joi, 27 mai 2010

Cica sa nu crezi in astrologie

Printre numeroasele newslettere (ce zici Lia, se admite stalcirea limbii romane in cazul de fata?) la care m-am abonat dealungul anilor e unul care imi da zilnic sfaturi ce trebuie sa fac tinand cont de pozitia astelor din ziua curenta in raport cu harta astrala din momentul nasterii.

Si ce credeti ca-mi zic astrele sa fac intre 25 aprilie si 4 iulie (n-are nici o legatura cu ziua natioanal a USA) 2010? Nu va mai fierb, dau iar copy/paste si apoi o sa traduc:

You just won't take any guff from anyone now, especially if you have the feeling that they've been taking advantage of your hardworking spirit. To heck with the powers that be, or anyone else who's got their own private agenda. Say what's in your heart. You'll be respected for it.

N-o sa accepti nici o prostie din partea cuiva, mai ales daca ai sentimentul ca profita de spiritul tau care munceste din greu (in cazul de fata e vorba de degetele cu care clampanesc pe taste, cred). La naiba cu cei ce au puterea sau oricine altcineva care are niste obiective ascunse, pe care incearca sa le atinga pe seama ta (stiu ca in engleza e mai concis: their own private agenda). Spune ce ai pe suflet. Vei fi respectata pt asta.

Pai deocamdata ma apasa pe suflet faptul ca si acum, in al 13-lea ceas, the powers that be ma iau de proasta. Cand au inceput sa dea oamenii afara, pe la inceputul guvernarii Boc I (nu intaiul, cum s-ar putea crede, nici primul din tara, ca el saracul e cam ultimul in ce priveste puterea de decizie) spunea marele nostru primministru, cu gurita lui aia mincinoasa, ca se vor face economii la buget. In acelasi timp ii asigura pe cei pusi pe liber ca li se vor plati salarii compensatorii.

Mi-a fost imposibil sa pricep unde era marea economie imediata daca oamenii aceia primeau de la buget atat salarii compensatorii cat si ajutor de somaj in timp ce bugetul de stat pierdea impozitele si contributiile la diferitele fonduri (de somaj, de sanatate, etc) pe care le plateste oricare salariat.

Mare campanie mare (inca in derulare labe1 TV) si mare tam-tam pe tema pensiilor nesimtite, acelasi purtator de ciuvant de Zeus si urmasa lui sustinand ca de-aia i s-a dat de catre parlament un sut in partile dorsale. Rezultatul? Mamei mele, care are o pensie nesimtita de urmas de vreo 500 de lei i se ia din aceasta 15% (observati ca nu fac argumentatie pro domo, desi sunt si eu pensionara, bineinteles cu o pensie ceva mai mare decat a mamei mele, pt ca eu, spre deosebire de ea, am avut si serviciu) .

Dupa alegerile prezidentiale am reprosat printr-o scrisoare deschisa diasporei ca ne-a tradat alegand pt noi un presedinte inclinat spre autoritarism. Mama, ce mi-am luat-o, ce vehementa si ce acuzatii pe capul lor, dar si al celor aflati inca in tara. Domnule Andrei din SUA (sper ca nu te-ai reintors acolo dupa ce ti-ai indeplinit cu brio misiunea de a convinge pe diasporeni ca in tara noastra nu va mai ramane picior de comunist care sa suga la ugerul banilor de la buget si ai revenit in tara) esti mandru de alegerea facuta?

Dar tu, Lavi, care stiai mai bine decat mine care e situatia in tara? De ce nu veniti acum sa ma combateti, sa va laudati cu clarviziunea de care ati dat dovada? Sa nu-mi veniti cu argumentul ca e criza mondiala, pt ca nicaieri in lume nu se iau bani de la pensionari ca sa se astupe gaurile pe care o guvernare incompetenta, tinuta in Palatul Victoria cu respiratie artificiala le-a facut in f scurt timp (OK, adaugand la alte administratii, tot atat de devotate binelui public dar mai norocoase in ce priveste contextul economic international)

Sa nu-mi spuneti ca nu am dreptate in ce priveste autoritarismul cand masurile de austeritate, ramase batute in cuie dupa asa-zisele consultari cu partenerii sociali, nu au fost prezentate de marioneta ce tine loc de primministru ci de INSUSI EL.

Bun, acum sa vedem daca Astrology.com Your Daily Forecast este o sursa de incredere sau nu, daca voi fi sau respectata pt ca am spus ce am avut pe suflet.

Niciun comentariu: