marți, 14 iunie 2011

Alta fabula de actualitate

Daca unii zic ca ce traim noi acum a fost zugravit cu maiestrie de Caragiale eu o sa spun ca nici cu Vasile Militaru nu mi-e rusine. Judecati si dumneavoastra, traitori ca si mine in "Gradina Maicii Domnului"

Paradisul măgarilor

Ieri m-am întânit c-un cal
Răpănos şi fără hal,
Care, pocâltit de foame şi de ham la ceafă ros,
Mi-a grăit cu ochii-n lacrimi povestirea de mai jos:

“Zece mari măgari, odată,
Stăpâneau, prin viclenie, o grădină minunată:
O grădină
Veşnic plină
De flori scumpe-mbătătoare,
Şi de iarbă ca mătasea, de pomi rari şi de izvoare,
Cum la fel cu ea grădină alta nu era sub soare!

Stăpânind acea grădină, fără frâu şi fără ham,
Vieţuiau în ea măgarii ca şi-n sânul lui Avram!
Ghiftuindu-şi al lor pântec
O duceau numa-ntr-un cântec,
Iar vreo şapte din cei zece, la-ngrăşare predispuşi,
Tot mâncând, făcură, măre, câte două şi trei guşi!…

Dar grădina minunată
Trebuia mereu udată
Şi, pentru udat, măgarii se slujeau de-o mare roată,
Cu găleţi pe-ale ei laturi,
Din acele ce-au bulgarii în grădini de zarzavaturi.

Dar la roată, nu măgarii învârteau, ci fără grai,
Aveau robi ce să-nvârtească, nu ştiu câte mii de cai,
Cărora, măgarii, lacomi şi cu sufletul hapsân,
Le dădeau ca hrană numai câte-un brăţişor de fân
Şi-nvârtind, sărmanii cai,
O duceau, cu chiu cu vai:
Ei ca-n iad, măgarii-n rai!

Într-o zi insă, măgarii, ghiftuiţi, ţinând sobor,
A grăit unul de-ai lor:
- Nu mai merge!… Să reducem din tainul cailor!…
Prea sunt graşi!… Adică, ce fel; credeţi voi că n-au să poată,
Cu tainul jumătate, să-nvârtească ei la roată?…
Şi măgarii laţi în ceafă, cum i-a ghiftuit destinul,
Fără nici un pic de milă, au tăiat la cai tainul!…

Bieţii cai au plâns cu toţii, s-au jelit cu suflet frânt,
Pentru marea nedreptate între cer şi-ntre pământ,
Dar măgarii, tari şi mari,
Au rămas mereu măgari!
Şi-ntre caii de la roată ce-s hrăniţi atât de prost,
Sunt şi eu, mai zise calul… sunt şi eu, n-aş mai fi fost!”…

Şi picându-i două lacrimi, bietul cal îndurerat,
A plecat c-un lung oftat,
Însă n-a voit să-mi spună în ce ţară blestemată
E grădina, pentru care mii de cai învârt la roată,
Iar măgarii se desfată…

Niciun comentariu: