luni, 24 august 2009

Strada Fetitzelor

E lucru stiut ca cea mai veche meserie din lume e mare aducatoare de bani, dar nu neaparat pt practicante. Imi amintesc de un film dramatic (dupa cautari indelungi l-am gasit in Wikipedia, se cheama "Adua e la compagne", cu Simonne Signoret, in rol de madama a unei case italiene de toleranta care, atunci cand regimul fascist a interzis existenta unor asemenea case (Legea Merlin) s-a decis, impreuna cu "subalternele' sale, sa duca o viata bazata pe munca, la fel ca oricare alta cetateana a statului.

Au muncit ele din greu in gradina, au cultivat cartofi, etc, (am aflat--pt ca uitasem-- tot de pe net ca au deschis un restaurant in care mesele se pregateau din produsele cultivate de ele) dar pudibonzii birocrati, in realitate doar niste ipocriti, le-au presat atat de mult sa revina la vechea meseriie incat filmul continua cu scena in care Simone aka Adua, imbracata in hainele de madama, primeste in casa noii clienti. Finalul filmului insa e dramatic, Adua in ploaie, revenita pe trotuar, il priveste pe fostul ei iubit, interpretat de Marcelo Mastroianni, trecand in masina fara sa o recunoasca.

Imediat dupa 89 "fetitzele vesele" din Bucuresti, isi exercitau meseria aproape in vazul lumii, incat unul din locurile unde le puteam vedea era, ce ironie, strada Virtutii. Ba chiar se deschisese o "casa" intr-unul din blocurile vecine, se intra printr-o usa special creata in acest scop. Multa vreme in Parlament s-a discutat despre oportunitatea legalizarii acestei meserii, in special de catre membrii Partidului Democrat care, cu simtul practic care ii caracterizeaza, au argumentat ca oricum fetele vor practica meseria, legal sau nu, dar ar fi bine sa contribuie si ele la prosperitatea statului platind impozite pe venit, dar si la pastrarea starii de sanatate a populatiei prin controalele medicale la care ar fi supuse.

Un intreprinzator din cartier a fost atat de sigur ca se va vota aceasta lege incat a construit, in apropierea unei scoli, o casa care parea a fi mai degraba un gen de camin sau hotel, dar care n-a functionat niciodata in acest fel, ba chiar a fost oferita, fara succes, spre vanzare atunci cand nu numai ca nu s-a legalizat prostitutia, dar au inceput sa fie "vanate" persoanele ce se ocupau cu asa ceva. S-a desfiintat si usa din blocul vecin dupa o razie rasunatoare, au disparut si fetele de pe strada Virtutii ( cine stie prin ce colt de lume pretind ca sunt dansatoare acum) dar au ramas tot felul de saloane, cum se mai spune din cand in cand pe la telejurnale.

Si acum, poate fara nici o legatura cu cele de mai sus, o sa incerc sa explic de ce am numit articolul "Strada Fetitelor". Aflandu-ne noi in masina si asteptand sa se faca verde pt a traversa bulevardul pe la Scala sotului meu, domn serios cu par alb si evident cu nevasta langa el (pt ca aspectul meu e cat se poate de departe de al unei amante, indiferent ce crede cel din Dublin care a revenit pe blogul meu tot dand search pe google.ie cu "caut amanta in Irlanda") i s-a oferit de catre o tinerica un biletel frumos imprimat pe care se poate citi, intre altele:

Erotic Massage

Erotic and sensual massage, relaxing massage, topless pool, erotic dance, jacuzzi, private parties, intimate bar
Any service 1 price
159 ron 1hour single
200 ron 1 hour double (chestia asta cu dublul n-am priceput-o, poate trebuie sa fac eu topless in acest caz :))

Nu dau numerele de telefon ca sa nu le fac reclama.

Pe verso scrie:

50 passional girls in 5 locations
same quality and services
for your sensual
and relaxing moments.

N-o sa dau nici adresa sitului, am sa spun doar ca adresa acestor minuni e str Fetitzelor (ce putea fi mai adecvat decat asta?), numarul ramane sa-l descopere cei interesati.

Am doar o nedumerire: de unde a stiut fatuca aceea ca sotul meu stie engleza?

Niciun comentariu: