joi, 6 mai 2010

Foaie vrede de dudau...

Azi am aflat ca avem mari sanse sa urmam exemplul Greciei. Doar se spune ca situatia in care se afla aceasta tara se datoreaza in mare parte mincuinii intretinute de guvern in ce priveste starea economiei, daca am inteles eu bine.

INSUSI EL, cel care conduce nemijlocit destinele tarii de ceva vreme (ca doar n-o sa credem ca papusa aia de paie de la Palatul Victoria are cu adevarat vreun cuvant de spus) a simtit nevoia sa apara la TV ca sa ne spuna ce trebuie sa facem ca FMIul sa aiba incredere in capacitatea administratorilor acestui stat al nostru de a nu mai trai pe datorie (ironic, nu, ni se cere sa nu avem deficit bugetar mare, adica sa nu traim pe datorie, ca sa putem sa ne imprumutam inca si mai mult, adica sa devenim datori vanduti).

Nu stiu daca am retinut eu corect toate aspectele prezentate de seful statului, desi m-am straduit sa nu pierd nici un cuvintel din atat de importanta covantare.

Stiu ca a inceput partea importanta a covantarii cu anuntul ca se vor scadea fondurile de salarii cu 25%, a continuat cu anuntul ca si ajutorul de somaj va scadea, cu 15%. deasemenea si pensiile, tot cu 15%, a pomenit ceva si de faptul ca ajutoarele sociale permit unora sa stea acasa pt ca in felul acesta castiga mai mult din ajutoare decat din salariu, a spus ca statul sustine incalzirea locuintelor prin sistemul de termoficare centralizata acordand ajutoare tuturor, dar asta nu se va mai intampla, ca salariul minim va fi de 600 de lei, ca nu se vor mai da (sau poate doar se vor reduce) subventii pt agricultori pt ca acolo e cea mai mare evaziune, de ex se dau 150E pe ha indiferent daca e cultivat sau nu si ca agricultorii prefera sa nu cultive pamantul pt ca oricum obtin subventii (aha, de aceea toate terenurile agricole din tara noastra au devenit parloaga!, de aceea nu mai vedem nicaieri fir de grau, porumb, floarea soarelui, soia sau rapita, pt ca hotii astia de agricultori iau subventia de la coana Europa si si-o baga in...) ca dovada in ultimii n ani (parca zece) s-au dat agriculturii 10 miliarde (miliarde de ce?) si s-au primit 300 milioane (milioane de curcubati, sau ce?)

S-a mai spus ca nici vorba de remaniere guvernamentala (unde sa mai gasesti in biata noastra tarisoara un nebun care sa vrea sa fie vesnic chemat la ordin la Cotroceni pt ca el nu are nici un cuvant de spus?) dar ca trebuie combatuta evaziunea fiscala si contrabanda (dezacordul nu-mi apartine) responsabili de existenta acestora fiind doi ministri, Vladescu si Blaga.

O imagine draga scorpionului nostru sef a fost aceea a unui om gras (hait, mi-am zis , e vorba de mine, ca sunt pensionara) de 200kg (m-am linistit, mai am pana sa ajung la asemenea dimensiuni) care sta in spatele unui om sfrijit, economia reala, si ii ia sfrijitului painea de la gura. Cica sunt 5 milioane de pensionari hraniti de 3 milioane de salariati (n-a precizat daca in acest nr de salariati intra si bugetarii).

E clar , trebuie sa incep o cura drastica de slabire. Rad eu, rad, dar uite ca cel mai credibil om in stat, Guvernatorul BNR, doamne , ce slab si tras la fata arata, spune ca salariul mediu de la privati e mai mic decat pensia medie. Intr-adevar asta nu e in regula, dar nu vad ce vina am eu.

Intrebat daca aceste masuri vor avea efect asupra privatilor (imi place sa cred ca reporterul de la ProTV voia sa stie daca sa se astepte ca si Adrian Sarbu sau cine mai e sef acolo sa-i reduca salariul Andreei Esca) Zeus a inceput sa prezinte o situatie mai mult decat roza care va fi cica, viitorul privatilor, care se vor scalda in...ma rog, va da norocul peste ei.

A mai spus maretul conducator ca numai PNLeii sunt de vina pt situatia in care ne aflam, ei si nu altii. Si a cerut solidaritatea celor din arcul guvernamental, semn ca ceva scartaie pe acolo.

Interesant este ca discursul Marelui Om de Stat a fost transmis in direct doar de televiziunile mogulilor, nici macar pupincuristii de la b1 nu au simtit nevoia sa preia transmisia sau sa o comenteze imediat (or fi asteptat indatii pretioase?) nu mai vorbesc de televiziunea de stat, care a preferat sa transmita altceva.

Niciun comentariu: