duminică, 10 iulie 2011

Leapsha cu poza 103 Soferul

Cei ce au urmarit ce public eu la Leapsa cu poza stiu ca am facut mai multe poze cu fetite intalnite pe strada. De data asta m-a distrat teribil un pusti care mergea cu o masinuta de jucarie pe care din cand in cand o lua la brat ca sa poata trece obstacolele. Am zambit gandindu-ma la masinile din "Fred si Barney", masini propulsate prin alergarea soferilor care stateau confortabil (?  :)) la volan.

N-am terminat bine de facut click pe camera foto ca pustiul a venit spre mine "mama inteaba de ce pozat?' I-am raspuns "mi-a placut cum ai ridicat masinuta" si pustiul i-a raspuns mamei vigilente (bravo ei!) aflata ceva mai departe "pentu ca place" 

Apoi mama a venit mai aproape si a inceput sa-mi explice ca probabil stiu de ce a pus intrebarea. I-am raspuns povestindu-i ce s-a intamplat cand erau copiii mei mici si ca nu cred ca zvonurile de azi ar fi mai intemeiate decat cele de atunci. Dar mama a sustinut ca asa credea si ea dar ca are o prietena careia cineva i-a fotografiat copilul cateva zile la rand apoi copilul a disparut si ca de atunci "nu mai e om". Cica s-a intamplat acum vreo doua luni si copilul inca nu a aparut. Acum eu stiu ca din cand in cand massmedia anunta disparitii fie de copii singuri, fie disparitia unei intregi familii, si ca acei copii rareori au fost gasiti in viata.

Acum mai bine de 8 ani, cand am fost in USA, doua cazuri au tinut prima pagina zile in sir in ziarele din Utah, regasirea Ellenei Smart dupa mai bine de un an  (s-a facut si un film in legatura cu acest caz, fusese rapita de cineva care lucrase in curtea familiei si care pretindea ca e profet si ca ea trebuie sa devina sotia lui) si diparitia unui bebe de 2 ani luat de tatal lui la vanatoare si regasit la o sapatamana dupa ce s-a incetat cautarea, inghetat sub un tufis, cel care l-a gasit spunea ca acel loc i-a aparut in vis, a fost suspectat un timp ca ar fi vinovat de diparitia baiatului dar avea un alibi f solid. De curand in alt caz de disparitie de copil, in alt stat al USA, de asemenea incheiat tragic, un asemenea alibi a fost serios zdruncinat dupa o jumatate de veac.

Deci nu disparitiile sau rapirile de copii sunt neobisnuite la noi, ci presupusele motive ale acestor evenimente. Acum mai bine de un sfert de veac se spunea ca rapitorii ar fi sectanti, unii copii mai mici sau mai prostuti se speriau de  "insecta", in copilaria mea mamita spunea f serios ca cei care ar rapi copii ar fi tigani dornici sa-si imbunatateasca rasa cu sange alb si relata o poveste despre o fata de boier care a disparut si a fost regasita de parinti intr-o satra datorita unei alunite.

Victor Hugo in "Homme qui rit" vorbeste despre copii schiloditi special pt a fi pusi sa cerseasca, eroul principal suferind o operatie estetica ce il facea sa para ca rade permanent, inainte de 89 am citit in presa noastra relatari despre cateva cazuri cutremuratoare cu copii mutilati inadins (pusi pe calea ferata sa li se taie un picior, de ex) pt a avea succes la cersit, asta intamplandu-se in Romania.

Cred ca intr-o asemenea lume in care uneori "homo homini lupus" generatia noastra a avut noroc ca a putut sa creasca pe cei care au devenit "generatia cu cheia de gat" fara ca asemenea orori sa devina banale. 

Am scris anterior ca eram cumplit de speriata cand existau zvonurile cu secta rapitoare de copii. O intamplare m-a terifiat peste masura, si nici pana in ziua de azi nu am aflat adevarul. Sarbatoream ziua de nastere a uneia din fete si in casa erau 12 copii cu ai mei. Cineva a agatat pe clanta usii noastre un sirag facut din  bile de numaratoare, siragul avea fix 12 bile. Nici pana acum nu stiu cui apartinea acel sirag, si nici de ce a fost agatat de usa noastra. Dar explicatia colegului chemat la partid pt a linisti lumea m-a calmat in mod surprinzator.

Niciun comentariu: