marți, 10 iunie 2008

Fractali

Cand mi-am creat pagina de iGoogle si am ales gadgeturile nici nu banuiam unde voi ajunge admirand Fractal of the Day. Am inceput sa caut alti fractali pe web si astfel l-am descoperit pe Jock Cooper la http://www.fractal-recursions.com/ unde se afla sute de opere de arta, una mai frumoasa ca alta. Preferata mea se numeste Coral, dar nici Xmas Tree nu e de lepadat. Vazand acei fractali mi-am amintit de un roman de Arthur C. Clarke, al carui nume l-am uitat si in care tema principala o constituiau fractalii. Am aflat atunci ca cei mai cunoscuti fractali sunt fulgii de zapada. Eroina romanului era o matematiciana care inebunise si toata ziua o petrecea in fata unui mare ecran unde lucra la fractali si se adancea in abisurile lor, odata cu schimbarea culorii si formei. In gradina casei avea un lac in forma de Mandelbrot Set, care avea un rol important in trama romanului. Mi-a luat ceva timp pana sa aflu cum arata un set Mandelbrot (intre timp am aflat ca exista si Julia set) dar abia vazand minunatii fractali din site am inteles ca si eu faceam fractali, cam cum monsieur Jourdain facea proza, fara sa stiu, de cate ori crosetam cate un milieu.
Am mai descoperit intre timp si alt site, al lui Cory Eche
:
http://www.enchgallery.com/fractals/fracthumbs.htm
Privind doar cateva din operele expuse incep sa inteleg de ce a inebunit matematiciana, cu greu m-am hotarat sa inchid fereastra.
Tot umbland pe Sf G l-am gasit si pe tizul sotului meu, un matematician care se ocupa de....fractali!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Uau, ce minunatii! Nu stiu exact de ce e nevoie de matematica dar, iata, corola de minuni a lumii are nevoie si de mate si de fizica. De fapt stiam asta, postul meu era doar o mini-revolta inutila :-) Negarea realitatii?!? :-)

Toate cele bune, te sarut!

Viorica spunea...

"Uau, ce minunatii!"
Asa am zis si eu cand le-am vazut.
E buna si cate o revolta din cand in cand