luni, 7 februarie 2011

Lovers

La varsta mea nu e de mirare ca am o vasta experienta in materiale de seriale TV produse in diferite tari. In top sunt si cred ca vor ramane cele englezesti, indiferent de subiect. Dar nici cele frantuzesti, vazute cam la mama lor, la TV5, sau cele germane, vazute la bulgari (cu nadpiski, noroc ca am invatat rusa in scoala) nu sunt chiar de lepadat. Pot cita si cateva braziliene, sau alte natii sud-americane (telenovele, adica) am vazut si vreo doua romanesti, unul, mai pe sarite, indian, despre soap-opera ce sa mai vorbesc...cred ca Dallasul a intrat in istoria noastra...Numai turcesti n-am apucat sa  vad, desi am auzit ca ar putea fi interesante.

Multe m-au entuziasmat, unele m-au uluit cu ineptiile pe care le-au produs ("Pasiuni" cred ca e in top) la multe am renuntat sa ma mai uit pt ca erau prea violente iar la cele mai multe nu m-am mai uitat din cauza cliseelor care ma faceau sa ghicesc atat de des ce va urma incat mi-am pierdut interesul.

Serialele sud-coreene, venind din alta cultura, m-au fermecat la inceput dar deja la cele contemporane am inceput sa recunosc cliseele si sa ghicesc cam in ce directie va evolua trama. Astfel incat, in ciuda faptului ca mi-a fost recomandat cu multa caldura serialul "Lovers" nu l-am mai urmarit cu sufletul la gura ca pe altele, nici chiar nesfarsitul Jumong, la care m-am uitat chiar si in timpul CEPA nu-mi mai produce acea dorinta si neliniste de a afla "ce o sa se mai intample". Bine, la serialele istorice, daca se respecta cat de cat ce se stie despre epoca respectiva, nu e greu sa-ti dai seama cam ce ai de asteptat, intrebarea nu e "ce se intampla" ci cum. 

In "Lovers" deja am detectat cliseul cu el sau ea care sunt iubiti de cel putin doua persoane, precum si acela al saracului baiat de bani gata care nu are parte de iubirea vietii lui pt ca intervine un altul, de cele mai multe ori un "bad guy' , adica un tip ceva mai badaran si mai insistent, in cazul de fata un gangster care pe deasupra mai e si incurcat cu vecina protagonistei. Nu ma incalzeste deloc ca Lee Seo Jin (cel ce a interpretat rolul principal in Yi San si rolul ofiterului de politie in Damo) a fost in realitate indragostit de Kim Jung Eun cu care a format un cuplu dupa terminarea serialului (dar scorpia lui de mama a intervenit si i-a despartit) incat lungile scene in care protagonistii se transforma parca in statui in care doar ochii sunt vii si exprima toata intensitatea iubirii lor interzise sunt cat se poate de veridice, pt ca inca de pe la jumatatea filmului e clar incotro se indreapta  bruma de actiune (pt ca bataile dintre gangsteri, sa fim seriosi, nu se compara cu cele din filmele americane, desi artele martiale sunt la ele acasa in tarile din Extremul Orient).

Ce ma socheaza pe mine la indragostitii coreeni este mitocania cu care in unele scene el isi insfaca partenera si o taraste dupa el, timp in care ea se lupta sa-si pastreze echilibrul. Bine macar ca in acest serial LSj e un gangster diabetic, si deci se imbata doar o singura data., dar fara voia lui, doar ca sa-i faca pe plac viitorului boss. 

Mi-a placut teribil scena in care Mi Joo ii da lectii de IT lui Kang Jae, care sarmanul, fiind orfan (si aici apare alt cliseu, al rivalitatii dintre fratii vitregi in incercarea de a cuceri inima tatalui, chiar daca KJ, spre deosebire de mine inca de pe la primele episoade, inca nu stie cine e tatal sau) nu a avut posibilitatea sa treaca de liceu, daca l-o fi terminat si pe ala, nu am inteles prea bine. In schimb gropitele pe care LSJ si le-a etalat cu atata succes si in Yi San au si ele rolul lor in cucerirea tinerei (la 30 de ani ele sunt inca precum niste adolescente occidentale) doctorite. M-a mai distrat si cum a ales regizorul sa sublinieze faptul ca KJ si "locotenetii" sai (unul din ei avand studii serioase universitare, celalalt fiind jucat de KNG) nu mai sunt gansteri printr-un amanunt vestimentar, anume ca ei nu mai poarta gulerele ridicate.

Ar fi o consolare ca in acest serial a avut un oarecare rol si Kim Nam Gil dar personajul e cam sters, incat nu ma mai mir ca pana la QSD KNG nu a prea avut succes, iar in "Bad Guy" unii (printre ei si eu) cred ca a fost intrucatva eclipsat de mai tanarul Kim Jae Wook.

Pentru cei care doresc sa vada o poveste de dragoste intensa serialul e bun. Despre soundtrack (cantecul care exprima tema filmului imi place f mult, mai putin in interpretarea lui LSJ) altadata.

O sa mai spun ca am inceput sa ma uit la serial pe Mysoju dar pt ca videoclipurile, luate de pe Todou, se incarcau f greu, mi-am amintit ca aveam cont la Azntv dar nu puteam sa-l folosesc pt ca nu-mi permitea calculatorul dar ca acum am unul mai performant. Intr-adevar se vede mult mai bine (desi mi-a luat ceva timp pana sa ma prind cum se manevreza Winamp-ul) insa uneori dialogurile sunt mai greu de urmarit pt ca subtitrarile (multe semnate de javabeans) sunt defazate fata de replicile originale.







Datele de mai jos le-am luat de pe Drama Viki

Details

  • Title: 연인
  • Also known as: Lover(s)
  • Genre: Romance, drama
  • Episodes: 20
  • Broadcast network: SBS
  • Broadcast period: 2006-Nov-08 to 2007-Jan-11
  • Air time: Wednesday & Thursday 21:55

Synopsis

Kang Jae is a wealthy businessman and gangster and Mi Joo is a plastic surgeon. These two meet after Mi Joo mistakens Kang Jae as being her sleazy brother-in-law. Kang Jae just happens to be the boyfriend of Mi Joo's pregnant neighbor, Yoo Jin. Sae-yeon meets Mi-Joo and falls in love with her feisty attitude. Kang-Jae works for the father of Sae-Yeon who is a gangster. Mi-Joo and Kang-Jae fall in love.

Cast

Extended Cast

Production Credits



Episode Ratings

Date Episode Nationwide Seoul Area
2006-11-08 Ep. 1 11.3% 12.1%
2006-11-09 Ep. 2 12.2% 12.8%
2006-11-15 Ep. 3 14.3% 14.8%
2006-11-16 Ep. 4 15.6% 15.9%
2006-11-22 Ep. 5 14.7% 15.5%
2006-11-23 Ep. 6 15.6% 15.6%
2006-11-29 Ep. 7 16.1% 16.4%
2006-11-30 Ep. 8 16.0% 16.2%
2006-12-06 Ep. 9 16.2% 16.7%
2006-12-07 Ep. 10 15.8% 15.9%
2006-12-13 Ep. 11 16.3% 16.3%
2006-12-14 Ep. 12 19.5% 20.3%
2006-12-20 Ep. 13 17.0% 17.4%
2006-12-21 Ep. 14 18.0% 19.0%
2006-12-27 Ep. 15 18.3% 19.4%
2006-12-28 Ep. 16 16.6% 17.5%
2007-01-03 Ep. 17 21.0% 22.2%
2007-01-04 Ep. 18 23.2% 23.9%
2007-01-10 Ep. 19 20.8% 21.8%
2007-01-11 Ep. 20 25.3% 26.8%
average 17.2% 17.8%

2 comentarii:

disa spunea...

Viorica, treci pe filme turcesti, am avea ce comenta...

Viorica spunea...

M-am uitat in TVMania pt luni:
1.Power rangers-Patrula Spatiala, n-as crede ca e turcesc.
2. Tradare in familie--asta cred ca e turcesc, dupa nume ar fi indian
3..Iubire ascunsa--si asta cred ca e turcesc, numele pare a fi de telenovela sud-americana
4.Dragoste si pedeapsa --eu stiam doar de Crima si Pedeapsa
5. Fenomenala Jane--n-as crede ca fenomenala asta e turcoaica, dupa nume.
6. Inima nebuna--prima telenovela la care m-am uitat cu drag era Inima Salbatica, pesemne ca daca se domesticeste devine nebuna

Lasand gluma la o parte poate imi recomanzi tu unul care sa fie mai la inceput, ca sa aiba cat de cat cap si coada si pt mine. Si sa fie la o ora convenabila pt o pensionara care sta noaptea pana tarziu, dar si pt mamita care se culca devreme, pe la 9, ca am cam chinuit-o cu patinajul pana aproape de miezil noptii.