sâmbătă, 26 februarie 2011

Timpul optim pt a lua pastilele de scaderea tensiunii

Dupa stiinta mea destul de multe persoane in varsta au de luptat cu tensiunea arteriala care ramane ridicata (hipertensiune) chiar daca incearca sa manance fara sare. In acest caz pe langa un regim de viata echilibrat, fara enervari (cam greu) si cu suficient exercitiu fizic este necesar sa se recurga la medicatie (sa nu-mi spuneti ca se poate rezolva numai cu tratament naturist, ca nu va cred).

Mie doctorul de familie mi-a recomandat sa iau doua pastile pe zi, una dimineata si una seara, numai ca eu, pt ca am multime de betesuguri si pt ca fiecare necesita pastile rareori o iau pe cea de seara. Rezultatul e ca in perioade de stress ma cam ia cu spaime cand imi masor tensiunea. 

Asa ca nu e de mirare ca am citit cu interes un articol de pe Beliefnet intitulat "The Best Time to Take Your Blood Pressure Medication".

Zice acolo ca in mod normal in timpul noptii tensiunea arteriala scade cu 20-30mg Hg si ca nu ar fi nevoie sa se ia pastila de seara. Perfect mi-am zis, deci eu procedez bine. Insa autoarea continua spunand ca totusi conform unui studiu facut de American Journal of Kidney Diseases 60% din afro-americani nu beneficiaza de acesta scadere ba chiar dimpotriva, la 40% dintre ei le creste tensiunea in timpul noptii. 

Sigur, eu nu sunt afro-americana ci caucaziana, dar daca ma gandesc bine stiu ca mare parte din afro-americani sufera de obezitate si aici incep sa fiu atenta la ce se spune mai departe. Autoarea spune sa vorbim cu doctorul, poate trebuie sa luam medicamentele pe tot parcursul zilei. Adica taman ce mi-a zis doctorul de familie...

In mod obisnuit tensiunea mai ridicata nu ma deranjeaza f tare (bine, stiu ca e un ucigas tacut, care multa vreme strange de gat fara ca cel strangulat sa-si dea seama, la fel ca si cancerul sau diabetul) dar daca e nevoie iau seara un tertensiff si gata...

Gresit! spune autoarea. Diureticele te scoala din pat cand ti-e somnul mai dulce si nu e bine...Deci diuretice dimineata si pilule antihipertensive pe tot parcusrsul zile (dimineata si seara). Si mult, mult exercitiu fizic. Chiar daca rolul de infirmiera de ocazie ma cam tine legata de casa si nu pot face ce mi-e mai drag, sa umblu km intregi (lasa ca pe trotuarele transformate in patinoar nu e chiar indicata aceasta forma de miscare) trebuie sa renunt la gimnastica cu ajutorul tastelor si  sa trec la gimnastica propriu zisa. Urati-mi succes, va rog!

Niciun comentariu: