miercuri, 9 mai 2012

Monstrii

In organismul meu si-au facut salas niste monstri, Unul se numeste Bronsita, altul Reumatism, altul Herpes. Convietuim de mult si le-am invatat hachitele. De cele mai multe ori stau linistiti, doar din cand in cand mai maraie, dar ii mangai usor pe cap si se potolesc. Dar de cateva zile s-au trezit si parca se intrec care din ei sfarsie mai tare. Cel mai cumintel si mai usor de potolit e Herpesul, ii dau sa pape niste Aciclovir unguent si se linisteste. S-a intamplat insa odata, intr-o perioada mai grea a vietii mele, sa isi cheme in ajutor fratiorul mai mare si mai rau numit Zona Zoster si atunci a trebuit sa inghit pastile de Aciclovir si n-am scapat fara cicatrice (la propriu).

Bronsita e si ea draguta, adoarme usor cu ceaiuri, comprese calde si Nurofen raceala si gripa. Se mai zvarcoleste in asternut, dar nu mai zgarie chiar asa de rau. Uite insa ca Reumatismul s-a gasit si el sa se trezeasca si sa-mi atace incheietura mainii drepte. L-am mangaiat, l-am oblojit, ba cu Alifie de galbenele, ba cu Diclosin si chiar Lioton (pt ca s-a umflat partial)dar el nu se potoleste, durerea seamana al naibii cu cea de masele...Farmacista mi-a recomandat tot Nurofen.

Da, dar mai am si alti monstri, unul din ei ar fi Gastrita, poate chiar Ulcer, unul mecanic, provocat tot de un calmant anti-inflamator nesteroridian ca si Nurofenul, anume Piroxicam. Am fost nevoita sa-l inghit cand umarul stang ma durea atat de tare, incat nu puteam ridica mana decat putin, si atunci cu lacrimi in ochi. Nenea doctorul (acum e si el la pensie) mi-a explicat frumos ca exista un os in forma de pieptene care apasa pe muschi si il inflameaza. Ce le-a venit acestor componente ale organismului meu sa se certe n-am inteles nici pana in ziua de azi, 

Piroxicamul si-a facut treaba lui de calmant dar si cea de iritant stomacal si intr-o dimineata m-am trezit cu Melena. Monstrul asta e rau de tot, l-am invins eu cu Clorura de calciu (Clorocalcin, nu toate farmacistele intrebate de sotul meu au stiut ca e vorba de unul si acelasi lucru, eu i-am spus ca ceara CaCl2) dar intre timp m-am anemiat asa de tare incat daca nu avea grija Doamne-Doamne sa ma tina in viata cu ajutorul unui doctor bun acum povesteam pe alte meleaguri, mai inverzite, unde nu este durere, nici suspin.

Momentan am luat un Nurofen Raceala si Gripa si asa am reusit sa misc suficient mana dreapta (dar mai ales stanga) ca sa clampanesc pe taste si sa va expun acest buletin medical inedit. Ca un raspuns la intrebarea  ce mi se pune destul de des zilele astea: "Cum te mai simti" la care eu raspund invariabil "mai bine" sau "better", dupa caz.

Si pentru mi s-a facut tare dor atat de mare cat si de Irlanda am sa va pun nste poze cu Marea Irlandei la Youghal, facute in Septembrie 2010. Acolo am vazut pt prima data in viata mea cum sta treaba cu fluxul si refluxul, pt ca Marea Neagra a noastra e singura mare adevarata, parte din Oceanul Planetar, care nu prezinta asemnea fenomene. Cat despre ceilalti monstri conlocuitori, tot ce pot sa va spun e ca incerc sa-i hranesc in asa fel incat sa nu se supere.




2 comentarii:

disa spunea...

Sanatate multa, Viorica!

Viorica spunea...

Multumesc Disa, am nevoie, ca toata lumea. Si tie....