sâmbătă, 7 februarie 2009

Tara in care traim


Azi a fost una din acele zile minunate in care cerul e atat de albastru incat multi din trecatorii cu care m-am intalnit, chiar daca nu ma cunosteau, mi-au zambit.

Am luat aparatul de fotografiat pt ca am auzit pitigoiul cantand


asurzitor. Se spune ca atunci cand canta vesteste schimbarea vremii. Asa o fi, tinand cont de previziunile meteo. N-am reusit sa vad pitigoiul (e o pasare atat de mica, si nu mai canta ca altadata,in arbustul de sub fereastra.) in schimb am fotografiat un avion
cu reactie care zbura incredibil de jos, precum si luna care stralucea deja la ora 16:00.

Dar starea de bine mi-a fost cumva intunecata de imaginile de mai jos. N-am sa inteleg niciodata cine e atat de needucat incat sa vandalizeze niste obiecte care ar fi multora de folos.



























Am fotografiat si locul unde fusese o alta cabina telefonica nu cu mult timp in urma. Au fost sparte intai geamurile (cum se vede si in pozele acestei cabine, din care au mai ramas cateva geamuri, si acelea manjite oribil), apoi au disparut pe rand parti din
schelet, acum e o adancitura

patrata in asfaltul turnat cu cateva luni in urma pe trotuar. Poza am sters-o insa, imaginea era prea trista.

Tot trista mi s-a parut si tiganca insotita de puradel, pt ca in containerele de gunoi de la blocurile noastre nu a gasit nimic demn de interes.


In curtea casei mamei mele au inflorit deja ghioceii. Am vazut in piata si urzici verzi. Deci e incalzire globala, chiar daca la Londra viscoleste cumn-a mai viscolit de mult.

Am facut si poze cu cateva imagini din sat. Sunt cam dezolante, cu casele marunte si copacii desfrunziti. Pot fi vazute aici.

Ghioceii mi-au amintit de niste versuri de Sidonia Dragusan, pe care le tin minte si acum:










Acum, in prospetimea zapezii am vazut ghioceii
Pe crengile arse de frig am zarit mugurii
Ii simt, ii aud cum se sparg.
Am sa duc intaile frunze
Toata primavara am s-o duc
La mormantul dragostei mele,
Acolo, stii unde,
Pe maidanul pe care ai zvarlit-o ca pe un gunoi
Uite-o cum straluceste
Ca un licurici intr-o padure, noaptea...

Niciun comentariu: