luni, 28 septembrie 2009

DaeJang Geum = Giuvaerul Palatului Destine

Mitologia greaca e plina de povesti despre rolul destinului in viata oamenilor. Cea mai cunoscuta poate, si o amintesc pt ca tocmai s-a incheiat festivalul George Enescu iar muzicianul nostru i-a dedicat o opera, e cea a lui Oedip. Ce e interesant in aceste mituri e ca indiferent ce masuri se iau pt a nu se implini profetiile soarta nemiloasa isi vede de drumul ei.

Si poporul nostru crede adesea in destine, am auzit dealungul anilor cateva asemenea povesti in care ursitoarele anunta familia la nasterea pruncului ce soarta, ce destin va avea acesta si daca familiei nu-i convine ce i se spune si ia masuri ca cele vestite sa nu se intample totul se dovedeste pana la urma zadarnic.

Toate cele de mai sus mi s-au parut specifice culturii occidentale, iata insa ca in noaptea asta, cand prin perseverenta am reusit sa gasesc un site unde nu numai ca am gasit o prezentare a serialului Giuvaerul Palatului, dar si un link unde pot sa vad serialul, cu subtitrari in engleza, free online, vazand primul episod (am spus, ca raspuns la un comentariu, ca am pierdut primele episoade atunci cand au fost difuzate de TVR1) am constatat ca si in cultura coreeana exista credinta ca unele previziuni se vor implini aidoma, indiferent ce face omul ca sa se sustraga destinului sau.

Trebuie sa spun ca pt a vedea episoadele a fost nevoie nu numai sa ma inregistrez la acel site, ci si sa instalez versiunea de Winamp necesara vizionarii, (si ma bucur ca am reusit, desi cunostintele mele de IT sunt dobandite mai mult dupa ureche) pt ca Windows Media Playerul meu dadea mereu eroare.

Pt cei care vor sa stie cate episoade are serialul o sa spun ca exista variante cu 54, 70 sau chiar 80 de episoade. Dupa toate aparentele TVR1 a achizitionat varianta cu 54 de episoade.
Din pacate eu nu am reusit sa gasesc un site unde sa fie toate subtitrarile in romana ale episoadelor, cele in engleza mai au scapari (chiar si eu am pierdut cateva cuvinte din unele replici mai lungi in timpul vizionarii primului episod) dar e posibil ca acea(acele) persoana(e) care a(u) pus pe situl indicat subtitrarile in romana ale primelor episoade sa continuie cu aceasta munca patriotica, pt care ii(le) multumesc anticipat.

Niciun comentariu: