luni, 15 august 2011

La ce le foloseste?

De curand am admirat un album de poze. Erau in ele si unele reproduceri, asa am ajuns sa vad niste minunate tablouri de Steve Hanks, dar si una care avea ca indicatie Salvador Dali. Si am simtit ca ma irit din nou. Era una din pozele unui tablou de Vladimir Kush, care a aparut, impreuna cu tablouri ale cuplului de Romeo si Julieta rusi, Michael si Inessa Garmash, precum si cu tablouri de Jim Warren, intr-un pps intitulat in bataie de joc Salvatore Dali.. Multe persoane, printre care si  cea al carei  album l-am admirat, au luat de buna informatia cu SD si in cel mai bun caz s-au mirat afland ca nu Salvador Dali a pictat acele tablouri (pt mine a fost simplu, eu am vazut in secolul trecut, ah, cum suna, o expozitie de tablouri de SD si am putut face diferenta), dar unii chiar s-au suparat ca respectivii amintiti mai su l-au plagiat pe marele Dali (deh, incultura lor nu le-a permis sa stie ca pictorul se numeste Salvador si nu Salvatore).

Lucrurile s-au lamurit cu doamna respectiva, o adevarata cunoscatoare de pictura, insa am primit prin email de la o prietena draga alt pps, intitulat "Zamfira Anna Kostenko", pictorita. Pt ca prietena nu pricepe cine si de ce au ''botezat-o'' pe aceasta pictorita cu numele ''Zamfira'' am facut iar munca de cercetare si am gasit in mai multe locuri, nu dau linkuri aici, un videoclip cu alta muzica decat cea din pps, dar cu acelasi nume si cu mentiunea: "Cred ca numele Zamfira spune ceva"


Ei bine, spune. Spune ca e vorba de un scam, de o inselatorie ordinara. Desi in pps scrie la fiecare cadru ca nu e fotografie, ci pictura, totusi respectivele imagini sunt fotografii. Am gasit si situl de unde au fost luate imaginile, scriind f clar ca e vorba de poze. Mai multe comentarii de pe pagina pomenesc de acest pps, unii mai amabili presupun ca a fost vorba de o confuzie pt ca exista si o pictorita cu acest nume. Sunt de acord cu persoana care respinge  ideea confuziei, pt ca se insista prea mult, dupa ce se incepe cu biografia pictoritei, pe faptul ca nu sunt fotografii (mie mi-a fost clar ca nu pot fi tablouri) ci tablouri, plus numele de Zamfira adaugat in bataie de joc. Si nu cred deloc ca sunt prea aspra. 

Bineinteles ca am gasit, gratie lui Snopes, si situl fotografei Anna Kostenko, este o adevarata artista, fotografiile ei sunt opere de arta de o gingasie si o frumusete incredibile.  Snopes ne spune ca exista si pictorita Anna Kostenko,. ba chiar publica si o declaratie a acesteia, pe care o puteti citi pe site, traducerea ar fi cam asa:

Buna tuturor, numele meu este Anna Kostenko si sunt o PICTORITA, n-am nimic deaface cu foto-picturile din acest pps. Oricine l-a facut nu mi-a facut mie nici un serviciu, sau celeilalte Anna Kostenko, fotografa. Da, exista doua Anna Kostenko. Una este pictorita, cealalta este fotografa. E asa de greu sa va imaginati una ca asta? Si cred ca amandoua meritam sa ni se ceara scuze pt tampenia asta. Biografia si poza sunt ale mele, dar pt a vedea opera mea anonimul autor ar trebui sa caute ceva mai mult (sa munceasca mai din greu). In ce o priveste pe cealalta Anna, nu mi se pare corect (fair) sa-si vada munca EI cu bigrafia MEA si portretul MEU. Asa ca va rog, faceti ordine in incurcatura asta, oricine ar fi cel care a creat-o.

Snopes da si un link pe Youtube cu opere ale pictoritei, intr-adevar nu exista nici o legatura intre fotografii si tablouri. AK pictorita s-a inspirat in operele de pe acel videoclip intitulate generic "Fetzele Umanitatii" din aspectul unui grup de Masai pe care se pare ca i-a vizitat la ei acasa, tablourile sunt interesante dar nu-mi plac in mod deosebit, Masaii, fie ei barbati, femei sau copii, sunt parca mai frumosi in realitate decat in tablouri. Acum e posibil ca ea sa fi ales special un stil mai "naiv' ca sa se potriveasca mai bine cu acea cultura africana.

Ironia face ca pe aceeasi pagina sa existe linkuri (related) cu mai multe videoclipuri care contin idiotenia din pps. Ca sa va faceti o idee am sa inserez intai un videoclip cu fotografiile fotografei AK, l-am ales pt ca e identic cu ppsul. Exista un singur comentariu care demasca impostura.



Si acum un alt videoclip, cu picturi de AK pictorita, nu cel cu Masaii, ci altele



Am gasit mai multe poze ale tablourilor pictoritei AK pe un blog (acelasi care prezinta si fotografiile ceilalte Anna K, dar care le prezinta ca fiind poloneze, confuzia lui provenind din faptul ca pictorita a studiat in Krakovia, in Polonia), precum si o prezentare pe care o voi citi mai tarziu, dar pe care vi-o recomand acum,  pe un alt blog

Si acum asa, de amorul artei, o sa va prezint niste poze ale fotografei AK, apoi niste reproduceri de tablouri ale pictoritei AK









Bun ati vazut fotografiile. Nu-i asa ca sunt minunate? Acum hai sa vedem si cateva picturi, dar mai intai o poza cu Masaii, apoi picturile.

Asta imi aminteste de Roerich

Si sa revin la intrebarea din titlu: oare la ce le foloseste falsificatorilor si impostorilor acestora sa zapaceasca lumea de cap? N-o sa inteleg niciodata.

Niciun comentariu: