marți, 2 august 2011

Din ciclul "Acei parlamentari tampiti si legile lor idoate": Legea alaptarii.

Am auzit de acesta lege privind cateva minute la Realitatea cum se alinta Missa noastra din fruntea deputatilor laudandu-se ca vrea sa faca un copil pe care sa-l alapteze fiindca mama ei nu a alaptat-o si uite ce a iesit. Bine, ea a zis ca avut probleme cu anemia si altele (anemica a ramas pana astazi, la matematica, unde n-a trecut de lectia cu numaratul) si ca s-ar putea sa faca gemeni ca si bunica-sa. Mi-a incheiat frumos ziua, de mult n-am mai ras cu atata pofta, si am vazut ca si cei aflati in studio ar fi vrut sa hohoteasca, dar se abtineau, permitandu-si numai zambete cu gura pana la urechi.

Sa fim bineintelesi, eu mi-am alaptat ambii copii pana la noua luni (nu exclusiv, la un moment dat am inceput diversificarea hranei) iar nepoata a fost si ea alaptata, deci nu asta e motivul hazului, ci modul nepretuit in care a sustinut al treilea om in stat initiativa legislativa 


Proiectul de lege, care, potrivit lui Anastase, este sustinut si de Rodica Nassar (PSD) si Cristina Pocora (PNL), dar si de "un numar semnificativ de domni", promoveaza alaptarea exclusiva a sugarilor pana la varsta de 6 luni si continuarea alaptarii copiilor de varsta mica pana la varsta de minimum 2 ani, in conformitate cu concluziile si recomandarile Organizatiei Mondialea Sanatatii, autoritatile romane fiind obligate sa adopte masuri pentru a incuraja si promova alaptarea.

"Exista reglementari astfel incat sa se introduca o viziune mult mai stricta in ceea ce priveste cumpararea acestor produse (lapte praf - n.r.)", a explicat Roberta Anastase.

Potrivit proiectului de lege, nu va fi permisa remunerarea suplimentara a personalului din sistemul de sanatate de catre producatorii sau distribuitorii de produse de substituenti de lapte matern, in caz contrar fiind prevazute amenzi de la 25 de lei la 100.000 de lei.

Aceeasi amenda este prevazuta in cazul in care producatorii sau distribuitorii vor promite, oferi sau acorda direct sau indirect bani ori foloase personalului din sistemul de sanatate pentru a promova sau a face reclama produselor vizate. 
 
Mi se pare o prostie sa obligi mama sa-si aplapteze copilul pana ajunge sa ceara el cu gurita lui tsatsa, mai ales ca unele mame (vz si mama RA) nici nu au atata lapte-n tsatse. Stiu ca etnia conlocuitoare numita pe vremuri tsigani aveau acest obicei, cica in scop anticonceptional. Se mai spune ca asiaticii au alergie la laptele de vaca, nu e cazul la noi. 
 
Cand fetele mele erau mici si am incetat alaptatul pediatra mi-a spus asa: "puteti alege sa dati copilului lapte de vaca sau lapte praf. Eu va sfatuiesc sa alegeti laptele praf, pt ca e mai igienic. Si i-am ascultat sfatul incat desi au facut cateva din bolile copilariei formele au fost usoare.
 
Tot ca ma duce mintea sa inteleg e ca se sponsoriza cumva cumpararea laptelui praf de catre mamele aflate in nevoie si ca acum Guvernul Boc ar vrea sa taie si de aici cat de mult se poate, ca sa creasca el economic, spre deliciul celor de la FMI. 

2 comentarii:

Unknown spunea...

Pai da, cam asta e finalitatea in fapt, vor sa taie laptele praf de le bebei desi eu habar n-am cine priemste acel lapte, eu una n-am primit niciodata, nici n-am cerut deci banuiesc ca oricum primeau aia mai saraci. Partea proasta la care nu s-au gandit ei cu mintile lor "minunate" este ca ca sa alaptezi trebuie sa stai acasa, asa ca taierea concediului de crestere a copilului pe care tare banuiesc eu c-o vor face daca vor mai continua sa fie la putere dupa alegeri, taierea concediului va veni ca o incununare a modului total ilogic in care iau hotarari oamenii astia. Oricum Anastase cred ca este o prostuta si jumatate.

Viorica spunea...

Ce parere buna ai tu despre Roberta Anastase. Eu cred ca e facuta gramada. Dar nu din prostie a gresit ea la numaratoare...