sâmbătă, 23 iunie 2012

40 lucruri pe care trebuie sa le tii minte

 Una dintre prietenele mele de pe facebook, o persoana draga mie, pe care o apreciez f mult,  a publicat cele de mai jos si mi-au placut asa de mult, incat m-am decis sa le traduc si pentru cei ce nu stiu spaniola.
 40 cosas que hay que recordar:

40 lucruri pe care trebuie sa le tii minte:

1. Nunca prives a nadie de la esperanza puede ser lo único que una persona posea

Sa nu privezi pe nimeni de speranta, poate fi singurul lucru pe care il poseda.

2. No tomes decisiones cuando estés enojado

Sa nu ieie decizii cand esti suparat.

3. Cuida tu postura física

Pastreaza-te in forma (fizica) (daca poti)

4. Nunca hables de negocios en un elevador

Niciodata sa nu vorbesti despre comert (negot) in lift (n-am prea inteles de ce).

5. No pagues un trabajo hasta que este concluido

Nu plati o lucrare inainte de a fi terminata (se stie cine e platit/a inainte).

6. Cuídate de quien no tenga nada que perder

Pazeste-te de cel care nu are nimic de pierdut ("proletariatul nu are nimic de pierdut, decat lanturile" am invatat noi in copilarie, se stie ce a rezultat cand le-a pierdut)

7. Aprender decir “no” con cortesía y tristeza

Invata sa spui "nu" cu amabilitate si tristete.

8. No esperes que la vida sea justa

Nu te astepta ca viata sa fie dreapta (justa) (ehei, de cate ori nu am primit acest sfat, si inca mi-e greu sa il urmez)

9. No dudes en perder una batalla si esto te lleva a ganar la guerra.

Nu sovai (pregeta) sa pierzi o batalie daca asta te va conduce la castigarea razboiului.

10. Se atrevido y valiente

Fii cutezator si curajos.

11. No aplaces lo que sea preciso en el momento preciso

Nu amâna ceea ce este necesar la momentul potrivit (as zice ca sunt Regina Amânarilor)

12. No temas decir no se

Nu te teme sa zici nu stiu.

13. No temas decir lo siento

Nu te teme sa spui imi pare rau.

14. Elogia a 3 personas cada día

Lauda in fiecare zi trei persoane (astazi am laudat-o pe Lupita)

15. Contempla el amanecer por lo menos 1 vez al año

Contempla rasaritul cel putin odata pe an (pt mine si asta e prea mult)

16. Mira a los ojos a las personas

Uite-te in ochii oamenilor.

17. Di gracias con frecuencia

Spune multumesc cat de des.

18. Di por favor con frecuencia

Spune te rog cat de des.

19. Gasta menos de los que ganas

Cheltuieste mai putin decat castigi

20. Trata a los demás como quisieras que te trataran

Trateaza-i pe ceilalti cum vrei sa fii tratat (ce tie nu-ti place altuia nu-i face, scrie si in Biblie)

21. Has nuevas amistades y cultiva las viejas

Fa-ti prieteni noi si cultiva-i pe cei vechi.(cam in fiecare zi primesc cereri de prietenie pe fb)

22. Guarda los secretos

Pastreaza secretele (nu e asa de greu cum pare)

23. Reconoce tus errores

Recunoaste-ti greselile (nici asta nu e asa de greu cum pare)

24. Se valiente, si no lo eres finge serlo nadie advertirá la diferencia

Fii curajos, daca nu esti simuleaza, sa stii ca nimeni nu o sa observe diferenta. (sau macar incearca sa iti infrangi frica, o sa vezi ca nu e greu)

25. Utiliza las tarjetas de crédito solo por comodidad no por crédito

Foloseste cardul de credit numai pt comoditate, nu pt credit.

26. No engañes

Nu insela pe altii

27. Aprende a escuchar

Invata sa asculti (asta a fost intotdeauna greu pt mine, imi place sa cred ca din cauza ca am un usor defect de auz)

28. Elabora una lista de las cosas que desees experimentar antes de morir llevabala en tu cartera y consúltala con frecuencia

Fa-ti o lista cu lucrurile pe care ai vrea sa le experimentezi inainte de a muri, poart-o in geanta si consult-o cat de des

29. Has oídos sordos a los malos comentarios

Fa-te ca nu auzi comentariile facute cu rautate (incerc din rasputeri)

30. Las ideas buenas, nobles y capaces de cambiar el mundo provienen siempre de una persona que trabaja sola.

Ideile bune, nobile si capabile de a schimba lumea provin totdeauna de la o persoana care lucreaza singura (adica nu este influientata de ideile altora)

31. Cuando entres en algún lado el que sea hazlo que determinación y confianza

Daca te hotarasti sa fii de partea a ceva (sau cuiva) fa-o cu determinare si incredere.

32. Cuando tengas un niño siempre procura hacer con el una limonada

Cand ai un copil incearca mereu sa faci o limonada cu el (n-am inteles prea bine de ce tocmai o limonada, cred ca important e sa faceti ceva impreuna)

33. Ten un perro pero no permitas que moleste a los vecinos

Ia-ti un caine dar nu-i permite sa supere vecinii (eu nu am caine dar asta ar trebui sa stie vecinii mei, care au doi)

34. Recuerda los cumpleaños de los demás

Adu-ti aminte de aniversarile celorlalti

35. Canta en la ducha

Canta cand faci dus (cu riscul de a speria vecinii de bloc, doar se stie cat de proasta e izolarea fonica)

36. Utiliza el dinero honrado

Utilizeaza banii in mod onorabil (cinstit)

37. Llama a tu madre en este momento no importa que este en el cielo

Cheam-o pe mama ta in acest moment chiar daca este in cer (pt mine asta e f simplu, mamita locuieste cu noi)

38. Nunca permitas que te vean borracho

Niciodata sa nu permiti sa fii vazut beat (asta imi aminteste ca am facut recent o poza interesanta--de fapt doua--urmeaza sa le public cat de curand)

39. Presta solo los libros que no te importe recuperarlos

Imprumuta doar cartile care nu te intereseaza daca n-o sa le recuperezi (stiti bancul "nu-ti imprumut nici o carte pt ca jumatate din biblioteca mea e formata din carti imprumutate de la altii")

40. Elige con mucho cuidado al compañero de tu vida , de esta única decisión se derivara el 90 porciento de tu felicidad

Alege-ti cu multa atentie partenerul de viata, din aceasta unica decizie deriva 90% din fericirea ta. (sau nefericirea, depinde de caz)

Niciun comentariu: