "A fost a doua para cand ma ameninti sper ca e si ultima data n-am nevoie de istericalele nimanui Clar ?"

Acum va intreb pe voi; ce sa fac, sa il raportez ca spam sau nu? Mai ales ca omul si-a facut cont pe face book special ca sa fim prieteni (prevad ca ma blocheaza, ei si?)

3 comentarii:

N.D. spunea...

Doamna Viorica in primul rand vreau sa va spun ca urmaresc cu mare drag blogul dvs.Si mai cred ca multe persoane intra si citesc,asa a facut si ''prietenul''care are placerea sa deranjeze.Poate nu este un om rau dar mai inainte de toate ,punem si bunul simt.Parerea mea este ca trebuie sa mai aveti rabdare cu el dar daca continua s-o tina tot asa,cred ca stiti dvs unde trebuie trimes..Va pup cu drag si un an fericit va dorim.
Nina.

Anonim spunea...

La multi ani fericiti ! un gand bun pentru 2012!

in ceea ce privesc mesajele nesolicitate, v-am "improscat" si eu cum am putut si cum m-am priceput.

nu mi-am facut un scop de viata in a spama toata lista de prieteni.

cred ca ar trebui sa-i da-ti ignore.
pt ca daca ati da reject, inseamna ca va intereseaza intr-un fel persoana. ceea ce nu cred ca e cazul.

intr-adevar sunt spamuri dragute. dar sa va trimita ultima versiune sunca presaata, pardon florin salam... e o mare aberatie, cat ar fi de frumoasa/mishto poza atasata.

am un unchi care spune "rabdare si tutun".

;)

B

Viorica spunea...

Nina, Bine ai venit printre comentatori. Multumesc pt sfat, esti o draguta ca intotdeauna.

B, stii bine ca aici e vorba de masura, sau mai degraba de lipsa ei. Ce m-as face daca nu as mai primi deloc mesaje? Sigur as suferi.

Din pacate stii bine ca programul de email pe care il folosim amndoua nu are buton de ignore, ci de report spam. Deocamdata mai astept.