joi, 18 septembrie 2008

Jurnal de calatorie Cork 30-31 August 2008

Intai sunt datoare o precizare: Dublinul va ajunge, impreuna cu suburbiile, la 2 milioane locuitori cam prin 2021, deci traficul civilizat are o explicatie.
nepotelei ii vom spune de acum Lia, ginerelui Vasile si fiicei Maria.
Am profitat de ultimele zile de vacanta ale Liei si ale lui Vasile si ne-am plimbat putin prin Cork, eu fiind, desigur, inarmata cu aparatul de fotografiat. Am facut o multime de poze, mai multe in prima zi, pt ca am plecat mai devreme de acasa, in ziua a doua, dupa cum am spus, Lia a avut dimineata program de calarie.
Desi Mariei nu-i place orasul, eu am vazut o multime de cladiri impozante sau chiar frumoase. Cea mai frumoasa si impozanta e St Finn Barre’s Cathedral, anglicano-episcopaliana. Maria mi-a spus ca orasul e alcatuit din doua parti: cea estica a fost locuita in principal de englezi si e mai bogata si mai aspectuoasa, acolo se afla St Finn Barre si cea vestica, locuita mai ales de irlandezi, mai saracacioasa, lucru care se vede si din aspectul catedralei St Mary, catolica, dar aceasta catedrala o voi vizita mai tarziu. In partea vestica e si inchisoarea in care a murit, facand greva foamei, unul din eroii lor natioanli. Chiar in centru e un monument dedicat eroilor luptei pt independenta. Mergand spre supermarket, in ziua treia, am vazut pe un zid scris mare IRA, dar si fuck Garda, politia irlandeza.
Am mers prin parcul Fitzgerald, pe malul raului Lee, frumos si verde, f curat. Pe malul opus se afla, desigur, o berarie, f mare, cam de dimensiunile Guinessului dublinez. In Dublin am vazut doi insi, un barbat si o femeie, tepeni de beti, carora m-am jenat sa le fac o poza, pe urma mi-a parut rau.
Autobuzul care merge pe langa complexul unde locuiesc copiii circula rar dar e mare, incapator si cu scaune tapitate cu plus. In una din calatorii se afla in autobuz si un individ f „vesel”.
Ce mi-a placut mie la irlandezi e respectul fata de cei care vor sa faca fotografii: zambesc, se opresc si chiar se dau la o parte pt a ingadui un unghi mai bun fotografului.

Un comentariu:

Anonim spunea...

deci de mine ai uitat, gata?! mie cum imi zici acum :D ?