luni, 4 iulie 2011

Studii

N-am de gand sa comentez si eu rezultatele studiilor elevilor nostri care au dat bacul pt ca nu sunt in cunostinta de cauza. Vreau sa vorbesc despre studiile acelea care spun, de ex, ca telefoanele mobile provoaca cancer (nu sariti cu gura, e intentionata cacofonia)  Mi-a semnalat Bianca intr-un email ca nu e chiar asa de batuta in cuie aceasta afirmatie.

Si atunci mi-am amintit cat tam-tam s-a facut pe seama faptului ca studiile au aratat ca ouale (de gaina) sunt nashpa rau, ridica colesterolul (vezi paranteza precedenta) si iti scurteaza viata. Dar asta numai pana cand s-au facut alte studii, care au aratat ca dimpotriva.

Sa nu uitam ce rau e sa bei cafea, exista studii...ba nu, e f bine sa bei cat mai multa cafea ca cafeaua (ma speriasem ca nu gasesc cacofonia) combate Alzheimerul si alte demente, ideea sa bei pana incepi sa te urci pe pereti, parol, exista studii serioase, bine documentate....

Ei, dar cele mai frumoase sunt alea cu resveratrolul. Cica e o substanta f benefica care (....   :)) se gaseste in vinul rosu, mai ales. Si studiile spun clar: daca esti femela musai sa bei un pahar (de vin, nu de apa, ma refer la capacitate aici) in fiecare zi, ca daca sari o zi, gata, nu mai are efect substanta minune. Masculii au mai multa nevoie de resveratrol, ei musai sa bea zilnic doo pahare, ca altfel ii apuca inima si alte alea. 

Ce nu zice nici un studiu e cum naiba mai reusesti, dupa ce te droghezi zilnic cu multa constiinciozitate cu
chimicala (scuzati, nu reusesc mereu sa fac cacofonii) asta minunata sa te opresti la unul sau doo pahare, dupa caz. 

Astept cu interes sa apara un studiu care sa demonstreze f convingator ce substanta estrem de recomandabila se ezista pt bautul berii (hac!), ca mie imi place mai mult decat vinul indiferent de culoare (sampania nu se pune) si nu prea reusesc sa beau atat de des cat mi-as dori. Am nevoie urgenta de o justificare stiintifica, bine argumentata printr-un studiu f amplu si f serios care sa spuna ca berea slabeste si e recomandata mai ales pt diabetici si hipertensivi. 

Poate vreti sa stiti de ce am tinut sa pun atatea cacofonii. Ca sa ma ridic la inaltimea sistemului nostru de invatamant.

Niciun comentariu: