vineri, 28 octombrie 2011

Calugarita

Acum mai bine de jumatate de secol, cand am cumparat si am citit cartea lui JH Fabre, "Obiceiurile Insectelor" am fost f impresionata de capitolele dedicate acestei insecte pradatoare, Mantis Religiosa. Pe cat de cucernica pare, pe atat e de nemiloasa si nici macar insecte puternice, precum lacustele, greierii sau cosasii nu au scapare odata intrate in ghearele ei. Inca mai sinistru este comportamentul ei sexual, pt ca femela, de talie mult mai mare decat masculul, isi devoreaza perechea chiar in timpul copulatiei.

Acum sa nu credeti ca sunt o mare fana a insectelor, ba mai mult, pt mine iadul e populat de aceste creaturi. Si cum sa nu cred asa daca pe un km patrat se afla un singur tantar acesta vine si ma musca? Din cauza asta nu il insotesc pe sotul meu in expeditiile lui pescaresti (daca ati ce de pesti, unii mai mari si mai frumosi ca altii ne-a adus de curand din Delta!). Dar nu numai tantarii imi sunt inamici declarati. Am fost muscata de furnici (am avut o rana care s-a vindecat f greu) de painjen (incepuse sa mi se dizolve pielea la locul muscaturii vazand cu ochii, dar mi-am pus repede otet si fenomenul a stopat), de viespi (de doua ori, ultima data am dezvoltat o reactie alergica destul de severa, mi s-a inrosit piciorul pe o mare portiune si s-a umflat) si de o albina (de asemenea am facut alergie, care se accentua cand beam cafea).

In timpul ulitmei deplasari la tara, la casa Mamitei, cand sotul meu s-a dat jos din masina ca sa deschida poarta a revenit cu o creatura pe care am recunoscut-o pe loc, era Calugarita, probabil o femela, dupa cat de mare era. Bineinteles ca mi-am scos imediat camera foto, in timpul asta sotul meu striga "vino mai repede, ca vrea sa ma manance!". Nu l-a mancat si pana la urma am reusit sa fac cateva poze, oarecum acceptabile.






Niciun comentariu: