joi, 11 august 2011

Marul lui Iisus.

Am primit un soi de pomisor in miniatura. Ni s-a spus ca se cheama "Marul lui Iisus" si am primit ca sarcina de la sotul meu sa caut pe net sa vad despre ce e vorba. Era clar ca e vorba de o solanacee, judecand dupa flori si chiar dupa forma fructelor. Am dat search pe Google si l-am gasit relativ repede, pt ca cineva voia sa faca din el un bonsai. Numitul Radu Florian s-a documentat si a aflat ca acel pomisor, care mai e cunoscut si cu numele de "merisor" are si un nume mai sofisticat, stiintific, si anume Solanum Capsicastrum.

Deci cunostintele noatre botanice inca mai persista, este intr-adevar vorba de solanacee, de aceeasi familie din care fac parte rosiile, cartofii, ardeii, vinetele. Dar atentie, fructele acestui merisor nu sunt comestibile, sunt chiar toxice (ca si cel de cartofi).

In franceza pomisorul are un nume mai romantic, Pommier D'amour. Se recomanda sa fie tinut la lumina, la temperatura intre 13-18 C. Pe situl francez cica ar rezista un an,, cel mult doi, dupa aceea se lemnifica si nu mai infloreste si deci nici nu fructifica frumos, dar in anumite conditii ar rezista si doi ani. Are nevoie sa fie udat bine, nu suporta uscaciunea. 

Si acum sa vedeti si voi "comoara" noastra:




Fructele sunt albe pt ca sunt verzi. Cam prin octombrie vor incepe sa devina galbene, apoi portocalii si la urma de tot rosii. O sa va tin la curent cu aceste transformari coloristice.

Niciun comentariu: