vineri, 27 martie 2009

Campionatul Mondial de Patinaj Artistic Dans Original

Am fost tentata sa scriu intai despre finala la baieti, dar am sa procedez precum francezii si am s-o las azi pt mai tarziu "pour la bonne bouche".

Dansul original anul acesta a avut ca tema dansurile anilor 20-30-40. Deci si costumele au fost adecvate (mai putin rochita Oksanei Domnina), adica niste rochite mai degraba caraghioase, care mi-au amintit de "Marele Gatsby". Ma intreb cat or sa rada urmasii nostri de buricele expuse vederii, de pantalonii destul de caraghiosi si de piersingurile si de tatuajele atat de populare in anii din urma. Oricat ar fi de justificata moda de incalzirea globala mi se face mie frig cand vad jachetelele scurte, care lasa talia descoperita in zilele geroase. Cand esti tanar ti se pare ca esti indestructibil dar fatucile astea vor plange de durere cand vor mai inainta in varsta.

Dar sa revin la patinele noastre si sa spun ca, spre deosebire de patinele folosite la individual sau perechi, lamele patinelor de la dans sunt mai scurte, lipsite de zimtii atat de necesari pt elanul de la sarituri si au curbura mai mare, pt a permite muchii mai adanci. In plus arbitrii de la dans sunt specializati pe aceasta ramura a patinajului artistic. La dans deasemenea sunt permise accesoriile (care uneori fac sarea si piperul programului, cum a fost cazul legaturilor care acopereau ochii Albenei Denkova, am sa spun aici ca Maxim Stavinski se afla la inchisoare pt ca a provocat un accident de circulatie soldat cu morti). Patinoarele americane sunt mai lungi si mai inguste decat cele europene.

Am scris cele de mai sus pt ca prima pereche pe care am vazut-o, cea a fratilor germani Hermann, a folosit ca accesoriu un trandafir rosu pe care baiatul l-a aruncat la final in tribune. Altfel desi Gafencu crede ca e opereche de viitor iar programul a fost destulde atractiv, desi cam simplut, mie nu mi s-a parut ca ar fi stralucit prin ceva.

Mie mai degraba mi se pare de viitor perechea italiana Anna Cappeliini/Luca Lanotte care a patinat cu vadita placere avand, ca sa-l citez pe FG, un program dens si intens, cu o coordonare f buna intre ei si un patinaj in oglinda f interesant.

Sunt de apreciat pt tenacitate si perseverenta veteranii Cristine Fraser/ Igor Lukanin. La inceput nici n-am recunoscut-o cu ochelarii imensi, parul alb si rochita portocalie care o facea sa apara deadreptul grasa. Pe parcursul programului rochita s-a metamorfozat intr-una albastru intens, f tinereasca, ritmul insa a fost tot timpul alert, mesajul fiind ca dansul se poate practica indiferent de varsta, chiar si o bunicuta intinereste atunci cand danseaza (toute proportion gardee, in special dimensiunile mele, acum nu ma mai mir ca familia mea, in special verii si verisoarele mai tinere, au admirat placerea cu care ma zbantzui la nunti, mai ales la ultima din ele, de la care am plecat direct la spital, e drept ca pt niste analize necesare pt a-mi trata o problema la ureche).
Mi-a placut f mult ridicarea "in cosulet", m-a distrat si comentariul lui FG "isi gasesc usor zonele de congruenta"

La perechea lituaniana, mult sub nivelul compatriotilor care de acum sunt profesionisti, MD/PV, am admirat faptul ca a facut in pirueta combinata si o pirueta Bielmann, care ma incanta de cate ori o vad.

Spre rusinea mea trebuie sa marturisesc ca am adormit la un moment dat, mi se intampla uneori cand vad la TV un concert sau alt program care ma relaxeaza (pt ca-mi place f mult), sa atipesc un timp, din fericire ma trezesc inaite de a se termina, asa s-a intamplat si de data asta si am putut vedea restul programului incepand cu perechea din Canada Vanessa Crone/Paul Poirier. Ce ii caracterizeaza pe ei e faptul ca danseaza cu spatele f cabrat, scotand mult in afara poponetul, in special al lui Paul, chiar m-am intrebat la un moment dat daca nu si-a pus silicoane in posterior (am vazut un episod din Chicago Hope in care un pacient a decedat in urma unei injectii in posterior, care injectie a spart punga de silicon) Pt ca ei nu au mari asteptari de la acest campionat au dansat f relaxati, o placere de privit. Mi-aplacut cum o tanara din staful lor, aflata langa mantinela, a sarit in sus de bucurie de cateva ori, ca o minge, la sfarsitul programului.

Mi-au placut si perechile franceze Natalie Pechalat/Fabian Bourzat si Pernelle Caron/Mathieu Jost, in special prima, pt ca au dat dovada de inventivitatea caracteristica francezilor.

Perechea rusa Oksana Domnina/ Maxim Shabalin a dansat pe un vals interpretat de o orhestra de jazz, muzica imperiala,cum a zis YG, avand un program mai degraba clasic, si rochita Domninei era mai eleganta si de tip mai clasic decat celelalte (o alta rochita care iesea in evidenta prin faptul ca era mai lunga decat celelalte rochite, f scurte, a fost purtata de Sinead Kerr). Interpretarea a fost de o eleganta deosebita, asa cum ne-a obisnuit scoala rusa de dans.

Totusi cealalta pereche rusa, Jana Hohlova/ Serghei Novitski, a avut costume si program mai adecvate temei, mi-au amintit de un rock dansat exceptional de Ilia Averbuch/ Irina Lobaceva (tocmai am aflat ca IA/IL au divortat, si cand ma gandesc ca el a renuntat sa danseze cu Marina Anisina, pt ca s-a indragostit de IL...),poate si pt ca programul lor a fost f alert.

Cand au intrat pe gheata TanithBelbin/Benjamin Agosta pe ecran a aparut clasamentul intermediar: OD/MS, MM/SN si NP/FB, toti europeni. "Marca" Natalia Liniciuc Ghenadi Karponosov si-a aratat intrega valoare, dansul a fost f spectaculos, dinamic si armonios, chiar perfect. Nu mai vorbesc cat de frumoasa e Tanith.

Un program bun au prezentat si americanii Meryl Davis/Charlie White, comentatorii i-au laudat remarcand sincronizarea buna, care ii face sa apara ca un cuplu sudat, eu am remarcat o usoara dezechilibrare a lui CW si faptul ca parca nu aveau stralucirea cuplului TB/BA.

Perechea canadiana Tessa Virtue/Scott Moir, antrenata ca si cea americana despre care am vorbit mai sus, de cuplul Igor Shpilband/Marina Zueva, a avut ridicari indraznete, chiar periculoase, deasemenea m-a incantat cu pirueta Bielmann executata de mai multe ori, dar SM s-a dezechilibrat la un moment dat. Poate e momentul sa scriu aici ca am observat ca pana sa inceapa programul propriu zis cele mai multe perechi fac cateva figuri simple, oferind un adevarat minispectacol. Deasemenea trebuie sa spun ca mai toate piruetele seamana, mai ales ca dificultate, cu cele de la perechi.

Programul fratilor Kerr a fost, ca de obicei, o adevarata incantare, mai ales cand l-a ridicat ea pe el sau el a ridicat-o si a purtat-o pe gheata cu capul in jos (al ei, nu al lui :) Au avut un program care-ti taie rasuflarea, executat f precis. Se observa cum cresc in valoare din ce in ce. Interesant este ca si-au urmat antrenorul, pe Evgheni Platov, la Montpelier si apoi la Moscova, unde EP a fost jurat intr-un Reality Show.

Ultima pereche, alcatuita din italienii Federica Faiella/Massimo Scali a "reusit" din nou sa cada, de data asta Massimo agatand-o si pe Federica, la Torino ea l-a scapat in cap, comentatorii au zis ca privirea de gheata cu care l-a fixat Federica pe Massimo le-a amintit de Torino, mie mi-a amintit tot de Torino, dar de expresia Barbarei F-P cand s-a uitat la partenerul ei, Maurizio Margalio, care o scapase din brate.

Clasamentul intermediar:

Oksana DOMNINA / Maxim SHABALIN Rusia
Tanith BELBIN / Benjamin AGOSTO USA
Tessa VIRTUE / Scott MOIR Canada
Meryl DAVIS / Charlie WHITE USA
Jana KHOKHLOVA / Sergei NOVITSKI Rusia
Nathalie PECHALAT / Fabian BOURZAT Franta
Sinead KERR / John KERR Marea Britanie
Federica FAIELLA / Massimo SCALI Italia
Pernelle CARRON / Matthieu JOST Franta
Anna CAPPELLINI / Luca LANOTTE Italia

Niciun comentariu: