luni, 14 mai 2012

Placinta cu Linte

Cititorii mie fideli stiu ca din cand in cand ma apuca asa o dorinta sa prepar ceva incomparabil si irepetabil. Ieri m-am gandit sa mai eliberez putin congelatorul de cateva depuneri mai vechi si am inceput sa scot din el: o caserola nu prea mare cu o tocanita de linte (nimic special, linte fiarta, ceapa prajita, rosii taiate in bulion, asa numitele rosii cubetti, marar si un praf de curry) vreo trei prepelite primite de mult de la sora mea, trei lipii libaneze mari si o punga in care am depozitat niste cascaval pe care l-am ras pt ca incepuse sa capete pete albastrui. Am mai pus alaturi doua oua si o sticluta de ulei de masline extravirgin dintr-un set adus de fiica mai mica din Spania dar de care nu ma induram sa ma ating, insa expira in curand. 

Am desghetat tot ce am scos din congelator, am pus pe tava o harite pergament (tot citeam despre ea in Sanda Marin si facea eforturi de iamginatie sa-mi dau seama cam despre ce e vorba , acum se gaseste ca "hartie de copt" prin super si hyper marketuri dar cred ca de fapt e o hartie siliconata, deh, siliconul nu se foloseste doar in chirurgia plastica) am uns o lipie cu ulei, am batut doua oua si le-am pus in tocanita de linte, am pus jumatate din amestec pe lipie si am presarat cascaval din belsug, am uns cu ulei a doua lipie si am pus-o deasupra, am repetat operatia pe care tocmai am descris-o cu tocanita, etc, am uns cu ulei a treia lipie, am presarat cascaval ras dar numai pe mijloc ca sa nu se raspandeasca prin toata tava cand se topeste, am uns si prepelitele cu ulei si le-am asezat artistic in jurul si pe placinta. Am pus o alta hartie deasupra si am bagat la cuptor la aproximativ 200C timp de 40 de minute.

Prepelitele ar fi trebuit sa le infasor in slanina sau bacon, ele fiind f slabe. Inutil sa spun ca nu am fir de asemenea grasalanii in casa, imi ajunge cata grasime am pe mine, si apoi nu mi-a placut niciodata slanina sau carnea grasa. M-am bazat pe ulei, n-a fost bine , au iesit cam uscate si nu prea freagede dar aspectuoase, dupa cum veti vedea.







Niciun comentariu: