marți, 23 august 2011

Leapsha cu poza 120



Ieri, dupa ce am condus-o pe nepotica la aeroport i-am propus fie-mii sa mergem, pt ca tot eram in zona, si la IKEA, sa verificam daca somonul cu medalion de legume si chiftelutele sunt tot atat de bune cum ni le aminteam. Erau. Dar si mai interesant mi s-a parut atandul de flori. Pt ca am pus pozele in ordinea inversa in care au fost facute intai am sa va povestesc despre poza nr 3. Am cascat ochii mari cand am vazut cum se cheama planta cu florile acelea roz: Curcuma. 

Am in dulap o multime de praf de curcuma galben-portocaliu (in DEX scrie ca se cheama zerdiceaf, nu-mi mai amintesc bine dar parca numele ii vine din turca, nici nu stiu cum am dat peste acest cuvant) atata doar ca e mai cunoscuta cu numele de turmeric, sau sofran indian. Ii zice indian pt ca in India, dupa cum mi-a spus Sonali, cu care ma imprietenisem in Salt Lake City, nu exista gospodarie in care plita sa nu fie colorata in galben, atat de mult se foloseste. Condimentul asta are si proprietati medicinale, e antiseptic si daca aveti o rana sangeranda e si un bun coagulant. 

Mai vazusem eu la o florarie in cartier niste flori superbe de ghimbir, alt condiment de la care se foloseste tot radacina, ca si de la curcuma, nu ma asteptam ca si curcuma sa infloreasca asa roz. Poza din mijloc reprezinta niste bonzai ficus-nu-mai-stiu-cum, nici nu mi s-au parut prea scumpi stiind cat de greu se obtin, erau cma vreo suta de RON, unii mai mari ajungeau si peste trei sute. 

Poza cea mai de sus am facut-o mai mult ca sa le arat orhideelor mele de acasa cum ar trebui sa infloreasca, pt ca le-am cumparat substrat nou, ingrasamant, am grija sa nu le ud in exces, au niste radacini viguroase iesite din vas dar nu dau nici cel mai mic semn ca ar dori sa infloresaca. Una stiu sigur ca trebuie sa faca flori albe, pt ca am cumparat-o cu flori si boboci, cealalta nu stiu ce culoare de flori ar trebui sa aiba, pt ca ma cumparat-o doar infrunzita. Phalenopsis e numele lor.

Niciun comentariu: