miercuri, 5 octombrie 2011

I run for life--Melissa Etheridge

Pentru cei ce au citit macar ultimele articole din ciclul "Pacient in Romania" faptul ca am ales sa pun un videoclip in care Melissa Etheridge canta "I run for life" nu  e o surpriza. Am ajuns la acest videoclip datorita uneia din multele newslettere pe care le primesc, subiectul fiind "Inspirational songs for fighting breast cancer." Pe you tube exista mai multe variante ale acestui cantec, eu am preferat sa public una cu imagini, cel mai vizionat videoclip este insa unul de la o emisiune a lui Oprah in care ME canta, se pare, live.

Am gasit si versurile, o sa incerc sa le traduc, oarecum liber, adaptate limbii romane:

It's been years since they told her about it
The darkness her body possessed
And the scars are still there in the mirror
Everyday that she gets herself dressed
Though the pain is miles and miles behind her
And the fear is now a docile beast
If you ask her why she is still running
She'll tell you it makes her complete

I run for hope
I run to feel
I run for the truth
For all that is real
I run for your mother your sister your wife
I run for you and me my friend I run for life

It's a blur since they told me about it
How the darkness had taken its toll
And they cut into my skin and they cut into my body
But they will never get a piece of my soul
And now I'm still learning the lesson
To waken when I hear the call
And if you ask me why I am still running
I'll tell you I run for us all

I run for hope
I run to feel
I run for the truth
For all that is real
I run for your mother your sister your wife
I run for you and me my friend I run for life

And someday if they tell you about it
If the darkness knocks on your door
Remember her remember me
We will be running as we have before
Running for answers
Running for more

Sunt ani de cand a aflat
Despre intunericul din corpul ei
Si cicatricile inca se mai vad in oglinda
De fiecare data cand se imbraca.
Si desi durerile au ramas mult in urma
Iar frica e o bestie domesticita
Daca o intrebati de ce mai alearga
Va va spune ca asa se simte intreaga.

Alerg pt speranta
Alerg ca sa simt
Alerg pt adevar
Alerg pt tot ce exista
Alerg pt mama ta, sora ta, sotia ta,
Alerg pt tine si pt mine prietene
Alerg pt viata.

Traiesc ca prin ceata de cand mi-au spus adevarul
Ca intunericul si-a luat obolul
Si mi-au taiat pielea, si mi-au taiat corpul
Dar niciodata nu vor avea macar o bucatica din sufletul meu
Si acum inca imi invat lectia
Sa ma trezesc cand aud chemarea
Si daca ma intrebati de ce inca mai alerg
O sa va spun ca alerg pt noi toti.

Alerg pt speranta
Alerg ca sa simt
Alerg pt adevar
Alerg pt tot ce exista
Alerg pt mama ta, sora ta, sotia ta,
Alerg pt tine si pt mine prietene
Alerg pt viata.

Si daca intr-o zi iti vor spune
Ca intunericul a batut la usa ta
Aminteste-ti de ea, aminteste-ti de mine
Vom alerga, ca si inainte
Alergam pt raspunsuri
Alergam pt mai mult

Cred ca patosul cu care ME canta acest cantec mi-a umplut ochii de lacrimi.

Dedic cantecul acesta tuturor celor care s-au luptat cu acesta boala, cancerul, indiferent unde s-a cuibarit, si pt toti cei care le-au fost alaturi.

Niciun comentariu: