joi, 8 iulie 2010

Finala de vis

Una din primele mele pasiuni era ascultatul la radio. Fiind un copil mai mototol crescut la tara nu gaseam prea multe distractii care sa ma atraga asa ca ascultam la radio (Romania, desigur) cam tot ce se transmitea, inclusiv meciurile de fotbal, pe atunci nici nu stiu daca mai exista un alt crainic sportiv in afara de Ion Ghitulescu.

Cand am avut si noi insarsit televizor iar copiii au crescut suficient de mari ca sa mai am ceva timp sa rasuflu si sa ma pot uita si la altceva decat desene animate (pana tarziu eram chemati cu insistenta in fata micului ecran sa privim impreuna, toata familia in par, desenele animate) meciurile de fotbal din timpul Campionatelor Mondiale erau printre preferatele mele (mai putin ale sotului meu).

Apoi, cand TVR transmitea doar doua ore pe zi ne-am muta, ca toata lumea din sudul tarii, pe Balgarska Televidenia, unde Nikolai Kolev ne delecta cu zasada, jeolt karton, cerven karton, nula na nula si alte asemenea notiuni fotbalistice. De la el am aflat ca uruguayenilor li se mia zice si celesti si ca au fost adunati inaitea campionatului din toate colturile planetei, intre altele.

Singura data cand am fost mai putin interesata de Cupa Mondiala a fost in 90, pasiunile politice si senzatia de Cssandra aflata in minoritate fiind mai puternice.

Totusi am avut timp sa ma plictisesc sa vad mereu in finala aceleasi echipe, fie ele Brazilia, Germania, Italia sau Argentina. De data asta preferatele mele aufost Olanda si Spania, in aceasta ordine. Si iata ca Dumimica o sa am ocazia sa vad daca mascaricii de shamani care au prevazut ca rezultatul final va fi castigarea Cupei de fetze albe din Nord (e drept ca singura echipa care are numai fete albe e din Sud, adica Spania) au vorbit sau nu serios.

Eu tineam cu Spania dar eram convinsa ca va fi invinsa de Germania, prea functionase bine masina de razboi a "Pantzerelor" (mai greu in meciul cu Ghana, totusi) si ca obligatoriu va castiga o echipa din Nord (o fi fost vorba de emisfera nordica?)

Deci: Hai, Portocala Mecanica! (singura data in ultima perioada cand tin cu ceva care poarta aceasta culoare)

2 comentarii:

Anonim spunea...

eu tineam cu Portugalia, dar au fost eliminati. de Spania. azi am tinut cu Spania, cu toate ca nu credeam ca va castiga. mi-am luat o bere si vreo 2 alune... si cred ca de aceea au castigat spaniolii

Bianca

Viorica spunea...

Stiu ca tineai cu Portugalia, mi-ai spus. Daca te consoleaza, olandezii sunt...portocalii :))
Nici eu nu credeam in victoria Spaniei, dar au invins pt ca au fost mai tenaci, mai determinati.
M-am cam plictisit in prima repriza, dar mi-am revenit in a doua, mai ales spre sfarsit.