sâmbătă, 30 aprilie 2011

Caragatza

Zilele trecute m-a sunat disperata o verisoara. I-a cumparat tatalui sau vreo 70 de pui de o zi . Unchiul are doar cativa ani mai putin decat Mamitza dar e mult mai in putere, totusi varsta isi spune si ea cuvantul. Mai ales cand e vorba sa-si apere puii (de gaina) de atacurile rapitoarelor. Verisoara era disperata pt ca nr puilor se reducea vazand cu ochii, ajungand la vreo 58. Si nu pt ca ar fi dat vreo molima in ei ci pt ca ii papa caragatza. 

La inceput am crezut ca e vorba de vreo cioara griva, citisem despre ea mai de mult ca e carnivora si ca e mare consumatoare de pui de alte pasari. Cerandu-i verisoarei o descriere mi-am dat seama ca e vorba de o alta pasare bine cunoscuta mie, anume cotofana. Bestia isi facuse cuib intr-un salcam de pe "mosia" noastra si a fost surprinsa de unchiul si de varul meu cicanind un puisor in cap si inhatandu-l chiar de sub ochi lor pe al doilea. Au incercat ei sa monteze tot felul de sperietori, dar caragatza nu e cioara...

Pana la urma le-am dat voie sa intre in curte in absenta noastra si sa puna pe cineva sa se suie in pom si sa darame cuibul cu o bekldie (o prajina mai lunga) . Cica erau in cuib nu mai putin de 5 pui grasi si umflati. Cred si eu ca erau voinici, doar consumasera carne hranitoare, de pui de gaina. Un alt unchi si o matusa, care stau vis-a vis si care nu erau la curent cu atacurile caragatzei si-au manifestat vigilenta venind intr-un suflet (vorba vine, si ei sunt trecuti de 80 de ani) sa vada cine ne incalca proprietatea.

Cotofenele imi sunt bine cunoscute pt ca nu odata galagia lor m-a asurzit aici, in apartamentul de la bloc. Le-am si fotografiat de cateva ori. In Salt Lake City erau si mai multe, un alt soi, mai mari si cu coda vargata alb cu negru. Nu am poze cu ele.



Niciun comentariu: