duminică, 29 iunie 2008

SF

Pt ca am tot vorbit despre marea mea dragoste, literatura SF o sa incerc sa-mi explic mie insami de unde mi se trage. Pai raspunsul e simplu, de la Colectia de Povestiri Stiintifico Fantastice, editata de revista Stiinta si Tehnica, la care era abonat tatal meu. Colectia consta din niste brosurele subtirele-subtirele, care apareau odata pe luna, incat pt a ajunge la capatul unora dintre ele se intampla sa treaca si 7 luni. Acolo am citit "Nebuloasa din Andromeda", o editie mai completa decat cea pe care am gasit-o mai tarziu tradusa in franceza, am citit prima data despre sacrificiile umane practicate de amerindieni, despre sinantrop, despre Maelstrom si cate altele... Pana si povestiri de Arthur Conan Doyle au aparut in acea colectie.
Si pt ca tot e vorba de SF ma gandesc ca era mai bine daca, in loc sa devina mare jurnalist, Cristian Tudor Popescu ramanea la SF. Si el a fost o mare dezamagire. Dupa 89 m-am trezit ca idolii tineretii mele: Sergiu Nicolaescu, Razvan Theodorescu, Marin Sorescu (am stat la o coada imensa sa cumpar o carte de el pt a lua autograf, dar s-au terminat inainte sa-mi vina randul), Octavian Paler, Romulus Vulpescu, s-au prabusit cu nasul in tarana.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Mda! Am citit cateva si eu. Hoiti-toiti mi-a ramas in minte. Ulterior ma delectam cu Almanahul SF a carui colectie o am si acum. Mare dreptate ai cand esti dezamagita de statui pe care libertatea de dupa 89 le-a transformat in pulbere.