sâmbătă, 16 aprilie 2011

Pigmeul si Baschetbalista.

Caracterizarea nu-mi apartine, a facut-o Sergiu Andon. Ieri am stat cu sufletul la gura sa urmaresc telenovela: "o ia sau n-o ia?" Problema nationala. Moni nefardata, tacuta (nici nu stiti cat am apreciat-o pt asta), trista si resemnata asteptand ore in sir mai ceva ca la poarta raiului, apoi goana spre fosta ei resedinta, pacat ca n-am cronometrat-o, cam gafaiau politistii care incercau s-o protejeze (unul chiar l-a luat de gat pe bodyguardul lu' Iri care nu voia s-o lase sa intre) ce mai, am palpitat si noi alaturi de ea. Mamita zicea mereu "vrea fata pt pensie alimentara") aceia (voiam sa scriu aia, dar fara diacritice e mai greu) de la TV isi dadeau fiecare cu presuputa cum le venea si lor, bine ca s-a terminat cu bine si pigmeul a incetat sa-si mai arate puterea uriasa a banilor lu' ta-su.

Adevarul e ca ma doare fix in pix la cine sta razgaiata aia cu chilotii ei Svarovsky cu tot, dar eram curioasa daca in Romanica noastra mai e vreo nadejde ca cineva sa respecte cat de cat legea. Eram gata sa pun pariu, si sa pierd, ca executorul judecatoresc o sa faca mama lu' proces verbal  lu' Iri si o sa plece toata ceata de la poarta cu coada intre picioare, amanand ostilitatile pe alta data. Asa e o mica, firava si slaba speranta ca nu e totul pierdut in tara asta.

Acu sa nu credeti ca am stat cam toata ziua pironita in fata micului ecran asteptand sa mi se faca capu' patrat, ca mai aveam si altele de facut, intre altele sa merg la Cora, sa-mi las acolo o parte din pensie. Si cand sa iau caruciorul am avut un scurt moment de amuzament. Fiind hipermarket Cora are multe carucioare, cele mai multe din ele stau legate cu lanturi ca in strainatate si trebuie sa bagi banu' ca sa poti lua unul. Dar mai sunt si unele care se trec din mana in mana de la clientul care pleaca la cel care vine, motivul fiind ca n-au device-ul de legat cu lantul. 

Erau deci in sopronul aferent trei siruri mari de carucioare de marfa legate precum cateii si in fata lor doua facute pereche. Deci daca cineva baga banul in caruciorul din pereche celalalt carucior ramanea liber si putea fi luat pe moca de cineva. Cat mi-am cautat eu moneda aramie prin poseta au venit vreo trei clienti. Toti au ocolit cu gratie cele doua carucioare si au luat cate unul din sirurile celelalte. Le-am urmat exemplul gandindu-ma ca nimeni nu a vrut sa-i faca un cadou urmatorului client un carucior moca. Asta spune mult despre puterea de daruire a neamului nostru, despre cat de bine ne-am insusit lectia Mantuitorului cu "iubeste pe aproapele tau" si despre altruismul de care nu suntem in stare sa dam dovada. Remarcati ca sunt inclusa si eu in "neamul nostru" de mai sus.

Seara am incercat sa ma uit la canalul 35, sa vad ce mai zice Nasul. Dar masochismul meu are si el niste limite, cand am auzit ce prapastii debita marea vedeta dansatoare pedelista Talmacean am cedat nervos. 

Noroc ca Dong Yi a devenit destul de palpitant si ca au existat si in acest serial replici memorabile, cum ar fi cea a Comandantul Politiei de Stanga, Seo care a spus "Puterea si Influienta pot sa zdrobeasca Adevarul, dar asta nu inseamna ca Adevarul inceteaza sa mai existe. Si chiar daca pare mic el totdeauna gaseste o cale sa iasa la suprafata".

Intr-adevar eram gata sa fac infarct vazand ca madam Jang, careia ii fusese contestata de catre regina mama posibilitatea de a deveni concubina regelui, a reusit, prin crimele si falsurile fratelui ei, la care a agreat si ea, sa o detroneze pe regina invinuind-o si inscenandu-i chiar crima comisa de factiunea ei, adica otravirea reginei mama, pt ca sa-i ia locul in palat, fiind ea intronata ca regina. 

Sigur, istoria e istorie, dar trebuie sa recunosc ca intriga tesuta de scenarista, care intriga e clar ca e o fictiune, e f abil construita si desfasurata. E adevarat si ca primim mereu ponturi prin prezicerile care se tot fac, ultima fiind despre soarele care rasare dar e invaluit de nori si apune rapid.

Desi interpreta lui Dong Yi nu prea arata de 16 ani cum ii cere rolul acum (deh, serialul original are 60 de episoade, TVR a facut 120 din ele, perioada de timp in care se desfasoara e probabil destul de lunga, nu puteau lua o fetita de scoala sa joace rolul) se pare ca totusi diferenta de varsta dintre ea si rege e destul de apreciabila, mult mai mare decat se vede din aspectul celor doi artisti. Interesant e ca nici madam Jang nu s-a prea grabit sa-i aduca mostenitor regelui, a avut nevoie de aproape 10 ani.

Niciun comentariu: