joi, 21 iulie 2011

Icoane

Nu stiu de ce au ales parintii mei sa avem in casa icoana Sfantului Ilie. Ma uitam mereu cum alerga pe cer in caruta lui de foc, trasa de cai iuti. E o simpla litografie, fara prea mare valoare artistica. Daca toata educatia mea estetica s-ar fi limitat la acea icoana, care arata cam ca in imaginea de mai jos, probabil ca acum n-as mai fi fost o persoana atat de dornica de a vedea tablouri frumoase. 
Din fericire vizitand Muzeul de Arta de la Palatul Regal m-am indragostit iremediabil de pictura si astfel am simtit la un moment dat nevoia sa citesc Biblia, pt a intelege si mai bine cele ce vedeam. Dumnezeu sa-l odihneasca pe Preotul Rosca, a fost tare amabil sa-mi procure Cartea Sfanta intr-o vreme in care incepusera sa se darame biserici. 

De curand am primit un email, forwardat, genul de emailuri care n-ar trebui sa deranjeze pe nimeni daca circula, cu niste icoane splendide, luate de pe situl ikona2. Cum eu rareori ma multumesc numai cu ce primesc pe email am mers la situl respectiv si daca rudimentele de rusa pe care le mai posed m-au ajutat am aflat ca ele sunt opera unei maicute din Riazan, Maria Nicolaevna Iantovscaia, care a infruntat, la fel ca alte maicute (care au pictat pe ascuns), vicisitudinile vremii si a copiat icoane vestite fie prin frumusete, fie ca facatoare de minuni sau vindecatoare. O sa va las sa vedeti vreo cateva mai jos:








Va sfatuiesc sa mergeti la site, sunt sigura ca o sa va placa ce vedeti.

Niciun comentariu: