marți, 19 iulie 2011

Scrisoarea pierduta si gasita de un gazetar.

De la Stiri.rol.ro am aflat despre scrisoarea de mai jos, care face furori pe internet si massmedia. Si cum imi sta in obicei sa merg las izvoare (sursa) din clock in click si cu ajutorul lui Goagal, pt ca tot vorbim de analfabetism cosmetizat de la o vreme, de la blogul lui Catalin Croitoru am ajuns la un link catre facebook. Si acolo surprize, surprize, "revoltatul", pe numele sau de facebook Daniel Sendre, works at gazeta Sporturilor. Acum eu nefiind prietena cu susnumitul nu stiu daca nu cumva si el a preluat de altundeva scrisoarea si de la el a luat-o CC.


"Generatia ratatilor!" - Scrisoarea unui elev revoltat. CUM COMENTATI?

"Generatia ratatilor! Generatia etnobotanistilor! - asa ne catalogheaza mass media si opinia publica din intreaga tara in zilele acestea pe toti care am dat Bacalaureatul - eu le spun doar atat - RUSINE!", se revolta un elev satul sa fie aratat cu degetul de cei care l-au crescut, intr-o scrisoare postata pe internet.
In scrisoarea care face furori pe Facebook, elevul, care a sustinut bacalaureatul in acest an, acuza coruptia din societatea romaneasca, personajele dubioase prezentate drept modele de succes, schimbarile haotice din sistemul de invatamant si sustine ca rezultatele examenului de Bacalaureat din acest an reprezinta o oglinda fidela a realitatilor romanesti. 

"Generatia ratatilor! Generatia etnobotanistilor! Generatia idiotilor! Generatia facebook! - asa ne catalogheaza mass media si opinia publica din intreaga tara in zilele acestea pe toti care am dat Bacalaureatul - eu le spun doar atat - RUSINE! Rusine tuturor!
 
Rusine pentru ca ati ajuns sa dati vina pe o generatie crescuta de voi, aratata cu degetul acum tot de catre voi! Rusine sistemului care ne-a crescut! Rusine modelelor care ne sunt promovate de mai bine de 20 de ani incoace! Rusine noua, voua, profesorilor, elevilor, politicienilor, mass-mediei, ROMaNIEI!
Am ajuns dupa 20 de ani de spaga, de modele gen Becali, Talmacean si Bianca Dragusanu, de invatamant prost manageriat, de legi prost facute sa profite cei puternici, de facultati pe pile si pe bani din care au iesit generatii intregi de dascali care ne-au educat pe noi, cei idioti si fraieri cei care ne aflam acum in aceeasi oala, indiferent daca ne-am luat sau nu BAC-ul, am ajuns la o limita!
 
Nu mai suportam! Refuzam sa credem ca suntem o generatie pierduta! Suntem defapt prima generatie care va fi sacrificat cu folos, si asta deoarece ne-am saturat de ce se intampla in tara asta! Totul trebuie sa inceteze! Pentru asta vom iesi in strada si vom cere dreptate! Cerem ajutorul oamenilor corecti, ajutorul moral de care avem nevoie pentru a progresa! Toata lumea este acum socata de rezultatul Bacalaureatului si implicit de invatamantul romanesc. Ohh, dar ce surpriza! Cat de neasteptat! Ce soc! INCREDIBIL! SENZATIONAL!
 
Adica din acesti copii care din `99 pana acuma li s-a schimbat programa de n`spe ori, care au intrat la liceu sa dea bac din geografie si s-au trezit in a 12-a ca dau din fizica, acesti copii care au vazut zi de zi la televizor cum este incurajata prostia si incultura alaturi de baieti cu bani facuti fraudulos inconjurati de curve semi-imbracate in direct la televizor, acesti copii batuti de soarta ca s-au nascut intr-o tara ca asta, o tara in care e mai important ce chiloti are Crudu decat rezultatele sportive si intelectuale ale tarii, acesti copii nu au devenit niste genii eminesciene??? Serios??? Acesti copii nu au intelect nici macar cat Einstein??? DOAMNE! CE NERUSINARE!! Mai nemernici etnobotanisti!!! Cum puteti mai gunoaielor, mai loazelor sa nu invatati si sa intrati fara pile si copiat la facultati cand aveti atatea modele demne de urmat??? CUM E POSIBIL O ASEMENEA DEPRAVARE? Adica mai bine stati pe facebook si pe messenger decat sa urmariti modelele oferite la tv???
 
Adevarul e ca de 20 de ani ne asteptam sa iasa niste flori de nufar in locuri in care nu am aruncat nici macar seminte de urzica! Asta e realitatea! Va uimeste promovabilitatea de la BAC? Dar de cea de la titularizari de ce nu ziceti nimic? Ei nu-s loaze, etnobotanisti? E posibil sa iei 1.20 la titularizare si sa te mai consideri profesor? E posibil sa iei diploma frauduloasa la Spiru Haret si sa educi apoi generatii intregi? Stiati ca 25% din toti profesorii actuali au studiile facute la Spiru Haret? Sau asta nu e important pentru voi? Stiati ca suntem pe penultimul loc din Europa si la egalitate cu Congo la nivelul invatamantului? Si asta nu de acuma, de un an-doi ci de aproape doua decenii!!! Asadar, de ce va mirati? De ce sunteti indignati? aaaa... aveati impresia ca daca le oferiti parintilor si bunicilor nostrii spectacole tv ieftine si barbare, adevarate sugative de rating, sau daca le cumparati votul si ii mintiti in campanii electorale infinite, noi odraslele lor o sa fim dintr-o data altfel?
 
Ei bine, suntem altfel, dar nu asa cum credeti voi! Suntem diferiti! Suntem diferiti prin faptul ca stim sa spunem GATA!Gata cu adevaratele gunoaie din tara asta! Nu va mai merge! Noi avem onoare si demnitate, nu mai suntem niste slugi in fata voastra, iar daca nu vom reusi sa va schimbam, vom pleca din tara, si atunci sa ramaneti voi sa va plangeti de mila! Noi, generatia etnobotanistilor cum ne spuneti voi o sa va aratam ca avem mai mult curaj decat toate generatiile voastre de comunisti la un loc! Reprezentam adevarata forta deoarece noi suntem VIITORUL iar voi sunteti doar niste amarati care vor muri si vor fi uitati de istorie! Voi ati fost PERIOADA NEAGRA din istoria acestei tari si asa veti fi tinuti minte, iar noi, noi suntem PRIMII! PRIMII care se revolta impotriva voastra!"

Tipul asta altfel s-a educat privind la TV emisiuni de tot rahatul si acum s-a revoltat. Ar trebui sa stie ca nu vor mai fi primiti nici la cules de capsuni, pt ca e criza si in Spania. Vor iesi in strada? Dupa ce am marsaluit pe strazi in 1990 luni de zile ca sa schimbam ceva in tara asta ideea de a iesi in tara unii revoltati fara bacul luat ma face sa rad. Ce sa schimbe astia? Programele de la TV? Conexiunea de la internet? Oricum eu nu cred ca scrisoarea a fost scrisa de un elev, de aceea am dat acel link de pe facebook. 

Fac parte dintr-o generatie care a inceput scoala dupa Reforma Invatamantului ce a urmat instaurarii republicii, am apucat mai multe reformari ale sistemului de invatamant, am dat maturitatea la 7 materii si din clasa mea din 44 de elevi au intrat in primul an la facultate 33. Si am dat admitere la matematica, fizica si chimie scris si oral materia din toti cei 4 ani de liceu. Fituici la maturitate? Trebuia sa fi nebun sa incerci macar asa ceva.  Aveam 36 de ore pe saptamana plus politehnizare (unde chiar am invatat lucruri utile, cum ar fi la "conducerea Automobilului" cum arata un motor). Si nu ne-am putut revolta pt ca cei care au incercat sa o faca au umplut inchisorile si au avut parte de "Experimentul Pitesti". Sa ma scuteasca. Sa puna mana sa invete, sa-si ia Bacul si apoi sa se revolte cat vrea, pt ca intr-adevar sunt multe lucruri strambe in democratia asta din ce in ce mai originala de incepe sa semene cu o dictatura. Dictatura celor cu educatie precara si pusi pe capatuiala cu orice pret.

Niciun comentariu: