duminică, 4 iulie 2010

Au inflorit samanii!

Prin aprilie-mai cand primavara intarziata exploda in verde si culori de flori ma uitam la Samanii (Samanea Saman= Albitzia Juliprensis) atat de golasi si-mi era tare mila de ei. Ma gandeam ca nu au rezistat iernii atat de indelungate si s-au uscat. Mi se stransese inima de mila lor, dar si de a mea, ca nu-mi voi mai bucura privirile cu florile lor atat de interesante si cu un parfum pe cat de suav pe atat de placut.

Dar inima mi-a venit la loc cand am vazut primele frunze, care s-au alungit vertiginos pt ca f repede sa apara si florile lor roz, pe care le puteti vedea si voi mai jos. Deja sub copacei s-a facut covor de cate flori s-au ofilit si au cazut, si mereu infloresc altele, si asa or s-o tina pana tarziu in toamna, care toamna si anul acesta se anunta lunga, pt ca a imbobocit din nou magnolia (nu cautati poza, ca nu e)



Au inflorit si cactusii cu flori atat de spectaculoase, pe care unii vecini ii tin vara in gradina.


Tot in vecini au inflorit si acesti splendizi trandafiri japonezi. Unii oameni au ceea ce se numeste "degete verzi". Am avut si eu un cactus din cel de mai sus dar a murit, poate pt ca am fost cam zgarcita cu udatul, gandindu-ma ca nu are nevoie de multa apa nu i-am dat destula.


Spuneam candva ca in copilaria mea nu am vazut si mai ales mirosit niciodata crini albi, in gradinile noastre inflorind doar crini portocalii. Ma irita mirosul lor neplacut si nu eram in stare sa le admir frumusetea.

Dar nu numai florile cultivate sunt frumoase. Ne putem bucura si de alte flori, salbatice, dar care iau si ele parte, in felul lor, la daruirea frumusetii, chiar daca mai modesta.


Nalba de gradina, atat de majestuasa in inaltimea ei, priveste parca de sus la ruda mai saraca, nalba comuna , Malva Silvestris.


Pana si banala volbura (rochita randunicii), desi e o pacoste in curtea mamei mele, mereu gata sa sugrume alte plante si iinmultindu-se si mai abitir daca e smulsa, de parca ar fi un balaur cu mii de capete care cresc in locul celor taiate, impresioneaza prin frumusetea florilor sale.

Printre flori fluturi albi isi executa dansul nuptial, odihnindu-se doar cateva secunde pe cate o planta, destul cat sa-i surprind inainte de a-si relua zborul.


Printre copacii din cartierul in care locuiesc se afla si unii despre care nu stiu mare lucru, in afara de faptul ca se impodobesc cu niste inflorescente galbene.

2 comentarii:

Belle de Jour spunea...

multumesc pentru mesaj
http://www.filmul-asiatic.com/
:)

Viorica spunea...

Multumesc Belle!
Am vazut deja, cu multa greutate, primul episod din Bad Gauy.
Kim Nam Gil e fermecator, in ciuda rolului pe care il joaca.
Dar la adresa data de tine filmul s-a blocat la minutul 53 si a trebuit sa merg pe Mysoju.
Imi place filmul, desi pana acum nu e prea educativ...