miercuri, 18 iunie 2008

Samanea Saman







Ce-mi place cum suna, parca ar fi nume de artist de la Bollywood :-)



De fapt e numele unor arbori pe care ii admir de cativa ani pe strada mea, dar abia de curand l-am aflat. Pt ca seamana cu frunzele de salcam le-am cautat la Acacia, dar acolo am gasit doar cu flori (pamatufuri) albe sau galbene. Uitandu-ma intr-o noapte la poze de flori (sunt tip bufnita, care prefera sa stea noaptea treaza si sa doarma dimineata mai tarziu) am gasit Mimoza Pudica cu pamatuf roz. Evrika, am strigat in sinea mea, dar m-am dezumflat cand am vazut ca e taratoare. Nu m-am demobilizat si am dat un search pe mimosacee. Si, voila, Samanea sau Albizia Saman in toata spendeata. Cica e arbore tropical sau subtropical, se mai cheama Monkey Pod sau Rainy Tree pt ca e mereu umbra si umezeala sub el, copiii mananca pastaile crude, care ar fi cam astringente, se foloseste ca arbore care face umbra pt arborii de cafea sau vanilie, pastaile se dau la animale ca furaj. Se inmulteste fie prin seminte, fie vegetativ, din ramuri plantate in pamant sau din copaci fara radacina (daca stiam asta atunci cand cineva a rupt unul dintre copacei foloseam copacelul rupt pt a-l planta in alta parte). Din seminte se face rasad care se planteaza intr-un loc insorit, pt ca samanul nu suporta deloc umbra. Cei de pe strada noastra incep sa infloreasca in iunie si infloresc mereu pana toamna tarziu. Se spune ca nu rezista la ger dar au rezistat la iarna carea fost extrem de geroasa acum doi ani. Pastaile au reusit sa se coaca, desi in literatura spune ca nu se prea coc. Pesemne in locurile de bastina (America de Sud si Asia) nu prea apuca, pt ca sunt culese. Sunt mimosacee pt ca la umbra sau seara li se strang frunzele.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Superbe pozele! Ma bucur ca iei in serios ocupatia de blogger si scrii mai des :)
Poate ar trebui sa-ti promovezi mai mult bloguletul asta. Chiar merita! Te-am adaugat la recomandarile mele :)

PS Pentru comentarii poate ar fi bine sa adaugi si optiunea Name/URL pentru ca nu toata lumea are cont pe bloger sau open ID.