marți, 1 decembrie 2009

Multumesc Dana

Aseara am avut o lunga convorbire telefonica cu o persoana pe care nu am vazut-o niciodata, poate nici nu voi avea ocazia sa o vad vreodata, dar care mi-a incalzit sufletul prin bunatatea ei.

Citind pe blog ca am probleme cu sanatatea a tinut neaparat sa-mi povesteasca despre experienta ei personala, despre faptul ca a urmat sfaturile dintr-o carte despre care stie ca eu n-as putea s-o citesc, fiind publicata numai in limba germana, dupa stiinta ei, cartea despre nutritia naturista a Dr Max Otto Bruker.

I-am marturisit ca nu stiu daca voi putea gasi in mine puterea sa-i urmez sfaturile, dar am sa incerc sa scriu aici despre ce e vorba, poate alte persoana vor incerca si se vor simti la fel de bine cum se simte ea, chiar fara sa faca exercitii fizice f intense. A mai precizat, si am fost de acord cu ea, pt ca deja stiam asta, ceva f important pt persoanele care au trecut prin tratamente care le-au redus energia si imunitatea, cum ar fi chimio si radioterapia ca e o greseala sa faca exercitii fizice istovitoare, pt ca isi reduc f mult capacitatea de aparare a organismului. Ca sa ma exprim mai plastic am observat din proprie experienta ca nu e bine "sa trag de mine".

Mi-a spus ca trebuie sa renunt la cafea, ceai si orice bautura care contine cafeina sau teina. Eu beau rar cafea, dar chiar sa renunt de tot la acele rare momente de placere date de o cafeluta cu putin lapte si uneori cardamom sau scortisoara parca nu-mi vine.

A spus apoi ca nu trebuie sa folosesc deloc zahar. Asta nu mi-e greu, oricum eu folosesc doar indulcitori. Vai, dar nici indulcitorii nu sunt recomandati, ci doar mierea. De cand am vazut in Dae Jang Geum (Giuvaerul Palatul) ca fagurele de miere cu putina zeama de lamaie e recomandat impotiva manifestarilor de astma iar doctorul de familie mi-a spus ca faptul ca am uneori dificultati cu respiratia, mai ales pe timpul noptii, s-ar datora unei bronsite astmatiforme, de cate ori simt o jena si un suier respirator aplic metoda DJG.

Restul glucidelor, mi-a spus Dana, pot fi procurate din fructe. Si asta e OK pt mine, mai laes daca este vorba de fructe colorate, cu mult rosu in pulpa, grapefruituri rosii, piersici cu carnea colorata in rosu, portocale blood (am gasit in piata o singura data, imi plac f mult), capsuni, zmeura, afine, mure. Am inteles ca nici torturi n-ar trebui sa consum, chiar dietetice, si asta m-a cam intristat, pt ca eu fac torturi la ocazii festive.

Nici carnea sau produsele lactate, cu exceptia untului, nu sunt recomandate de dr Bruker. Se spune ca persoanele cu grupa zero sangvina sunt carnivore. Eu am grupa zero . M-a linistit, pot sa consum carne sau lebar, dar in cantitati f mici.

Am intrebat-o : "si de unde sa iau proteinele?" Din graunte integrale, cu coaja, neprelucrate termic. Ovazul ar fi ideal, pt ca e mai moale. Se macina, de preferat sa se dea prin rasnita manuala, de cu seara si se pune la inmuiat cu putina apa, cam cat sa le acopere. A doua zi dimineata se amesteca cu miere si unt, se obtine "un fel de cozonac", mi-a spus Dana, care alcatuieste un excelent mic dejun. Se poate adauga scortisoara sau chiar cuisoare, daca am inteles bine.

Pt pranz si seara recomanda legume, atat radacinoase cat si din celelalte, de preferat crude, asezonate cu zeama de lamaie, dar si supe, insa nu fierte legumele f mult. Mi-a spus ca ea consuma multa sfecla rosie cruda. Am incercat si eu candva, dar mi s-a parut gretoasa. Si ea a avut la inceput o senzatie asemanatoare, dar acum o consuma ca pe mere. Merele le mananca integral, cu coaja si casuta cu samburi cu tot. Pt colita pe care o posed din copilarie nu stiu daca e indicat.

Mi-a mai recomandat pt combaterea cancerului sa consum multa varza. Daca pt sotul meu, mare iubitor de varza, acesta e un sfat excelent, pt mine toate brasicaceele: varza, brocoli, gulia, varza de Bruxelles, etc sunt contraindicate din motive de hipotiroidie.

Deci sa recapitulez:

Da: graunte, legume, fructe, cat mai putin prelucrate termic.
Nu: zahar si indulcitori, carne, produse lactate (cu multa albumina), ceai, cafea, sampanie.

Mi-a recomandat sa beau apa de la robinet dar cand i-am explicat ca in Bucuresti mare parte din alimentarea cu apa are ca sursa Argesul a fost de parere ca apa plata e mai indicata, dar sa nu se bea in exces.

Am cazut amandoua de acord ca indicatia medicilor e de 2l de lichide pe zi, in aceasta cantitate fiind incluse si supele, ceaiurile, legumele cu mult continut de apa (castraveti) sau pepenele care, se stie, contine multa apa.

In concluzie, ma bucur ca internetul mi-a dat ocazia sa cunosc, personal sau virtual, oameni minuanti, pe care pot sa-i consider prieteni(e) buni(e) chiar daca nu ne-am vazut niciodata.

Niciun comentariu: