marți, 25 mai 2010

Cladiri neobisnuite.

Am primit mai multe emailuri cu subiectul cladiri neobisnuite (multumesc Dana si b.d.) care mi-au trezit interesul. Am dat bineinteles un search pe Google si am gasit mai multe situri cu poze si chiar informatii despre unele din aceste cladiri. Am zabovit mai mult pe cateva care au publicat adevarate liste cu acest gen de cladiri, ba chiar pe un site am gasit numai biserici neobisnuite, am ajuns la el abia dupa ce am studiat cu atentie alte doua pagini cu liste de biserici, toate insotite de fotografii.

Va dati seama ca acesta activitate mi-a luat ceva timp, am reusit insa, cu unele din pozele gasite cu ajutorul motorului de cautare amintit mai sus sa alcatuiesc un pps, pe care l-am publicat.

Am mai cautat si alte poze interesante (incitata fiind de un pps f frumos publicat pe Slideshare de cineva care imi urmareste pagina mea de ppsuri de acolo), cu Livre D'heures. Sunt niste ilustratii de manuscrise vechi de o frumusete tulburatoare. Am facut si cu cateva din imaginile puse la dispozitie de web prin intermediul Google un pps pe care va recomand sa il vedeti.

Mai jos o sa dau in clar adresele siturilor cu cladiri neobisnuite (unusual buildings), poate deveniti curiosi sa le vedeti si voi, mai ales ca in unele din ele veti o gasi cladire si doua biserici din Romania.

http://www.instantshift.com/2009/02/19/80-strange-and-fantastic-buildings-architecture/
http://villageofjoy.com/50-strange-buildings-of-the-world/
http://villageofjoy.com/50-strange-buildings-of-the-world-part-ii/
http://villageofjoy.com/50-strange-buildings-of-the-world-part-iii/
http://www.boredpanda.com/50-most-extraordinary-churches-of-the-world/
http://villageofjoy.com/20-unusual-churches-part-i/
http://villageofjoy.com/20-unusual-churches-part-ii/

Situl numit Village of Joy are si alte lucruri f interesante de vazut, timp, ochi si putere sa fie...

Dar vazand cam care au fost criteriile pt a considera o cladire mai neobisnuita am ajuns la concluzia ca am si eu in arhiva unele imagini cu cladiri care s-ar incadra in aceasta categorie:

Cand am revenit din calatoria cu peripetii din Paris unul din popasuri a fost facut in Austria. Acolo am remarcat aceasta cladire, noebisnuita mai ales prin copertina in forma de cozoroc de sapca de baseball din partea stanga a imaginii.

Aceasta cladire se afla in Paris, pe Champs Elisee, f aproape de Arcul de Triumf. Pe aceleasi Campii Elizee mai erau niste cladiri care adaposteau magazine de automobile care erau atat de deplasate in decor incat m-am revoltat si nu am vrut sa le fotografiez, acum imi pare rau, e posibil sa se incadrat in categoria de cladiri neobisnuite. La cladirea aceasta m-au impresionat jocurile de volume ale fatadei, alcatuita toata din sticla.


Turnul acesta din Cork mi se pare neobisnuit pt ca adaposteste Centrul Vizual, un soi de muzeu, acolo am gasit o harta gratuita f frunoasa a Cork-ului, in care erau prezentate mici imagini stilizate ale tuturor cladirilor mai importante din centrul orasului.

Aceasta cladire se afla tot in Paris, e ciudata anvelopa din sarme care alcatuiesc un soi de model dantelat. Poate ar fi trebuit sa public aici si Gradina Verticala, o cladire pe zidurile careia cresc plante decorative de parca ar avea peretii din pamant de flori, puteti gasi in albumul cu acelasi nume de pe Picasa.
Pe malul raului Lee, nu departe de Universitatea din Cork, se afla aceasta cladire, care are un soi de balcon in forma de cauta pt pasari.



Imaginile de mai sus sunt tot din Cork, ele reprezinta o cladire cu adevarat neobisnuita dar din pacate e inconjurata de copaci inalti care nu permit fotografierea ei in ansamblu. O parte destul de mare a cladirii pare suspendata, sprijinindu-se doar pe un stalp care pare fragil in comparatie cu masivitatea cladirii, in plus balcoanele sunt asezate intr-un mod neobisnuit. Aceasta este Lewis Glucksmann Gallery si se afla in curtea UCC. Am facut mai multe fotografii ale ei dar le-am publicat in albume care contin si alte fotografii din Cork, nu mai stiu exact in care, daca doriti si sunteti interesati le puteti cauta pe Picasa.

2 comentarii:

sara spunea...

Si eu am avut o intamplare din asta si stii ce mi-a placut mai mult?Viata se razbuna intotdeauna:eu mi-am intalnit colega peste 3 ani.Am iesit la o cafea(din fire sunt iertatoare!)si la un moment dat isi cere scuze pentru cele intamplate atunci si-mi spune cu lacrimi in ochi ca s-a casatorit cu tipul,au un copil,dar ca el...o inseala cu cea mai buna prietena a ei...poate a simtit nevoia sa se confeseze cuiva care a trecut prin asta,nu stiu ,nu mi-a parut bine,dar am avut asa ,un sentiment de eliberare...

Viorica spunea...

Daca citeste altcineva comentariul tau nu pricepe nimic :)) Ai vrut sa comentezi la recenzia de film.
Eu cred ca pritena ta ti-a facut un serviciu, cum de altfel mi-a facut si fosta mea prietena.
Sunt si cazuri mai fericite, cand intrusa nu are succes si atunci relatia e parca si mai puternica intre cei atacati.
Cine imi citeste toate comentariile stie...