duminică, 27 decembrie 2009

Yi San=Furtuna la palat Reforme

Am "reusit" sa pierd doua episoade din serial si, in ciuda faptului ca cei mai multi vizitatori ai mei sunt interesati de acest serial (de fapt de primul articol scris pe aceasta tema) iar unii dintre ei au fost f amabili si mi-au dat sfaturi f bine intentionate jaful (deja) de computer pe care il am (se spune ca fiind de dar nu trebuie sa-l caut la dinti, totusi...) nu m-a ajutat sa obtin altceva decat coloana sonora (in coreeana) de pe Aznv, si asta dupa ce am descarcat a n-a oara Winamp si apoi DirectX (pt ca il cerea WA).

Noroc ca am un cumnat care e si el fan al serialului si ca personajele fac din cand aluzii la scene anterioare si astfel am reusit sa mai completez din goluri si sa inteleg ca Yi San e, precum noul nostru presedinte, pus pe fapte mari.

Pai sa nu te intrebi daca marinelul nostru nu s-a inspirat din serial cand vezi tradus frumos in josul micului ecran ca Chosonul are nevoie de o reforma radicala a statului pt ca aparatul administrativ este supradimensionat si trebuie pusi pe liber functionarii supranumerari? Apoi afli ca se face concurs pt inlocuirea membrilor partidului care se opune politicii imparatului cu altii, pe care Yi San sa se poata bizui. Dar Parlamentul lor (pardon, Partidul Noron) se pune deacurmezisul (prin Iliescu al lor, adica lordul Jang, seful PN) si ii suspenda (adica anuleaza) concursul.

Dar acest mandru carmaci al Chosonului care e YI San nu se lasa dar ia o masura pe care urmasul sau intr-ale reformei de pe taram carpatin ar lua-o doar daca s-ar naste din nou, anume propune lordului Jang una dintre cele mai influiente slujbe in stat, aceea de vice prim ministru (spre uimirea furioasa a secretarului Hong, mult mai radical in vederi decat stapanul sau) pt ca, Yi San nefiind de fapt un dictator, nici macar un despot luminat, ci un adevarat democrat de stil asiatic (in ciuda calitatii sale de imparat nu putea guverna singur, asa cum i s-a dovedit de noronii grevisti) stie ca pt a guverna bine e periculos sa se inconjoare doar de slugarnici obedienti (aici e diferenta intre democrati si comunisti sau fascisti, cei din urma nu admit nici o opinie contrara lor) si ca are nevoie sa aiba in imediata apropiere pe cineva despre care stie sigur ca nu se va sfii sa se opuna hotararilor sale, mai ales daca duc la tulburari in stat.

Si asa am inteles de ce Lee San nu a luat masuri drastice impotriva celor care au complotat impotriva suirii sale pe tron, dar imi pare rau ca cel care ar fi putut fi un periculos rival la tron, fiul adoptiv al printesei Hwa-wan a fost sacrificat, fiind singurul dintre complotisti care a platit cu viata. Mie imi placea actorul care interpreta rolul acesta.

Ce n-am inteles in aceste ultime episoade este de ce Yi San nu are nici un cuvant de spus in ce priveste aleasa care va darui un mostenitor tronului. Am remarcat doar ca mama lui Yi San, cea care a interpretat rolul lui madam Choi in "Giuvaerul Palatului" se poarta ca o adevarata soacra (adica mama de baiat; he, he, he, eu sunt mama de fete :)) fata de nora sa, dar si fata de Song Yeung, pe care o invinuieste pe nedrept ca baga intrigi intre ea si sotia fiului sau. M-am cam enervat ca SY a fost cam fraiera cand a fost alungata din biroul lui Yi San si n-a fost in stare sa spuna ca a ajuns acolo fiind invitata de imparat.

N-am sa inchei fara sa remarc ca Lee San a apelat de mai multe ori la metoda folosita pe plai miorotic cateva secole mai tarziu de Al.I.Cuza, anume la mersul incognito prin regat in scopul de a cunoaste nemijlocit starea reala a tarii, facandu-si astfel prieteni credinciosi care ii vor deveni aliati pretiosi mai tarziu.

Niciun comentariu: