joi, 24 septembrie 2009

Pohta ce-am pohtit!

Ma tot intrebam ca proasta de vreo cateva luni incoace oare de ce se straduieste atat guvernul acesta, aflat sub cel mai inalt patronaj posibil in tara noastra si cu o majoritate covarsitoare in parlament (teoretic nici FSNul originar nu avea atata in acel pretins prim parlament democratic de dupa iepoca de aur) sa dovedeasca faptul ca parlamentul nu mai are practic nici o putere, nici macar cea legislativa, in ciuda faptului ca a fost ales chipurile uninominal.

Si in timpul Perestroikai se pretindea ca se fac alegeri uninominale (ba chiar si in 87 se pretindea la noi acelasi lucru, pt ca se prezentau liste cu doi candidati: primul cel care trebuia sa iasa si al doilea de umplutura, am aflat asta cand s-a iscat un mare scandal pt ca am inversat fara sa vreau ordinea pe lista, habar n-am cum s-a rezolvat asta in final) dar cum toti catindatii emanau (si n-am scris intamplator emanau, se aude la presedentia de onoare a PSD?)-- din acelasi partid democratia era mai mult decat originala.

Nu e mai putin adevarat ca am fost, ca toata lumea, revoltata de modul in care parlamentarii si-au votat intr-o veselie privilegii la care activistii comunisti nici nu visau, dar ma intreb din nou, la fel ca mai sus, nu cumva si aceste legi au trebuit semnate de presedintii tarii?

Ei, azi cred ca am capatat si raspunsul la intrebari prin propunerea de a se reinvia Marea Adunare Nationala, cam cu acelasi rol ca pe vremuri, adica de aplaudaci ai maretelor idei emanate chipurile de un guvern de paie aflat sub inaltul patronaj al celui mai luminat presedinte posibil, pt ca e clar ca marinelul e convins ca prin aceasta lovituria de imagine si-a asigurat inca un cincinal in care "sa traim bine"!

Si mie mi se pare ca sunt cam multi reprezentanti ai maselor intr-un for legiutor care nu prea reuseste decat fffff rar sa dea si legi bune, dar de aici si pana a-l dori redus la marioneta e cale lunga. In ce priveste reducerea coruptiei am sa zic atat : vise, vise. Si nici nu cred ca am sa ma imbogatesc brusc prin economiile pe care le face statul (din impozitele platite si de mine) inghesuind parlamentul intr-o singura camera.

Poate ar fi fost mai bine sa se stabileasca mai exact care e rolul fiecarei camere, care e cea cu mai mare autoritate (cum e in USA, de ex) ca sa nu se mai calce pe picioare cand au de examinat si aprobat vreo lege si sa nu mai dureze o vesnicie luarea unor decizii importante.

Cred ca am mai inteles ceva azi (mi-a palpait un beculet) si anume de ce dorea cu atata inversunare cel mai iubit fiu al poporului suveran sa fie aleasa in Parlamentul European fiica la a carei crestere (am scris intai educatie, pe urma am realizat ca nu despre asta vorbea mandrul tata) a contribuit in mod nemijlocit si permanent, cand a vorbit despre rolul covarsitor pe care il va juca PE dupa adoptarea Tratatuluide la Lisabona, rol care va face inutila existenta parlamentelor nationale. Sau poate n-am inteles eu bine?

Si acum sa explic de ce mi-am intitulat asa articolul. Nu m-am referit in nici in caz la mai vechiul tovaras de chefuri de la Golden Blitz si delirul sau mihaivitezesc ci la faptul ca de vreo noua luni incoace taticul neamului nu pierde nici o ocazie sa se autofelicite ce idee geniala a avut cand a moshit un guvern atat de competent.

Niciun comentariu: