joi, 26 ianuarie 2012

Campionatul European de Patinaj Artistic 2012-Perechi Programul scurt

Nu stiu ce s-a intamplat cu capacitatea mea de concentrare (unii ar zice ceva de varsta, ar fi cazul sa se abtina, nu pt ca ar fi un neadevar :) dar, desi stiam ca pe 25 incepe acest campionat, nu m-am pregatit din vreme, ca altadata, cu studiat programul transmisiilor, cu instalarea in fata micului ecran avand un teanc de foi albe in fata pe care sa-mi scriu notite, etc. De fapt scaderea interesului pt competitiile de PA s-a produs inca dinainte de Anul Nou, cand s-a disputat finala Grand Prixurilor. Cred ca pur si simplu am obosit de prea mult bine.

Acum nu e mai putin adevarat ca nu pot accesa o zona olimpiana cand se pretec atatea evenimente politice, ceva asemanator mi s-a intamplat in timpul Campionatului Mondial de Fotbal din 90. De cel putin un deceniu nu ratasem nici o asemenea competitie (in casa noastra eu sunt microbista), le privisem la bulgari, ca toata lumea, si invatasem cum e cu zasada, jeolt sau cerven karton, etc, Nicolae Kolev facand parte, alaturi de Vera Marinova care comenta patinajul, parca parte din familie. Ei, pe cea din 90 am ratat-o, din motive care pot fi sintetizate in doua cuvinte: Piata Universitatii. Sigur, acum sanatatea, Mamita (si poate lenea sau mai degraba o lipsa de entuziasm) m-au tinut departe de acel loc, totusi asta nu inseamna ca nu am rezonat cu cei care si-au strigat ofurile si doleantele, cam in zadar, dupa toate aparentele.

Totusi am reusit sa vad pereche rusa Tatiana VOLOSOZHAR / Maxim TRANKOV si sa ma bucur din nou de faptul ca prin retragerea lui Stanislav Morozov si trecerea lui pe post de antrenor TV si-a gasit in sfarsit un partener pe masura talentului sau (mie imi placea MT si cand concura impreuna cu Maria Muhortova, de altfel au luat impreuna niste medalii) si astfel, prin accidentarea nefericita a Alionai Savcenko acesta pereche are toate sansele sa devina campioana europeana. M-a impresionat felul in care au executat aruncarea pe verticala, un triplul Lutz  (asa i-a zis Cornel Gheorghe, eu nu stiu daca o sa invat vreodata cum sa deosebesc sariturile), a fost cam ca la chinezi,. F bine si sincronizat au executat si triplul Touloupe in paralel, coborarea de la ridicare mi s-a parut un pic cam brusca iar la aruncarea pe orizontala  ea a pus mainile jos. In schimb in rest programul a fost o incantare, ei sunt f bine sincronizati, miscarile sunt asa de elegante incat par ca ar fi de balet, si nu de patinaj, desi Alina Alexoi nu parea prea fericita ca au ales muzica grupului Evanescence, mai modern. Ce mai, mi-a placut programul lor.Ca sa nu scriu prostii, pt ca nu prea mi-am luat notite, am revazut programul pe youtube, noroc ca m-am abonat la postari.

Din pacate nu am vazut celelalte perechi ruse, mie imi place si Vera Bazarova, in schimb am vazut cata diferenta de calitate este intre prima pereche germana, care din pacate a ratat acest eveniment, si a doua, Maylin HAUSCH / Daniel WENDE. Mi s-au parut tare stangaci incat nu numai greselile lor i-au dus pe locul 5 ci si tot modul in care s-au prezentat. E mare pacat ca aceasta ramura sportiva isi gaseste din ce in ce mai greu sportivi dispusi sa concureze, e adevarat ca e extrem de dificil sa se intalneasca doua persoane care sa fie mai mult sau putin perfect sincronizate cazul lui Maxim Trankov care a avut pana acum doua partenere compatibile e mai degraba o exceptie.

Dar ca sa respect adevarul istoric o sa precizez ca atunci cand m-am plictisit de comentariile la "covantare" am ales sa-l revad, fie si numai un pic, pe dragul, scumpul, talentatul, ce se afla acum in armata si se va elibera ceva mai tarziu decat cel ce a interpretat personajul principal din Bad Guy (cica, Baiatul Rau, asa a tradus Euforia), vorbesc aici de Kim Jae Wook. Despre Kim Nam Gil vorbesc cu patima fanele lui.


Pairs
 
Result
 
FPl.NameNationPointsSPFS
1Tatiana VOLOSOZHAR / Maxim TRANKOV

RUS
72.801
2Vera BAZAROVA / Yuri LARIONOV

RUS
66.892
3Ksenia STOLBOVA / Fedor KLIMOV

RUS
58.663
4Stefania BERTON / Ondrej HOTAREK

ITA
54.384
5Maylin HAUSCH / Daniel WENDE

GER
54.035
6Daria POPOVA / Bruno MASSOT

FRA
53.916
7Mari VARTMANN / Aaron VAN CLEAVE

GER
52.007
8Vanessa JAMES / Morgan CIPRES

FRA
51.818
9Stacey KEMP / David KING

GBR
45.759
10Alexandra HERBRIKOVA / Rudy HALMAERT

CZE
42.9910
11Carolina GILLESPIE / Luca DEMATTE

ITA
42.7511
12Danielle MONTALBANO / Evgeni KRASNOPOLSKI

ISR
41.6912
13Anais MORAND / Timothy LEEMANN

SUI
41.4813
14Lubov BAKIROVA / Mikalai KAMIANCHUK

BLR
39.0614
15Stina MARTINI / Severin KIEFER

AUT
38.0515
16Sally HOOLIN / James HUNT

GBR
33.4116
17Elizabeta MAKAROVA / Leri KENCHADZE

BUL
FNR17
18Maria PALIAKOVA / Mikhail FOMICHEV

BLR
FNR18
WDAliona SAVCHENKO / Robin SZOLKOWY

GER


 
Legend
FNRFinal not reached
WDWithdrawn

Niciun comentariu: