luni, 28 decembrie 2009

Jose Royo

Royo, the thinker

Verano
Sol y Sombra

Recuerdo
Sentimento
Prima Luce
Mediterraneo
Luz Blanca
La Modelo
Imagen
Four Seasons Suite Winter
Entre Azules
En Flor

Blancos
El Manton Dorado
Contemplacion
Calma
Belleza Serena
Andaluza






Multi dintre pictorii contemporani mi-au fost dezvaluiti prin intermediul unor ppsuri trimise de prietene. Astfel am ajuns sa aflu ca exista un pictor de origine romana f popular in USA, Alexandru Darida, am fost fascinata de fantasticele picturi ale lui Jacek Yerka, sau mi s-a luminat sufletul privind la operele lui Vladimir Kush, mi-am reamintit cu nostalgie de Utah cu ajutorul lui Robert Duncan sau am regasit inocenta copilariei in Donald Zolan, amfost cucerita de povestea de dragoste a lui Michael si Inessa Garmash, m-am amuzat privind pisicile si pestii lui Anton Gorchevici sau mi-am reamintit istoriile cu indieni si cautatori de aur cu ajutorul lui Alfredo Rodriguez, si lista tocmai s-a completat ieri cu un pps numit Paco Royo, subiectul articolului de fata.
De obicei cand deschid un asemenea pps sunt cuprinsa nu numai de admiratie pt imaginile pe care le vad ci sunt si curioasa sa vad si alte opere ale acestor pictori, deasemenea doresc sa aflu si cateva date biografice. De cele mai multe biografiile pictorilor subliniaza faptul ca acestia si-au dovedit talentul din frageda pruncie, ca au participat la multe expozitii internationale si au devenit destul de repede apreciati de cunoscatorii si mai ales de cumparatorii de arta din lume.
Pt ca mie imi plac picturile luminoase, optimiste, se subliniaza ca acesti pictori stapanesc f bine arta de a reda lumina si culoarea. Motorul de cautare pe care il folosesc este binecunoscutul Google.
De data asta Google s-a incapatanat sa-mi furnizeze la cererea mea Paco Royo cateva linkuri aici, aici (care folosea materialul publicat si aici), aici si aici (unde am gasit si slidurile publicate ca imagini individuale) dar la imagini imi furniza operele cam tenebroase ale lui Luis Royo.
Am gasit insa o biografie care sustinea ca Royo s-a nascut in 1945 si a pictat in tinerete, intre altele, portretele regelui Juan Carlos si ale reginei Sofia, stilul lui de a picta fiind asemanat cu al lui Renoir si mai ales al lui Joaquin Sorolla. Mie tablourile prezentate in pps mi-au reamintit mai degraba de sotii Garmash.
Una din imagini m-a condus la un site rusesc, care sustinea ca pictorul se numeste Jose Royo si dadea link spre situl lui oficial unde insa anul nasterii ar fi 1941,celelalte date fiind identice. De aici lucrurile s-au simplificat, intr-adevar pe net exista suficiente imagini cu tablouri de Jose Royo ca sa-mi fac o idee de ce se sustine ca el ar fi un pictor post-impresionist. Am fost f multumita sa aflu ca un site specifica si ca cei carora le place Jose Royo ar putea aprecia si tablouri (sau reproduceri) de M I Garmash.

Niciun comentariu: