Raspunsul persoanei de la ghiseu a fost scurt si descurajant: s-au vandut toate biletele pana vineri. Daca venim a doua zi f devreme s-ar putea sa renunte cineva la bilet. Evident nu era o solutie. Ar fi fost daca sotul meu era singur. Cand ne indreptam spre iesirea din gara ne-a acostat un tanar cu "salutul romanesc". Eram tare nervoasa si nu am inteles prea bine ce a zis, dar mi-e teama ca raspunsul meu nu poate fi reprodus. Dupa ce bietul de el a renuntat sa mai astepte mila de la noi am facut haz de necaz gandindu-ne ca nu se stie ce ne rezerva viitorul, un lucru e sigur, sa nu contam pe solidaritatea romaneasca.
Daca ca tot eram condamnati sa stam in Paris am decis sa ne bucuram de sejur. Pt ca facusem un pps cu gradinile de la Versailles iar fiica mai mica il vizitase in scurta ei trecere prin Paris am propus sa mergem la Versailles. Pt asta trebuia sa luam RERul de la statia Domul Invalizilor. Daca tot am ajuns acolo am mers si la Dom. In fata fiecarei peluze era un anunt ca jocul cu balonul (mingea de fotbal) e strict interzis. Atata doar ca la Paris notiunile de strict si de interzis sunt f relative, chiar in fata Domului doua echipe cu tricouri diferite incinsesera o miuta de mama focului. Iar pe cealalta peluza niste girl-scouts (chiar asa se cheama, scouts, la noi le zice cercetasi) venite se pare cu instructoarea lor sa cunoasca istoria tarii se pregateau de picnic.
Am intrat in curte si ne-am apropiat de Dom. Undeva, de sus, de pe fatada, Napoleon privea sever la noi.
Am intrat in curtea interioara, unde erau expuse tot soiul de arme, mi-a atras atentia un stramos al tancurilor din vremurile noastre (il puteti vedea pe Picasa, la linkul dat mai sus) si am dat o f scurta raita in muzeul dedicat istoriei armatei franceze (era cam tarziu si noi ne planificasem sa mergem si la Versailles, nu-i asa?)
Totusi, nu puteam rata sa vizitem biserica din incinta, Eglise St Louis. Asa cum ii sta bine unui obiectiv turistic, biserica este f veche si in ea sunt etalate cu mandrie ce bruma de steaguri inamice capturate au mai fost salvate dupa revolutie, plus cele capturate de Napoleon I.
Ce mai e de remarcat in aceasta biserica este seria de 13 tablouri reprezentand patimile lui Iisus, precum si o statuie reprezentand pe Christos mort, avand deasupra o reproducere a controversatului tablou "Christos au tombeau" de Holbein cel tanar pt a se putea face o comparatie in ce priveste viziunea asupra acestui subiect a celor doi artisti. Cautand, fara succes, sa aflu cine e autorul sculpturii, am aflat de ce ii zicea acestui edificiu Hotel des Invalides, pt ca in 1670, cand a fost construit la ordinul Lui Ludovic al XIV-lea, a fost destinat sa adaposteasca 4000 de veterani de razboi. O pagina cu f multe informatii ii este dedicata acestui subiect de catre Wikipedia.
N-am mai cumparat bilete pt vizitarea mormantului lui Napoleon, ci ne-am indreptat spre RER. Norocul nostru ca aceasta personalul acestei linii nu era in greva. Calatoria nu a durat mult dar am facut cateva poze. Si am ajuns la Versailles unde multimea de turisti care s-a revarsat din tren a fost cel mai bun ghid spre palat. Acolo era o coada imensa la biletele pt intrarea in Chateau. Facusem o vizita virtuala cu ocazia intocmirii unuia dintre cele mai vizitate ppsuri ale mele si am renuntat sa incercam sa luam bilete de la acesta coada, ne-am asezat la una ceva mai mica, unde am dat tot 8E de persoana (probabil cel mai mic pret care se poate plati pt vizitarea unui obiectiv turistic) pt a vizita gradinile unde avea loc un soi de montaj de muzica si apa, urmand ca seara sa fie prezentat un spectacol ce se promitea a fi grandios, dar pt care trebuiau platiti 20E de persoana. In situatia in care ne aflam, fara sa stim cat ne va mai costa excursia asta, nu era cazul sa stam si la acel spectacol.
Muzica, simfonica, parea ubicua, nu am reusit sa descopar unde erau ascunse difuzoarele. Multimea de fantani arteziene, care de care mai somptuoase, precum si nenumaratele statui, ca si ambarcatiunile care se plimbau pe Grand Canal sau copacii care stateau disciplinati in spatele unor garduri au meritat toti banii. Statuile, albe de parca erau atunci cioplite, isi mai tradau cateodata vechimea prin lipsa vreunei parti de membru, se observau ca erau statui lipsa pt ca unele au fost ridicate in vederea restaurarii si inca nu se terminase acel proces.
Vazand toate acele splendori sotul meu repeta mereu "acum inteleg de ce s-a facut revolutia". Nu i-am replicat ca dupa revolutie Palatul a devenit resedinta imperiala, vremea era prea frumoasa iar minunatiile la tot pasul ca sa fiu dispusa la o discutie in contradictoriu.
Cel mai mult mi-a placut o fantana care isi datora farmecul exclusiv jetului de apa, prin care se zarea si curcubeul, Fantana Obelisc.
Pe acelasi palier cu palatul erau fantani decorate pe margini cu statui alegorice ale diferitelor rauri ale Frantei, n-am putut sa retin cum se cheama fiecare.
Majoritatea celorlalte statui erau inspirate din mitologia antica grecesco-romana, un ex e acesta statuie a Dianei, din pacate defectul aparatului face ca poza sa aiba o pata inestetica. La alte poze am reusit sa decupez in asa fel incat sa nu apara petele, dar nu la toate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu