sâmbătă, 5 mai 2012

Hackerii ar trebui impuscati

Ei nu, nici chiar asa. Dar de la o vreme incep sa inteleg de ce trebuie aspru pedepsiti. Primul soc l-am avut cand intr-o zi pe pagina unui grup in care ne adunasem multi admiratori ai valului coreean, Hallyu, ca sa discutam despre seriale, muzica, filme si cultura coreeana in locul frumoasei poze de prezentare a aparut un dragon negru si un anunt

PWN3D BY DFT GROUP 1


Group Member :


| Hanafie Warren DF | Mohd Faiz Alazhar | HaFiz AiMan | Afera Fair |
Arif Hunterz | Nazreen Lee | MøHd ShåFik | Jax Herror | Zëtro Xëro | HafIz Apiz Koko |

Sorry admin, you got been hacked!!
DON'T WORRY ,We wil give this group to you back later.

~ Let's start the game ~


Cum eu eram unul din administratorii grupului m-am simtit direct atacata. Am avut insa prezenta de spirit sa blochez pe toti cei care aveau acel dragon ca poza de profil si astfel nici unul nu imi mai poate accesa contul de face book, cel putin teoretic.  In schimb unul din ei are o pagina in care se lauda ca a hackerit mai multe bloguri si intr-adevar blogurile respective nu au mai putut fi accesate, cel putin o parte din ele. Tipul se declara musulman si spune ca este din Pakistan. Inutil sa spun ca cineva se plangea chiar ieri ca dragonul e inca acolo, la panda.

Dar povestea mea legata de hackeri nu se termina aici, dupa cum rezulta din ce am postat pe fb de curand

Azi am avut o surpriza. Am vrut sa vizitez pagina cuiva de lista mea de prieteni si am observat ca nu are poza de profil. Pe pagina scria "Please block or unfriend me because I have been hacked". Imediat ce am dat apasat pe unfriend au aparut poze si alte postari pe wall, in schimb nu exista poza de profil si nici cover photo.
Pt ca de la o vreme mi se tot modifica nr de prieteni in sensul ca, desi accept sau mi se accepta cereri de prietenie imediat incepe sa imi scada nr de prieteni (dar nu in ritmul in care se adauga) am decis sa controlez lista de prieteni. Am avut rabdare sa ii numar si mi-au iesit mai multi decat cei afisati pe pagina. Mister, groaza, crime. Nu pricepeam nimic in afara de faptul ca f multi prieteni nu mai aveau afisata poza de profil, desi eu am grija sa nu accept pe nimeni pana nu verific contul si la data verificarii toti aveau poza de profil. Mi -am amintit ca unuia din prietenii mei, ......, nu ii mai puteam accesa contul pt ca se spunea ca e dezactivat, ca numai eu pot sa-l vad pe lista de prieteni si ca am optiunea sa unfriend. M-am apucat sa verific toate locurile unde nu aparea poza de profil. Unele persoane apar cu contul dezactivat, altele cu el inca activ. Si mai curios a fost ca una dintre prietene imi apare pe lista ca are contul dezactivat cand eu stiu ca a dat like f de curand. Cand am dat search pt ea am vazut ca are doua conturi, unul activ si unul dezactivat. Mi -e teama ca cei cu contul activ dar fara poza de profil sunt hackeriti.



Intre timp m-am lamurit ca prietena mea chiar avea doua conturi, dar ca uitase de cel dezactivat iar una din prietenele fara poza de profil o scosese intre timp si era in cautarea uneia mai interesante, care sa ii placa si nepotelei. 

Dar am mai primit o avertizare, si mai interesanta, de la o fiinta atat de plina de bunavointa incat cred ca nimeni nu se poate supara pe ea:


Dear lovely brother,sister and lovely friends.Beware of Hackers.They are very active lately.They posted insulting words on your friends wall as it posted from you without your notices but your friends do.Your friends might delete your name from their friends list.I would like to assure you that if you come across post shared on your wall by me with insulting words,it certainly not from me.Thank you! Copy and paste it on your wall and kindly pass this message to your friends.Please be careful and take care...May God Bless You Sound and Safe!

Deci ne roaga ca nu cumva sa ne suparam daca primim mesaje insultatoare venite, chipurile de la ea, pt ca astea ar fi opera unor hacheri. O prietena comuna cu cel care ne avertiza ca i-a fost hackerit contul mi-a marturisit ca i s-a intamplat ei ca doua prietene sa primeasca ceva insultator in locul pozelor frumoase trimise de ea. 

Si uite cum niste rauvoitori pot sa faca viata amara unor fiinte care n-au nimic uc ei. Deci...ce ar trebui sa pateasca hackerii, chiar daca nu fura bani?

Dar nu numai conturile face book sunt atacate, ci si emailurile, cum rezulta din alt avertisment primit tot pe face book. Deja am primit mai multe emailuri de genul celor semnalate mai jos, cele mai multe fara nimic la subiect.




Stimati Colegi si Prieteni,

Va rog nu mai deschideti nici un email intitulat cu una din variantele urmatoare:


Hi

Hey
Hello
Re
Fwd
Facebook

si asta chiar daca vine de la vreunul din cunoscutii vostri.
Dece spun acest lucru?
Deoarece de fapt toate aceste e-mailuri de cca 10 zile sunt de tip spam,cu o structura apropiata de Virusii din calculatoare.
Textul va invita sa vedeti ceva nemaipomenit

"wow this is crazy you should look... "

In momentul in care deschideti respectiva pagina,un virus invadeaza contul vostru de corespondenta din Yahoo,Gmail sau care o mai fi si trimite acelasi text stupid la toti partenerii vostri de corespondenta (contacts) pe care ii aveti in evidenta.
Respectivii prieteni,deschid e-mail-ul venit de la un prieten-deoarece apare numele vostru ca si emitent-dupa care lucrurile se repeta multiplicandu-se in avalansa.
Sper ca ati fost confruntati cu acest fenomen nu odata in ultimele 10 zile...
Recunosc ca si eu am cazut in aceasta greseala si am trimis fara sa vreau e-mail-uri pe care de fapt nu le-am redactat si care v-au facut sa va intrebati ce fel de glume proaste face L.P. (adica eu).
Imi cer scuze daca ati primit de la mine astfel de corespondenta stupida...
Si eu am primit asa ceva de la oameni foarte onorabili si seriosi.
Sigur se pune intrebarea:ce-i de facut ?
Pana ce administratorii de site-uri vor reusi sa opreasca acest atac cu spam,pare-se fara precedent cred ca e bine
sa ne intitulam corespondenta cu cuvinte romanesti
ceea ce ne-ar permite sa recunoastem o trimitere care intr-adevar ne este adresata.

Asadar,nu mai deschideti e-mail-uri cu tot felul de acronime si formule de salut englezesti ca;Hi,Hey,Hello,Re,Fwd...
Nu-i rau sa facem acest lucru chiar si mai incolo cand lucrurile se vor linisti cu acest tip de spam.
Nu de alta,dar cred ca exista suficiente formule de salut sau de intitulare a unei scrisori si in limba Romana.

Multumesc celor care au sesizat printre primii,existenta acestei invazii de corespondenta nedorita.

2 comentarii:

gabi spunea...

absolut adevarat, si eu am primit de la diversi cunoscuti emailuri intitulate Hy, hye, hello, etc, unde ma invitau sa accesez un link cu chestii nemaipomenite si fara nimic altceva scris, dar imediat le-am inchis si sters, din principiu. O singura persoana din ele a facut un gest foarte frumos, pe care cred ca trebuie sa-l facem si noi: si-a cerut scuze daca am primit asa ceva ca din partea lui, si ma asigura ca nu a fost el, ci probabil un hacker, si ca va lua masuri de indreptare a situatiei. Nu stiu cum se poate face asta, dar problema exista si e serioasa.

Viorica spunea...

Gabi, si cuscrul meu a facut acel gest de a atentiona pe toti din lista (inclusiv pe mine, care ii atrasesem atentia asupra emailului buclucas) si de a-si cere scuze, probabil ca multi nici nu stiu ca se trimit emailuri in numele lor.