duminică, 25 ianuarie 2009

Daca asa a spus Roberta Anastase...

La sarbatoarea Marii (pardon, micii) Uniri festivismul a fost in floare. Nu e cazul sa fiu carcotasa, s-au implinit totusi 150 de ani de cand o mana de intelectuali cu mare dragoste de neam au gasit calea de a fenta Inalta Poarta (sa nu uitam ca independenta ne-am castigat-o abia in urma razboiului ruso-turc incheiat in 1877) si Puterile Garante si a intemeia ceea ce avea sa devina Romania odata cu inscaunarea unui rege neamt, dar devotat poporului pe care urma sa-l pastoreasca.

M-a distrat teribil cand viitorul nostru tatuc (daca se adopta modificarea Constitutiei propusa de el si pt el) a cuvantat astfel "Asa cum a spus Roberta Anastase, modificarea Constitutiei...", bla, bla, bla.

Aveam sa aflu nitel mai tarziu,de la sociologul Pieleanu, invitat la Antena 3, ca Roberta nu spusese nimic de Constitutie (n-am urmarit toate cuvantarile, aveam alta treaba mai importanta de facut, sunt satula de panglici scoase pe gura la evenimente, nici la implinirea a 100 de ani ai Universitatii n-am avut curiozitatea sa asist la festivitatzuri, sa nu mi se spuna ca acum e altceva,ca nu cred) si am fost curioasa sa aud din nou cuvantarea de tatuc, ei bine nici radioul, nici televiziunea la care cotizam cu totii, ba cred ca nici alte televiziuni, nu stiu, n-au mai reprodus pasajul acela atat de reverentios la Missa noastra.

As fi curioasa cui i-a placut imbranceala de la Iasi botezata "baie de multime". S-or fi imbrancit oamenii sa puna mana ca pe sfintele moaste, pesemne ca vindeca si de gripa, si de guturai, eu am observat multele caciuli brumarii de miel astrahan pe care le poarta coloneii, parca ieseau cumva in evidenta, sotul meu a observat multele sepci de pensionari mai saracutzi.

Parca totusi era o diferenta fata de entuziasmul strivitor manifestat in Bucuresti la venirea RegeluiMihai sa petreaca primul Paste in tara (cand i s-a permis asta) si baia de multime de la Iasi, macar ca numar de persoane prezente.

Niciun comentariu: