duminică, 29 iunie 2008

The God Themselves

Semn de batranete: a inceput sa-mi fie dor de vremea cand eram membru al British Council (Biblioteca Engleza). Nu cred ca voi putea vreodata sa-i multumesc deajuns Ancutei ca m-a luat de mana si m-a dus acolo, intr-o vreme cand relatiile cu strainii erau f atent monitorizate.
Doamne, cate carti bune am citit de acolo, incepand cu draga de Ruth Rendel, recomandata de o indiana intr-una din primele vizite (au aparut traduceri dar n-am incercat nici macar sa le rasfoiesc de pe raft, cum faceam altadata, de teama sa nu se adevereasca iar tradutore=traditore, motivul principal pt care am inceput sa invat limbi straine, in special fara profesor), continuand cu Tolkien (minunatele lui Povesti neterminate), Isaac Asimov, A C Clarke (cu cata invidie se uitau unii tineri cand constatau ca am pus mana pe ele inaintea lor!) , John Masters (cartile lui despre India sunt f bine scrise), etc.
Mi-as dori sa recitesc "Zeii insisi", de Isaac Asimov, cartea al carei nume se regaseste in titlul articolului.
Nu am realizat imediat ca sursa de inspiratie o constituie dogma crestina a Sfintei Treimi. Prima parte descrie avatarul unei perechi ("si te vei uni cu aleasa ta si veti deveni unul", cum scrie in Biblie), partea a doua e dedicata universului in care cele trei fiinte care alcatuiesc intregul provin de fapt din perechea descrisa in primul univers, intre aceste doua universuri existand legaturi, dar atat de rare si sporadice incat sunt privite drept minuni. Asa imi amintesc eu subiectul, dupa mai bine de 15 ani.
Dragii mei cititori de emailuri, daca nu v-a speriat avalansa lor si ati reusit sa-mi cititi articolele si aveti de facut comentarii, nu ezitati sa apasati pe Viorica, linkul care apare la sfarsitul mesajului, apare fereastra cu blogul meu, iar la sfarsitul articolului apare Comentarii. Apasati acolo. Nu stiu daca se primesc comentarii si de la cei care nu au cont Google, dar puteti incerca.

Niciun comentariu: